بررسی نظرات دانشجویان پرستاری در مورد معیارها و ویژگی های یک مربی بالینی ایده ال

پیام:
چکیده:
پیش زمینه و هدف
در تکنولوژی آموزشی، محور فرآیند تدریس، دانشجو می باشد و استاد به عنوان راهنما نقش تعیین کنند های در هدایت فرآیند یادگیری دارد. هدف از این مطالعه بررسی نظرات دانشجویان پرستاری درمورد معیارها و ویژگی های یک مربی بالینی اید هال می باشد.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی - مقطعی است که با استفاده از نظرات 91دانشجوی پرستاری انجام گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه ای بود که ویژگی های مربی بالینی را در سه حیطه ویژگی های فردی، روش اداره کارآموزی و روش ارزشیابی بررسی می کرد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها
درحیطه ویژگی های فردی مربی، بیشترین نظر موافق دانشجویان (7/91درصد) برویژگی هایی از قبیل: احترام گذاشتن به دانشجو، توانایی برقراری ارتباط با دانشجویان، داشتن تجربه کافی، شیوه بیان خوب و مسلط و ظاهر مرتب و آراسته بود. درحیطه روش اداره کارآموزی بیشترین نظر موافق (43/86درصد) برتوانایی پاسخگویی به سوالات کارآموزان، تلاش جهت کسب مهارت های عملی دانشجو، اهمیت دادن به فهم مطالب توسط کارآموزان، عدم تبعیض گذاشتن بین دانشجویان مذکرومونث و داشتن اطلاعات علمی طبق جدیدترین منابع بود. درحیطه روش ارزشیابی مهم ترین ویژگی یک مربی خوب، رعایت عدالت درارزیابی دانشجویان، بیان شیوه ارزشیابی درآغاز کارآموزی و ارزشیابی دانشجویان طبق روشی که در آغاز کارآموزی ذکر شده است با (66/81درصد) نظر موافق بود.
بحث و نتیجه گیری
بررسی ویژگی های یک مربی خوب از دیدگاه دانشجویان باعث می شود ما خود را از دیدگاه دیگران بسنجیم و عملکرد خود را ارزیابی نموده و بکوشیم که خود را کامل نماییم و با ارائه برنامه مناسب و تنظیم فعالیت های تدریس، درست عمل نماییم.
زبان:
فارسی
در صفحه:
61
لینک کوتاه:
magiran.com/p758985 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!