بررسی نتایج بلند مدت عمل لیزیک در درمان نزدیک بینی

چکیده:
مقدمه
هدف از این تحقیق تعیین کارآیی، پایداری و بی خطری بلند مدت عمل لیزیک و رضایت بیماران در درمان نزدیک بینی بعد از پنج سال می باشد.
مواد و روش ها
برای انجام این مطالعه 54 بیمار 97)چشم) که 4 تا 6 سال قبل با Omnimed summit Excimer Laser تحت عمل لیزیک قرار گرفته بودند، مجددا مورد معاینه قرار گرفتند. در کلیه این بیماران از Chiron Automated Corneal Shaper (ACS) برای ایجاد فلپ استفاده شد. معاینات انجام شده شامل حدت بینایی، رفراکشن، معاینه با اسلیت لمپ،اندازه گیری فشار چشم؛ معاینه شبکیه، کراتومتری، پاکیمتری و توپوگرافی قرنیه بود. همچنین برای ارزیابی رضایت آنان از کیفیت دید و نتیجه عمل، از بیماران خواسته شد یک پرسشنامه 11 سوالی را کامل کنند.
یافته ها
متوسط زمان پیگیری بعد از عمل تا آخرین ویزیت انجام شده 5.4 سال (4.4 تا 6.3 سال) بود. میانگین و انحراف معیار معادل اسفریک قبل از عمل در این مطالعه برابر با -8.50 ± 3.42 دیوپتر (از -2.88 تا -16.75 دیوپتر) بود. پنج سال بعد از لیزیک، میانگین و انحراف معیار اسفریک به -1.72 ±1.77 دیوپتر (از 0.75 تا -8.25 دیوپتر) رسید. معادل اسفریک در 55 چشم ((%56.7 در محدوده ±1 دیوپتر و در 86 چشم (%88.66) در محدوده ±3 دیوپتر از مقدار مورد نظر بود. حدت بینایی اصلاح نشده در 23 چشم (%23.7) برابر با 20.20 یا بهتر و در 66 چشم (%68) برابر با 20.40 یا بهتر بود. دید اصلاح شده در چهار چشم بیش از 2 خط بهبود و در 2 چشم بیش از 2 خط افت داشت. براساس پاسخ بیماران به پرسشنامه، %96.1 از آنها از نتیجه عمل و دیدشان "راضی" یا "خیلی راضی" بودند.
نتیجه گیری و توصیه ها: در بلند مدت، لیزیک روشی بی خطر و موثر در اصلاح نزدیک بینی خصوصا در درجات خفیف تا متوسط می باشد. با پیشرفت های تکنولوژی بوجود آمده و درک بهتری که امروزه از اثرات و عوارض آن وجود دارد، در آینده نتایج بهتری را نیز می توان انتظار داشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
851
لینک کوتاه:
magiran.com/p317976 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!