شناسایی عوامل موثر بر مدیریت منابع انسانی در مهار (پیشگیری، کاهش اثرات، مقابله) بحران زلزله در بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا

نویسنده:
چکیده:
مقدمه: مدیریت منابع انسانی یکی از ارکان مدیریت بحران زلزله به شمار می آید، این امر بویژه در بیمارستان بعنوان مهم ترین بخش نظام سلامت در مرحله پاسخگویی به بحران زلزله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر «مدیریت منابع انسانی» بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا تدوین و تنظیم گردیده است.
روش ها
این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر طرح تحقیق توصیفی و از نظر استراتژی مطالعه موردی است. در نمونه ی مورد مطالعه 100 نفر از کارکنان سطوح عملیاتی، میانی و عالی بیمارستان امام سجاد (ع) ناجا شرکت داشته اند. برای سنجش روایی پرسش نامه از روش نظرات خبرگان بهره گیری شده است پرسش نامه دست ساز تهیه شده توسط نگارنده شامل اطلاعات جمعیت شناختی و سازه ای و 80 سوال در مورد وضعیت مطلوب و موجود می باشد. با توجه به سوالات تحقیق ضمن تحلیل آماری توصیفی و استنباطی میزان اولویت مولفه ها نسبت به هم با استفاده از آزمون رتبه ای فریدمن سنجیده شده است.
یافته ها
میانگین نظرات افراد نمونه آماری در کلیه ی عوامل بالاتر از حد انتظار بوده و کلیه ی عوامل در سطح اطمینان 95 % در مهار بحران زلزله موثر هستند.
نتیجه گیری
عواملی چون «عوامل مدیریتی (تخصصی، عمومی، عملیاتی، برنامه ای)، انگیزشی، محیطی سازمانی، نگهدارنده (بهداشتی، ایمنی، مالی، تسهیلاتی یا رفاهی)، آموزشی و تحقیقاتی، ساختاری و معنوی بر مدیریت منابع انسانی بیمارستان در مهار بحران زلزله تاثیر دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
69
لینک کوتاه:
magiran.com/p801333 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!