پایداری فوری قدام مهره های گردن با متیل متاکریلات به جای پیچ و صفحه کاسپار

نویسنده:
چکیده:
سابقه و هدف
روش معمول پایداری در ضایعات غیرسرطانی قدام مهره های گردن، استفاده از بلوک های استخوانی در بین مهره ها و سپس نصب پیچ و صفحه(Plate) است. استفاده از پیچ و صفحه، گاهی می تواند با عوارض متعددی مثل شکستگی یا شل شدن پیچ و آسیب به مری و عدم پیوند استخوانی مناسب و آسیب به سخت شامه و طناب نخاعی در هنگام نصب پیچ و در معرض اشعه قرار گرفتن بیمار، جراح و پرسنل، در هنگام استفاده از فلوروسکوپ، همراه باشد. جهت رفع این عوارض، روش کاملا جدیدی پیشنهاد می گردد که درآن از متیل متاکریلات به عنوان صفحه سیمان استخوانی (Bone cement plate system) استفاده می شود. هدف اصلی این تحقیق، حذف سیستم پیچ و صفحه و بررسی پیوند مهره ها در رادیوگرافی کنترل پس از عمل، می باشد.
مواد وروش ها
این پژوهش، یک مطالعه توصیفی است که در آن بیمارانی که به علت فتق دیسک یا دیسک های گردنی و تنگی کانال گردنی، در بیمارستان های امام خمینی و شفاء ساری از قدام عمل شده اند، مورد بررسی قرار گرفته اند و شامل 5 زن و 5 مرد با محدوده سنی 36 تا 77 سال بوده اند. جهت ایجاد صفحه سیمانی، از متیل متاکریلات که در کرانیوپلاستی کاربرد دارد، استفاده گردید. اعمال فوق، در طی آبان 1377 لغایت آذر 1380 انجام شد.
یافته ها
از این روش برای 10 بیمار استفاده شد. در پیگیری های انجام شده با استفاده از رادیوگرافی های کنترل پس از عمل، که بیش ترین آن 25 ماه و کم ترین آن 8 ماه بوده است، هیچ گونه عارضه خاصی مثل عفونت، حساسیت، اختلال پیوند مشاهده نشد و در هیچ مورد، نیاز به عمل مجدد نبوده و نتیجه اعمال از نظر بالینی نیز کاملا رضایت بخش بوده است.
استنتاج
از مزایای این روش، آسان بودن اجرای آن، عدم وجود خطر برای نخاع، عدم نیاز به وسایل خاص، دردسترس بودن لوازم کار، مقرون به صرفه بودن، قابلیت انجام MRI از گردن و عدم نیاز به فلوروسکوپ و ایجاد پایداری موقت، به طور مناسب را می توان نام برد. با حذف پیچ و صفحه، طبعا عوارض آن هم، حذف می شود. پس از عمل با این روش، نیاز به بی حرکتی با وسایل سفت و سخت نمی باشد و گردن بند فیلادلفیا کفایت می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
41
لینک کوتاه:
magiran.com/p485011 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!