خاتمه پروژه

مترجم:
پرهام ناظم زمردی
چکیده:
معمولی ترین شکل چرخه حیات پروژه در نظر گرفتن آن به صورت امری چهار مرحله ای است: مرحله 1: آغاز پروژه مرحله 2: برنامه ریزی و تدوین پروژه مرحله 3: اجرای پروژه مرحله 4: خاتمه پروژه اگر کتابی در رابطه با مدیریت پروژه مطالعه یا در دوره آموزشی آن شرکت کرده باشید، متوجه خواهید شد که مراحل 2 (برنامه ریزی و تدوین) و 3 (اجرا) بیشترین میزان توجه را به خود جلب می کنند، به مرحله 1(آغاز) توجهی سرسری شده و شاید از مرحله 4 (خاتمه) کاملا چشم پوشی شود. این رویداد در میزان توجه اعضا گروه پروژه نیز منعکس می شود. بیشتر علاقه و انرژی اعضا گروه در مراحل 2 و 3، که در برگیرنده برنامه ریزی و اجرای پروژه هستند، متمرکز می شوند. درگیری آنها در مرحله 1 سطحی و ظاهری است، زیرا بیشتر تصمیمات سازمانی در رابطه با انتخاب و آغاز پروژه قبل از تشکیل گروه گرفته شده-اند. توجه آنها در فاز 4، فاز خاتمه، در واقع وجود خارجی ندارد. در این مرحله از پروژه تمامی فعالیت های جالب انجام شده اند؛ بعلاوه اعضا گروه از پروژه خسته شده و می خواهند با چالش های جدیدی خود را مشغول کنند. در واقع، خاتمه پروژه به توجه نزدیکی نیاز دارد. یکی از اصول در نظر گرفته شده در این فصل این است که عدم توجه به خاتمه مناسب برای پروژه یک عامل اصلی در شکست پروژه شمار می آید. در نتیجه، به جای در نظر گرفتن خاتمه به عنوان امری غیر مربوط به روند پروژه، باید آن را با توجه و انرژی انجام داد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
37
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p575701 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!