پاندمی آنفلوآنزا نوع A (H1N1) و درس هایی که از آن می آموزیم

چکیده:
مقدمه
بیماری آنفلوآنزا که به صورت پاندمی در سال 2009 در جهان شیوع یافت، موجب گسترش بیماری در سراسر جهان و ایجاد صدمات جانی و مالی گسترده ای گردید. هدف از این مطالعه، بررسی پاندمی آنفلوآنزا نوع A (H1N1) در کشور از زمان آغاز تا خاتمه و مقایسه آن با برخی از داده های آب و هوایی و درس های برگرفته از آن می باشد.
روش کار
در این مطالعه توصیفی و گذشته نگر داده های مربوط به تعداد مبتلایان و تعداد مرگ ومیر ناشی از بیماری آنفلوآنزا در طی دوره پاندمی از تاریخ 29/4/88 لغایت 27/8/88 جمع آوری و نرم افزار Excel Version 2007 آنالیز گردید. در ضمن تطبیق موارد بیماری با وضعیت آب و هوای کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها
نتایج این تحقیق نشان می دهد که از تاریخ 29/4/88 لغایت 27/8/88، مجموعا 3672 مورد بیمار به آنفلوآنزای نوع A (H1N1) مبتلا گشتند که 140 نفر از آنها فوت نمودند. بررسی ها نشان می دهد که سه مسافر که از خارج به کشور سفر نموده بودند سبب گسترش بیماری در کشور شدند. در ضمن در دوره پاندمی در تهران میانگین دما 6/15، حداقل دما 5- و حداکثر 41 درجه سانتی گراد، میانگین رطوبت 43%، حداقل رطوبت 15% و حداکثر 91% بوده است.
نتیجه گیری
سیر ورود بیماری به کشور از سه بیمار وارده از خارج از کشور توسط وزارت بهداشت اعلام گردید. بیماری با اتخاذ سیاست های لازم و اقدامات گسترده انجام شده وزارت بهداشت و دیگر نهادهای مسؤول بیماری مهار گردید. برخی از درس های برگرفته از این پاندمی به صورت پیشنهاد بیان خواهد شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
177
لینک کوتاه:
magiran.com/p833330 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!