طراحی و ساخت کوره پاتیلی در شرکت فولاد خوزستان

چکیده:
برای استفاده بهینه از ظرفیت بخش ریخته گری و کمک مؤثر به کنترل فازها (ترکیبات همراه فولاد)، کوره پاتیلی برای اجرای فعالیتهای تکمیلی واحد ذوب اولیه (کوره ها) و انجام متالورژی ثانویه در قالب فرایند پالایش مذاب در بخش فولادسازی استفاده می شود. برای فرایند شناسایی فناوری، طی دوره های آموزشی، بازدید شرکتهای معتبر فولادسازی کشورهای اروپایی، تجربه نصب کوره های پاتیلی 1 و 2، بهینه کاوی شرکتهای موفق مانند دانیلی و... موضوع بومی سازی دانش طراحی، ساخت و نصب یک دستگاه کوره پاتیلی در دستور کار قرار گرفت. با تصویب مدیریت ارشد، معاونت برنامه ریزی و توسعه اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان و متخصصان معاونتهای برنامه ریزی و توسعه و بهره برداری با هدف تدوین برنامه طراحی، ساخت و نصب کوره پاتیلی نمود.
از عوامل مهم موفقیت این سامانه در سازمان می توان به عزم و تصمیم مدیریت شرکت در اجرای این نظام اشاره کرد. مدیرعامل این شرکت به نمایندگی از هیئت مدیره با توجه به تجربیات خود و بررسی تمامی جوانب، به بحث بومی سازی اعتقاد داشت و شجاعانه برای تحقق آن تصمیم گرفت و ریسک 4 میلیارد تومانی آن را پذیرفت. خودباوری و تلاش و تخصص پرسنل شرکت نیز که طی اجرای سایر پروژه ها در سالیان اخیر به مدیریت ارشد اثبات شده بود آنان را برای اجرای طرح، بیشتر مجاب کرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
18
لینک کوتاه:
magiran.com/p756934 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!