بررسی تاثیر مایع رویی کشت سلولهای دسیدوآ بر القای آنزیم ایندول آمین 2 و 3 دی اکسیژناز (IDO) در سلول های دندریتیک طی واکنش MLR آلوژنیک

پیام:
چکیده:
هدف
بررسی اثر مایع رویی کشت سلول های دسیدوا بر سلول های دندریتیک از نظر القای پاسخ تکثیری آلوژنیک در سلول های T و نیز از نظر بیان آنزیم ایندول آمین 2 و 3 دی اکسیژناز
مواد و روش ها
در ابتدا دسیدوای موش های C57BL/6 حامله آلوژنیک (C57BL/6xBalb/c) در اواسط حاملگی جدا و پس از هضم آنزیمی آن سوسپانسیون سلولی تهیه و کشت داده شد. بعد از 48 ساعت مایع رویی کشت سلول ها جمع آوری و در 70- درجه منجمد شد. سلول های دندریتیک از طحال موش های C57BL/6 با روش هضم آنزیمی و استفاده از محیط گرادیان نایکودنز غنی سازی شدند. سلول های چسبنده ای که بعد از کشت دو ساعته سوسپانسیون سلولی به دست آمد در حضور غلظت های مختلف مایع رویی کشت سلول های دسیدوا به مدت 12 تا 15 ساعت انکوبه شدند. طی این زمان سلول های دندریتیک بالغ شده کف پلیت جدا شدند. لنفوسیت های T از گره های لنفاوی براکیال و اگزیلاری موش های Balb/c با روش نایلون ول جدا شدند. سلول های دندریتیک تیمار شده با مایع رویی کشت سلول های دسیدوا بعد از اشعه دادن (3000 (rad با لنفوسیت های T آلوژن در محیط MLR مجاور شدند و میزان تکثیر سلولی با استفاده از روش جذب تایمیدین رادیواکتیو اندازه گیری شد. برای ردیابی اثر آنزیم IDO ازL - متیل تریپتوفان که مهارکننده کاملا اختصاصی آنزیم است، استفاده شد.
یافته ها
درآنالیز فلوسیتومتری، خلوص سلول های دندریتیک 2±93 درصد و میزان خلوص سلول های T به میزان 2±91 درصد بود. نتایج MLR حاکی از کاهش پاسخ تکثیری سلول های T مجاور شده با سلول های دندریتیک تیمار شده با مایع رویی کشت سلول های دسیدوای موش حامله بود، درحالی که تیمار سلول های دندریتیک با مایع رویی کشت سلول های رحم غیرحامله چنین تاثیری را نشان نداد و این سرکوب شدن با اضافه شدن L - متیل تریپتوفان تعدیل می شد.
نتیجه گیری
مایع رویی کشت سلول های دسیدوا احتمالا از طریق القای بروزIDO در سلول های دندریتیک موجب سرکوب پاسخ لنفوسیت های T می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
70
لینک کوتاه:
magiran.com/p364130 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!