مقاله کوتاه: ارزیابی ایمونولوژیک واکسن پپتیدی HIV-1-P24-Nef با ادجوانت مونوفسفریل لیپید A در موش های BALB/c

پیام:
چکیده:
هدف
واکسن های متعددی علیه ویروس نقص ایمنی اکتسابی انسان بررسی شده اند؛ اما هیچ کدام از واکسن ها به عنوان واکسن ضد ایدز مورد تایید قرار نگرفته اند. یک راه کاری که بتوان پاسخ ایمنی را علیه بیماری زاها تقویت نمود، به کارگیری یک واکسن چند اپی توپی است. این استراتژی علیه واکسن های متعددی به کار گرفته شده است و پاسخ های ایمنی را بهبود بخشیده است.
مواد و روش ها
در این تحقیق یک پپتید الحاقی چند اپی توپی شامل قسمت هایی از P24 و Nef ویروس نقص ایمنی اکتسابی انسان به عنوان کاندید واکسن به موش ها تزریق شد و سپس پاسخ های ایمنی همورال با سنجش تیتر آنتی بادی کل و تعیین زیرکلاس های IgG به کمک الایزا مشخص شد. همچنین سنجش پاسخ های ایمنی سلولی با بررسی پاسخ های تکثیری سلول های طحالی با استفاده از MTT و سلول کشی با روش آزمایش لاکتات دهیدروژناز بررسی شد. در نهایت الگوی سیتوکین های اینترفرون گاما و اینترلوکین-4 نیز به کمک الایزا مشخص شد.
نتایج
نتایج پژوهش حاضر بیانگر آنست که واکسن کاندید باعث تحریک پاسخ تکثیری لنفوسیت های طحالی موش شده و همچنین پاسخ های سلول کشی قدرتمندی را نیز القا نموده است. بررسی پاسخ ایمنی همورال نشان داده است که واکسن کاندید باعث تولید آنتی بادی اختصاصی شده که اغلب از زیرکلاس IgG2a است. همچنین بررسی الگوی سیتوکینی نشان داده است که ترشح اینترفرون گاما پاسخ غالب بوده است.
نتیجه گیری
به کارگیری اپی توپ های ایمونوژن و حفاظت شده از P24 و Nef موجب القای پاسخ های ایمنی همورال و سلولی قدرتمندی شده است و می توان کاندیدی برای مطالعات بیشتر در مدل های حیوانی
زبان:
فارسی
صفحات:
79 تا 86
لینک کوتاه:
magiran.com/p746188 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!