پیشنهاد طراحی، کاربرد و تحلیل عملکرد یک سامانه نانوالکترونیکی هوشمند به منظور ردیابی و پیش آگهی برخی از حملات عصبی و صرعی

پیام:
چکیده:
دانش و فن آوری نانو این امکان را به ما می دهد تا با الگوهای منظم و کنترل شده ساختارهای اتمی، مولکولی، خوشه ایو توده ای نو با ویژگی های مشخص و دلخواه ایجاد کنیم. با استفاده از مدارهای نانوالکترونیک (یا الکترونیک مولکولی) که بر پایه مفاهیم و پدیده های مولکولی و مکانیک کوانتومی بنانهاده می شوند، می توان در طراحی سامانه ای هوشمند برای رصد جریانهای الکتریکی آغازین بروز حملات عصبی و صرعی و پیش آگهی به موقع استفاده نمود. طراحی منبع تغذیه با استفاده از جریانهای الکتریکی سامانه عصبی و جانمایی محل نصب مناسب از نکات مهم طراحی و استفاده از چنین سامانه هوشمندی است. برای طراحی قطعات مولکولی لازم برای مدارات نانوالکترونیکی این سامانه، می توان از روش های شیمی فیزیک نظری و محاسباتی استفاده نمود. برای طراحی و عملکرد بهینه این سامانه پیش آگهی، لازم است تا اثرات محیطی نظیر میدانهای الکتریکی، مغناطیسی و محیط بیوشیمیایی بر عملکرد این مدارات نیز در نظر گرفته شوند.
در این مقاله، فکر طراحی یک سامانه نانوالکترونیکی هوشمند به منظور ردیابی و پیش آگهی و کنترل احتمالی برخی از حملات عصبی و صرعی، و روش تحلیل کاربرد و عملکرد آن ارائه شده است. مراحل مختلفی که می توان در طراحی و تحلیل کاربرد و عملکرد این سامانه در نظر گرفت، بشرح زیر است؛1) بررسی دقیق علائم بالینی فرد مبتلا به صرع در دوره های مختلف بروز حمله صرعی. 2) امکان سنجی شبیه سازی سامانه عصبی و مطالعه اثر اختلالات عصبی حمله صرعی بر عملکرد این سامانه با استفاده از نانوردیابهای طراحی شده و نصب شده در بدن. 3) امکان سنجی استفاده از علائم الکتریکی اعصاب اندامهائی که نسبت به اعصاب مغز پیچیدگی کمتری دارند، به منظور پیش آگهی سریعتر و مطمئن تر. 4) طراحی مدار نانوالکترونیکی برای رصد و پیش آگهی بموقع علائم آغازین بروز حمله صرعی. 5) امکان سنجی طراحی و ساخت نانوالکترودهای قابل نصب در جمجمه برای کاهش شدت یا خاموش کردن جریانهای عصبی اختلالی به منظور کاهش اثرات حملات صرعی.
زبان:
فارسی
در صفحه:
14
لینک کوتاه:
magiran.com/p661048 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!