درمان پوسیدگی های زودرس دندانهای شیری قدامی در کودکان: مروری بر مقالات

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف

ترمیم پوسیدگی های زودرس دندانهای قدامی که در کودکان به شدت تخریب شده اند، یکی از چالش برانگیزترین درمانها برای دندانپزشک می باشد. به همین منظور هدف از این مطالعه گردآوری روش هایی است که به طور کلی برای درمان دندانهای قدامی شیری فک بالا در بیماران مبتلا به پوسیدگی های زودرس انجام شده و همچنین تعیین میزان موفقیت و شکست این روش ها در مطالعات انجام شده می باشد.

روش بررسی

مقالات مورد بررسی با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی Medline، Cochrane Library، Google scholar، Iran Medex، Scopus، Embase و Science Citation Index در فاصله سالهای 1990- 2009 و همچنین مجلات معتبر داخلی که در این زمینه وجود داشت با کلمات کلیدی Bottle Caries، Early Childhood Caries، Treatment of nursing caries، Children caries گردآوری گردید.

یافته ها

در دندانهای شیری قدامی به شدت تخریب شده برای ایجاد گیر داخل کانال از کامپوزیت رزینی، فایبرهای تقویت شده، فایبر گلاس، Threated post، Nickle chronium cast post with macroretentive element و پست های بیولوژیک استفاده شده است. همچنین برای ترمیم تاج دندانهای قدامی شیری پوسیده مواد و روش های متفاوتی از قبیل روش ترمیم آتروماتیک، تکنیک ساندویچ، روکشهای استنلس استیل، روکشهای Open Face، روکشهای استنلس استیل پری ونیر، روکشهای بیکربنات، روکش رزین کامپوزیت، ترمیمه ترمیم آتروماتیک، تکنیک ساندویچ، روکشهای استنلس استیل ای بیولوژیک و روکشهای سلولوییدی استفاده شده است.

نتیجه گیری

روش های متفاوتی برای درمان دندانهای قدامی شیری پوسیده وجود دارد و دندانپزشک هنگام ارائه روش های درمانی باید نگرش و عقیده والدین و اهمیت آنها به زیبایی و فانکشن را علاوه بر اندازه پوسیدگی، خطر پوسیدگی، امکان ایزولاسیون مناسب، سن و همکاری بیمار را مدنظر قرار دهد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
297
لینک کوتاه:
magiran.com/p715880 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!