رژیم شیمی درمانی مؤثر برای کانسرهای معده پیشرفته غیر قابل جراحی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در یک مطالعه آینده نگر مولتی سنتر فاز II اثرگذاری و توکسیسیتی رژیم DCF (Docetaxel، Cisplatin، 5–FU) روی بیماران با کانسر معده پیشرفته و متاستاتیک غیر قابل جراحی که قبلا هیچگونه شیمی درمانی دریافت نکرده بودند تست شد.
مواد و روش ها
در این مطالعه بین سال های 1382 تا اوایل 1385 تعداد 56 بیمار به کانسر معده در وضعیت موضعی پیشرفته و یا متاستاتیک روی رژیمDocetaxel به مقدار mg/m2 75 یک روز و Cisplatin به مقدار mg/m2 75 یک روز و 5 – FU به مقدار mg/m2 750 به طور مداوم و برای 3 روز با حمایت فولینیک اسید قرار گرفتند که پروتوکل هر 3 هفته و برای شش دوره زمانی ادامه یافت. هدف اولیه (Primary end Point) عبارت بود از Time to Progression (TTP)، Response Rate (RR)، Overall Survival (OS).
یافته ها
از 56 بیمار که وارد مطالعه شدند 36 مرد و 20 زن بودند و با سن متوسط 56 سال همگی عملکرد بالاتر از 70% بر اساس کارنوفسکی داشتند. 40% قبلا لاپاراتومی شده بودند. کلا 274 سیکل دارو تزریق شد که متوسط دریافت سیکل ها 5 بار بود در یک پیگیری 16 ماهه 75% بیماران پیشرفت بیماری را نشان دادند. در بررسی 19 ماهه 65% بیماران فوت کردند و متوسط OS حدود 10 ماه بود. تا زمان گزارش درصد بیمارانی که بیش از یک سال زنده بودند 35% یا 19 از 56 بود. کلا TTP با رژیم DCF حدود دو برابر نسبت به رژیم های قبلی بود. مهمترین عوارض نوتروپنی و تب در 12%، عوارض گوارشی و نوروپاتی بود.
نتیجه گیری
اضافه کردن دارویDocetaxel به رژیم قبلی CF سبب بهبود نسبی در معیارهای پاسخ مثلRR، OS و TTP در بیماران شد. گر چه نتایج با افزایش مختصر توکسیسیتی همراه بود ولی مانع بهبودی در کیفیت زندگی نشد و رژیم DCF می تواند به عنوان یکی از رژیم های استاندارد در درمان کانسرهای معده پیشرفته استفاده شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 87
لینک کوتاه:
magiran.com/p610506 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!