مشاوره زنان معتاد در طی بارداری

نویسنده:
پیام:
چکیده:
مقدمه
اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پدیده ای، زیستی- اجتماعی- روانی یکی از غم انگیزترین تراژدی های انسان معاصر است که تبعات بسیار ناخوشایند اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی دارد و جامعه را به انحطاط و سقوط سوق می دهد. مصرف مواد مخدر در طی بارداری عوارض گوناگونی را برای جنین و مادر به همراه دارد و هزینه های اقتصادی و بهداشتی بر خانواده و جامعه تحمیل می کند.
روش کار
مطالعه حاضر روشی مروری بر کتب و مقالات موجود در سایت های معتبر علمی از سالهای 1996 تا 2008 می باشد.
محتوی: اعتیاد به مواد مخدر مسمومیت حاد و مزمنی است که، نیاز به ادامه استعمال دارو و منجر به وابستگی روانی یا جسمی به آثار داروهای اعتیادآور می شود و آثار مخرب شخصی و اجتماعی دارد. مصرف مواد در طی بارداری با افزایش ریسک مرگ و میر و موربیدیتی پری ناتال همراه است. مشکلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در طی بارداری شامل سقط خودبخودی، زایمان زودرس، دیسترس جنینی، وزن تولد پایین، جداشدن زودرس جفت، محدودیت رشد، سندرم محرومیت نوزادی و... می باشد. که این مشکلات با عوارض اقتصادی، اجتماعی، جسمی، خانوادگی و... همراه است و بنابراین آگاهی و مداخله فعال نهادهای فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و بهداشتی جامعه ضروری است. بخش اساسی مدیریت اعتیاد در زنان باردار معتاد، تشویق آنان جهت حضور و دریافت مراقبت و درمان، تجویز متادون، سم زدایی و مشاوره های لازم می باشد تا نتایج بارداری بهتری داشته باشند.
نتیجه گیری
یافته ها نشان می دهد که افزایش آگاهی و درک لازم از سوء مصرف مواد از نظر قانونی، پزشکی و اجتماعی ما را توانمند می سازد که در کاهش موانع درمانی قدم برداریم و از بروز عوارض بعدی جلوگیری کنیم.
زبان:
فارسی
در صفحه:
44
لینک کوتاه:
magiran.com/p722554 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!