بررسی نتایج درمان جوش نخوردگی استخوان تیبیا، مقایسه عمل جراحی و کارگذاری دستگاه ایلیزارف و سگمان ترانسفر

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
جوش نخوردگی شکستگی تیبیا یکی از معضلات ارتوپدی است که روش های گوناگونی جهت درمان آن ذکر شده است که هر کدام معایب و مزایایی دارد. ما به دنبال روش ارجح درمان این عارضه هستیم.
مواد و روش ها
22 مورد جوش نخوردگی تیبیا وارد این مطالعه شدند که عده ای سابقه عمل جراحی داشتند و نتیجه نگرفته بودند و عده ای نقص استخوانی داشته و دچار جوش نخوردگی تیبیا شده بودند. ابتدا همگی را دبریدمان کامل کردیم و قسمت نکروزه و سکستر و عفونی خارج شد و برای آنها دستگاه ایلیزارف کارگذاری شد و سپس با استئوتومی دور از محل نانیونیون و انجام ترانسپورت قطعه استخوانی سعی در پر کردن محل نقص استخوانی حاصل از دبریدمان کردیم.
یافته ها
تمام بیماران مرد بودند و در مدت مقرر ترانسپورت اسختوانیشان انجام شد و همگی در نهایت یونیون پیدا کردند ولی در 18 مورد مالیونیون داشتیم و در14 مورد در محل رسیدن دو قطعه نیاز به گرافت استخوانی ایلیاک شد. در هیچ موردی قسمت دیستراکشن استئوژنز محل استئوتومی مشکل پیدا نکرد و در تمام موارد حرکات مچ پا به درجات مختلف کاهش داشت. در یک مورد شکستگی مجدد در محل یونیون حاصله داشتیم. چهار مورد هم دچار کوتاهی خفیف (زیر 2 سانتیمتر) شدند.
نتیجه گیری
در کل با توجه به ایجاد یونیون در تمام موارد و کم بودن شدت عوارض مثل مالیونیون و یا کاهش حرکات مچ پا که مانعی برای زندگی روز مره نبودند به نظر می رسد که روش ایلیزارف و سگمان ترانسفر روش مطلوبی جهت درمان نانیونیون ساق باشد و قابلیت اجرایی آن زیاد و موربیدیتی آن کم است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
44
لینک کوتاه:
magiran.com/p610320 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!