بررسی عملکرد کارگزاران نشریه های ادواری لاتین از دیدگاه کارشناسان سفارشهای خارجی کتابخانه های دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

پیام:
چکیده:
افزایش روزافزون هزینه نشریه های چاپی از یک سو، لزوم دسترسی به موقع به آنها، و تکمیل آرشیو نشریه ها از سوی دیگر، کتابخانه ها را به سمت انتخاب کارگزاری سوق می دهد که بتواند نشریه ها را در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب تهیه کند. انتخاب کارگزار مناسب، چالشی است که بسیاری از کتابخانه ها با آن روبرو هستند. هدف پژوهش حاضر، بررسی عملکرد کارگزاران نشریه های ادواری چاپی لاتین در سطح کشور از دیدگاه کارشناسان سفارشهای کتابخانه های دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، براساس ملاکهای کیفیت خدمات، میزان انعطاف پذیری، سرعت عمل و توانایی کارگزاران در تهیه نشریه هاست. پژوهش حاضر به روش پیمایشی بوده و گردآوری داده ها به کمک پرسشنامه صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها به شیوه توصیفی و تحلیلی و به کمک بسته نرم افزاری علوم اجتماعی (SPSS) انجام شد. نتایج حاصل نشان داد کارگزاران به لحاظ ملاکهای مورد بررسی اختلاف معنا داری با هم دارند و در چند گروه مختلف قرار گرفتند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
173
لینک کوتاه:
magiran.com/p847267 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!