اثرات زمان مهاجرت تولیدمثلی روی برخی خصوصیات زیست شناختی تخمک و تخم ماهی کپور وحشی (Cyprinus carpio Linnaeus، 1758) در گرگان رود

پیام:
چکیده:
این تحقیق به منظور تعیین برخی خصوصیات زیست شناختی تخمک (قطر، سطح، حجم ونسبت سطح به حجم) و تخم (قطر، سط ح، حجم، نسبت سطح به حجم، فضای زرده، فض ای دور زرده و نسبت فضای زرده به دور زرده) در جمعیت به تعداد 90 عدد ماهی در سه تیمار زمانی ابتدا، وسط و انتهای Cyprinus carpio مولدین مهاجر ماهی کپور وحشی ماده 1384 صورت پذیرفت. قطر تخمک و نسبت سطح به - زمان مهاجرت به منظور تخم ریزی در گرگان رود طی سال های 85 1 میلی متر بود که /55 -2/ 1 میلی متر و در تخم های بارور شده (هیدراته) به ترتیب 15 /2 -1/ حجم آن دارای دامنه ای برابر 75 بین قطر تخم ک و تخم در دوره های مهاجرت مولدین وجود داشت و حداکثر و (P<0/ به لحاظ آماری تفاوت معنی داری (05. (P<0/ حداقل آن در دوره اول و دوره سوم م هاجرت مولدین اندازه گیری شد که از نظر آماری اختلاف معنی داری داشتند (05 1 محاسبه شد که معرف بالاتر بودن فضای زرده نسبت به / نسبت فضای زرده به دور زرده تخم در مولدین کپور وحشی 64 (P<0/ دور زرده است. اثر تیمار زمانی مهاجرت مولدین روی نسبت فضای زرده به دور زرده کپور وحشی معنی دار (05 محاسبه شد، به گونه ای که در اول دوره بیشترین بود. که دلیل آن را می توان به نرخ متابولیک بالای تخم های بزرگ تر در ابتدای مهاجرت مولدین نسبت داد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
125
لینک کوتاه:
magiran.com/p647317 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!