پژوهش هنر و هرمنوتیک
در قلمرو علوم انسانی همیشه دانش با پارادایمهای موازی همراه بوده و پژوهش در چارچوبهای پارادایمی ممکن بوده است. در عرصه هنر نیز وضع به همین منوال است. نظریه های زیباشناسی هیچ گاه دارای وحدت و تک پارادایمی نبوده اند. هرمنوتیک اکنون مقوم یک پارادایم است و پژوهش هنر به نحوی متفاوت از دیگر پارادایمهای پیشین و موجود در آن می تواند انجام پذیرد. مشخصه های هستی شناسانه و معرفت شناسانه این پارادایم در این نوشتار معرفی شده اند.
هرمنوتیک ، هستی شناسی ، نمایش ، بازی ، معرفت شناسی ، فهم دیالکتیکی
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.