ارزیابی عملکرد آموزشی و پژوهشی با استفاده از مدل تحلیل پوشش داده ها: گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس

پیام:
چکیده:
عملکرد، ابزاری می باشند که پس از اجرا می توانند اطلاعات گوناگونی را در اختیار تصمیم گیرندگان قرار دهند. بنابراین استفاده از اینگونه مدلها به منظور پاسخگویی به سؤالات و مسائلی که در ذهن تصمیم گیرندگان شکل گرفته است، اجتناب ناپذیر می باشد. در این صورت در این مقاله سعی شده تا مدل ریاضی تحلیل پوششی داده های مناسب، رتبه بندی کارایی گروه های آموزشی، نقاط ضعف و قوت هر یک از گروه ها و وضعیت استفاده بهینه از منابع در دسترس در دانشکده علوم انسانی از منظر مدل DEA بیان شود. از آنجا که مدلهای گوناگونی از DEA در طول سالهای گذشته به منظور استفاده در حوزه های گوناگون توسعه یافته اند، یکی از گامهای بسیار مهم قبل از ارزیابی واحدهای مطالعه شده، انتخاب مدل یا مدلهای متناسب با آنها می باشد. این مقاله مجموعه ای از گامهای پی درپی را در قالب یک مدل مفهومی به منظور انتخاب صحیح مدل ارزیابی عملکرد، ارائه می کند. این مراحل به مثابه حلقه های یک زنجیر تکامل بخش فرایند ارزیابی است و نبود هر یک از آنها می تواند اعتبار مدل ارزیابی را از حیث ضعفهای ذاتی روش DEA، خدشه دار کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p372947 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!