تاثیر توجه مدیران به تفاوت های فردی کارکنان بر عملکرد آنان در مراکز آموزشی و درمانی شهرستان گرگان از دیدگاه مدیران و کارکنان

پیام:
چکیده:
مقدمه و هدف
تفاوت های فردی اهمیت بنیادی در موفقیت های شغلی دارند. مدیران می توانند با درک صحیح و دقیق از تفاوت های موجود بین کارکنان در انتخاب آموزش و ارزیابی عملکرد شغلی و به کارگیری اثربخشی آنان موفق تر عمل کند. غفلت از واقعیت های مربوط به تفاوت های فردی موجب می شود تا مدیران در هماهنگ ساختن فعالیت های افراد تحت نظارت خود با مشکل مواجه شوند و هرگز متوجه نشوند که اشکال کار آنان در کجا بوده است. مطالعه حاضر به منظور تعیین تاثیر توجه مدیران به تفاوت های فردی کارکنان بر عملکرد آنان در مراکز آموزشی شهرستان گرگان از دیدگاه مدیران و کارکنان صورت گرفت.
روش بررسی
این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع زمینه یابی بود و در سال 82-81 روی کلیه کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و طرحی) در مراکز آموزشی – درمانی پنجم آذر، طالقانی و دزیانی (365 نفر) انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای با متغیرهای مشخصات فردی و همچنین پرسشنامه اصلی به منظور ارزیابی میزان توجه مدیران به تفاوت های فردی بر عملکرد کارکنان بود. روش های آماری مورد استفاده آمار توصیفی و استنباطی بود.
یافته ها
آزمودنی ها معتقد بودند که توجه مدیر به تفاوت های جسمانی کارکنان در عملکردشان موثر است. همچنین اکثریت قریب به اتفاق مدیران (92درصد) و کارکنان (91 درصد) اعلام داشتند که توجه مدیر به تفاوت های ذهنی و استعداد کارکنان در عملکردشان موثر است.از میان کلیه موارد تفاوت های فردی، جسمانی، روانی و جنسی، تنها تفاوت های ذهنی و استعداد آزمودنی ها از بیشترین درجه اهمیت برخوردار بود و این توجه بیشتر مدیران را به این مورد می طلبد.
نتیجه گیری
توجه مدیران به تفاوتهای فردی برای ارتباط مؤثر مهم است و این بر روی عملکرد کارکنان تاثیر دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p657900 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!