انگیزه های ورود به رشته داروسازی در دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان

پیام:
چکیده:
مقدمه

بی تردید اساسی ترین و مهم ترین دغدغه هر انسان در طول زندگی انتخاب شغل است. رشته داروسازی به عنوان یک رشته از علوم، مورد علاقه و انتخاب بسیاری از جوانان می باشد. شناخت انگیزه ها و علایق دانشجویان و ارتقاء آنها می تواند موجب موفقیت دانشجویان شود. این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر در انتخاب رشته داروسازی در میان دانشجویان داروسازی زنجان در سال 1387 انجام شد.

روش ها

در این مطالعه توصیفی پرسشنامه ای شامل 17 سئوال در مورد انگیزه های ورود به رشته داروسازی تهیه و در اختیار دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان (89 نفر) قرار داده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استفاده از آزمون من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

نتایج

داشتن فرصت شغلی زیاد و علاقه به ساخت دارو و کسب موقعیت اجتماعی مهمترین انگیزه در انتخاب رشته داروسازی بود و کمترین تاثیر را توصیه دوستان و توصیه خانواده و کار در بیمارستان داشتند. مقاسیه دو جنس نیز نشان داد دانشجویان پسر عوامل کسب درآمد و کسب موقعیت اجتماعی را بیش از دانشجویان دختر در انتخاب رشته خود دخالت داده بودند.

نتیجه گیری

عوامل انتخاب رشته در بین دانشجویان داروسازی زنجان مشابه با بسیاری از مطالعات انجام شده برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی می باشد. با شناخت این عوامل می توان جایگاه داروساز را به عنوان تیم پزشکی ارتقاء دهیم.

زبان:
فارسی
در صفحه:
29
لینک کوتاه:
magiran.com/p786774 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!