سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS)

چکیده:
امروزه اطلاعات یکی از مهمترین منابع قدرت است. برتری کشورهای پیشرفته بر دیگران بیش از آنکه اقتصادی، نظامی، سیاسی و یا فرهنگی باشد؛ اطلاعاتی است. به بیان دیگر مهمترین وجه تمایز کشورهای توسعه نیافته و حتی کشورهای در حال توسعه، میزان کم تولید، سازماندهی و کاربرد اطلاعات است. از سوی دیگر، اطلاعات به طور محسوسی بر بینش و رفتار مردم اثر می گذارد؛ به همین دلیل اطلاعات کلید جامعه مردمی تلقی شده و انتشار و استفاده از آن یک شاخص اجتماعی مهم به شمار می رود. رشد این شاخص به معنای ارتقای ملی خواهد بود.
آمار و اطلاعات یکی از منابع با ارزش و اصلی مدیران سازمان برای تصمیم سازی است. مدیریت فرآیندهای یک سازمان بر کسب اطلاعات مناسب و دقیق متکی است. سامانه اطلاعات بیمارستانی یک سیستم مکانیزه مدیریت اطلاعات و اسناد در بیمارستان می باشد. کارشناسان معتقدند بیمارستانهایی که فاقد سیستم اطلاعات بیمارستانی باشند توانایی رقابت با سایر بیمارستانها را ندارند. این نظام ابزار اطلاعاتی قدرتمندی است که می تواند مدیران را در فرآیند اداره بیمارستان و تصمیم سازی های صحیح یاری نماید و بهره وری بیمارستان را به نحو چشمگیری افزایش دهد. این مقاله یک مطالعه کتابخانه ای است و در آن به صورت خلاصه سیستم اطلاعات بیمارستانی و مزایا و معایب آن بررسی شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p717545 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!