مقایسه الگوی فعالیت عضلانی کمربند شانه ای در فعالیت های عملکردی انتخابی بین بیماران مبتلا به سندرم گیرافتادگی شانه و افراد سالم

پیام:
چکیده:
هدف
هدف این تحقیق مقایسه الگوی فعالیت عضلانی کمربند شانه ای در بیماران دچار سندرم گیرافتادگی شانه و افراد سالم در الگوهای حرکتی عملکردی می باشد.
روش بررسی
در این مطالعه مقایسه ای مورد-شاهدی، 15 بیمار مبتلا به سندرم گیرافتادگی شانه به صورت ساده و در دسترس از بین مراجعین کلینیک ارتوپدی اوستا و 15 فرد سالم از طریق همتاسازی با بیماران انتخاب و با استفاده از ثبت الکترومیوگرافی سطحی از عضلات سینه ای بزرگ، ذوزنقه ای فوقانی و میانی، تحت خاری و سه بخش عضله سه گوش (دلتوئید)،فعالیت الکتریکی و وارد عمل شدن عضلات مذکور در حین فعالیت های عملکردی الگوهای حرکتی زنجیره باز با و بدون اعمال مقاومت خارجی و الگوهای حرکتی زنجیره بسته توام با مقاومت محوری در دو گروه مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از آزمون تی مستقل استفاده شد.
یافته ها
الگوهای زمانی متفاوتی از توالی وارد عمل شدن عضلات در هر یک از دو گروه سالم و بیمار حین فعالیت های عملکردی مذکور وجود داشت. به این ترتیب که زمان وارد عمل شدن هر یک از عضلات ذوزنقه ای فوقانی، تحت خاری و سه بخش عضله سه گوش بین دو گروه اختلاف معنا دار داشت (0/05P<).
نتیجه گیری
تغییرات در الگوی فعالیت عضلانی رابطه تنگاتنگی با الگوی حرکتی مورد ارزیابی دارد که این رابطه ناشی از راستای انجام حرکت و میزان فشار بر روی فضای آناتومیک هدف است. الگوی حرکتی دی2 اکستنشن کمترین تغییرات و الگوی حرکتی تری پاد بیشترین تغییرات را در حوزه زمان از خود نشان دادند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
53
لینک کوتاه:
magiran.com/p681808 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!