بررسی اثر دیلتیازم موضعی بر شکایات بیماران پس از جراحی آنال

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
بیمارانی که تحت عمل جراحی آنال قرار می گیرند، پس از عمل و در دوران نقاهت، از عوارضی چون درد و اجابت مزاج دردناک شکایت دارند. دیلتیازم موضعی که با انسداد کانال های کلسیمی فیبرهای عضلات صاف، فشار اسفنکترآنال را می کاهد، احتمالا در کنترل دردهای یاد شده موثر است. این مطالعه بر آن است که اثر تجویز موضعی دیلتیازم را بر کنترل شکایات بیماران بعد از عمل جراحی آنال بررسی نماید.
روش بررسی
این کارآزمایی بالینی تصادفی به صورت دو سوکور، در جمعیت بیمارانی که تحت عمل جراحی آنال قرار گرفته بودند، انجام گرفت. بیماران به صورت تصادفی به دو گروه دارو و دارونما تقسیم شدند. در هر دو گروه از ژل حاوی دیلتیازم یا ژل به عنوان دارونما، دو بار در روز و هر بار به اندازه یک اینچ در موضع جراحی استفاده می شد و همه ی بیماران دو بار بعد از عمل جراحی- یک بار در روز دوم و یک بار نیز در روز هفتم- برای ثبت شکایات ویزیت شدند.
یافته ها
درد بیماران و درد هنگام اجابت مزاج بیماران در روز دوم پس از عمل در گروه دارو نسبت به گروه دارونما کاهش معنی داری را نشان داد. درد در کلیه افراد گروه دارو، هفت روز پس از عمل جراحی کاملا برطرف شده بود، در حالی که در گروه دارونما در روز هفتم،13% بیماران هنوز از درد شکایت داشتند. در بیماران تحت درمان با دیلتیازم موضعی عارضه ی ناخواسته ای گزارش نشد.
نتیجه گیری
بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق، ژل دیلتیازم 2% بر کاهش درد و درد موقع اجابت مزاج پس از جراحی های آنال با تکنیک جراحی استاندارد، کاملا موثر است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
2
لینک کوتاه:
magiran.com/p531692 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!