عوامل فردی مرتبط با بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب

پیام:
چکیده:
اهداف

حدود 5 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به نارسایی احتقانی قلب هستند و هر ساله بیش از 1/5 میلیون مورد جدید تشخیص داده می شود. بستری مجدد در بیماران مبتلا به این بیماری حدود 10 تا 50% طی 6-3 ماه بعد از ترخیص است. پژوهش حاضر به منظور تعیین عوامل فردی مرتبط با بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب (کلاس 2 و 3) در بخش داخلی قلب بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1387 انجام گرفت.

روش ها

پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است. 110 نفر از زنان و مردان مبتلا به نارسایی احتقانی قلبی به روش نمونه گیری سهمیه ای مبتنی بر هدف از محیط پژوهش انتخاب شده و براساس سابقه بستری طی 6 ماه منتهی به تحقیق در دو گروه قرار گرفتند. اطلاعات، با استفاده از پرسش نامه از خود بیمار و رجوع به پرونده ها جمع آوری شد. داده های پژوهش با استفاده از آزمون های آماری و نرم افزار SPSS 15 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته ها

61/8% نمونه های پژوهش طی 6 ماه منتهی به تحقیق بستری مجدد داشتند و سه عامل سن، سطح تحصیلات و درآمد بر میزان بستری مجدد این بیماران تاثیرگذار بود. سن، رابطه مستقیم و سطح تحصیلات و درآمد رابطه غیرمستقیم با میزان بستری مجدد این بیماران داشتند.

نتیجه گیری

عوامل فردی که برخی از آنها غیر قابل تعدیل هستند، خطر بستری مجدد در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلبی را افزایش می دهند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
109
لینک کوتاه:
magiran.com/p719164 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!