مراحل اجرای یک سایت از ابتدا تا انتها

نویسنده:
چکیده:

اینترنت مجموعه گسترده و بی‌حد و مرزی از شبکه‌هاست که توسط لینک‌های زنده میان کامپیوترها ایجاد می شود. تیم برنرز لی، بنیان‌گذار شبکه جهانی وب، با برپایی یک سایت وب در آگوست 1991، نام خود را به عنوان نخستین طراح وب در تاریخ ثبت کرد.
تحولات چهل ساله یا بیشتر این رسانه، به تدریج همه سازمان‌ها، ادارات ونهادهای کوچک، حتی اشخاص را در سراسر دنیا به این سمت سوق داده است که امروزه ناگزیر به سرمایه گذاری در اینترنت هستند و اگر خود صاحب پایگاهی در اینترنت نباشند، بی‌شک استفاده کننده خدمات موجود در آن خواهند بود. امروزه اینترنت به رسانه‌ای همگانی مبدل گشته است که همه نیازها و خواسته‌هایی که در دنیای خارج به صورت واقعی مطرح شده، به صورت مجازی در آن یافت می شود؛ و هر شخص حقیقی یا حقوقی که تمایل دارد، بخشی از مخاطبان خود را از دست ندهد، ناگزیر به ارایه خدمات از طریق این رسانه است.
مطالب یاد شده موید این حقیقت است که داشتن یک پایگاه اینترنتی برای ارایه خدمات از این طریق، حداقل نیاز برای توجه است؛ اما نکاتی که برای ایجاد یک پایگاه، از آغاز تا پایان، همانند هر پروژه مهندسی نرم‌افزاری باید مدنظر قرار گیرد، به چهار بخش کلی تقسیم می‌شود: 1. نیازسنجی، 2. طراحی، 3. پیاده‌سازی، 4. تست و پشتیبانی.
دسته‌بندی مفصل تری که برای ایجاد یک پایگاه می‌توان در نظر گرفت، به این شرح است:شناخت اهداف و طرح‌های مدیران سازمان، شناسایی مخاطبان سایت، گزینش اطلاعات بر اساس نیاز مخاطب، بررسی عملکرد سایت‌های مشابه داخلی و خارجی، برگزاری جلسات حضوری متخصصان با کار فرمایان، کمک به اضافه شدن بخش‌های جدید به سایت، طراحی ساختار اطلاعاتی سایت، ایجاد تطبیق میان نوع طراحی با موضوع سایت، پیشنهاد قالب گرافیکی سایت، ارایه ساختار نهایی سایت، هماهنگی با متدهای روز و به‌کارگیری سبک‌های مناسب، به کارگیری هنر گرافیک رایانه‌ای، استفاده از تکنیک‌های روانشناسی رنگ،  به‌کارگیری انیمیشن در صفحات وب، پشتیبانی سایت‌های طراحی شده، نگه‌داری سایت و اختصاص فضا و نام دامنه، کمک در بروز رساندن اطلاعات در سایت.
حال هر یک از این بخش‌ها را با تفصیل بیشتری بررسی کرده و در بخش‌های لازم، پیشنهاداتی را برای تاسیس پایگاه، به ویژه با رویکردهای اسلامی ارایه می دهیم.

زبان:
فارسی
در صفحه:
56
لینک کوتاه:
magiran.com/p632861 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!