باز هم برهان صدیقین علامه طباطبایی
به باور برخی، برهانی که علامه طباطبایی در حاشیه اسفار برای اثبات وجود خداوند مطرح کرده است، بر هیچ اصل یا مسئله فلسفی مبتنی نیست. در این نوشتار نشان میدهیم که این گفته نادرست است و برهان علامه، بدون بهرهگیری از دو نظریه فلسفی، یعنی نظریه حداکثری مطابقت با عالم وجود و نظریه تعمیمیافته وحدت شخصی وجود به سرانجام مطلوب نمیرسد. نوشتار حاضر به شرح و بسط برخی نکات مطرحشده در مقاله پیشین نگارنده با نام «تاملی در برهان صدیقین به تقریر علامه طباطبایی»، میپردازد و تلاش دارد به انتقاداتی که بر آن مقاله ایراد شده است، پاسخ گوید.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.