تولید نوترکیب یک پروتئین اختصاصی بیضه موش (mTEX101) به منظور تولید آنتی بادی

چکیده:
زمینه و هدف
mTEX101، یک GPI-anchored پروتئین kD38 است که تنها در بیضه موش بیان می شود. عملکرد و ساختار mTEX101 دقیقا شناخته نشده است؛ اما به نظر می رسد در مسیر انتقال سیگنال به داخل سلول ایفای نقش می کند. ساخت آنتی بادی بر علیه پروتئین های اختصاصی سلول های ژرمینال بیضه جهت مطالعه فرآیند اسپرماتوژنز و باروری و بررسی نقش احتمالی این پروتئینها در سرطان به عنوان «Cancer Testis Antigens» از ارزش فوق العاده ای برخوردار است.
روش بررسی
ابتدا به روش RT-PCR کل RNA استخراج شده از بیضه سه موش بالغ تبدیل به cDNA شد. سپس با استفاده از پرایمرهای اختصاصی، ناحیه ORF ژن mTEX101 در بیضه موش تکثیر یافته و باند حاصله جهت TA Cloning در داخل پلاسمید pGEM-T Easy به کار رفت. پس از بررسی و تایید کلون های بدست آمده، قطعه کلون شده به یک وکتور بیانی، pET-28a() انتقال داده شد. در مرحله بعد، پروتئین نوترکیب mTEX101 در باکتری BL 21 (DE3) E. coli تولید گردید.
نتایج
پروتئین نوترکیب حاصل با وزن مولکولی kD27 با القا IPTG در باکتری ترانسفورم شده با پلاسمید pET-28a ()/mTEX101 تولید و حضور آن در تست وسترن بلات توسط آنتی بادی ضد پپتید mTEX101نشان داده شد.
نتیجه گیری
با تولید پروتئین نوترکیب mTEX101در این مطالعه، امکان تخلیص مطالعه، ساختار مولکولی این پروتئین و به کارگیری آن جهت تولید آنتی بادی میسر گردید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
8
لینک کوتاه:
magiran.com/p666022 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!