عکس روتوش شده ماسونی روی طاقچه ایرانی
روشنفکری ایرانی، در بسترهای اجتماعی و حوادث سیاسی قرن 19 میلادی به گونهای شکل یافته، که تحت هیچ شرایطی به ثمر ننشسته است. این حوادث و بسترهای سیاسی و اجتماعی شرایطی را فراهم آورد که نهال و بذر جوانهزده در محیط گلخانهای فرهنگ غرب، عملا در ایران زمین نه تنها رشد نیافت بلکه در هر فصلی از فصلهای تاریخی ایران خشکیده و پس از چندی نهال گلخانهای دیگری از آن سوی مرزها در این زمین کاشته شده است، اما تاکنون نیز همان نتیجه پیشین به دست آمده. در حقیقت منور الفکری ایرانی، تصویری ماسونی و غربزده میباشد که با روتوش و بازسازی فراوان هنوز که هنوز است، به ضرب و زور میخ و الوار، بر طاقچه پستوی فرهنگ و هنر ایرانی باقی مانده. آنچه در پیش میآید، گفتاری است در وارداتی بودن و یهودیزدگی روشنفکری در ایران!...
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.