تامین و گسترش برابری فرصتها و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان

پیام:
چکیده:
طرح مسئله: پژوهش حاضر به بررسی راهکارهای موجود و مطلوب رویارویی با چالش تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان پرداخته است.
روش
این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران، معاونان، کارشناس مسئوولان و کارشناسان چهل منطقه آموزشی استان می باشد. از میان این مناطق، 126 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه سازمان یافته و پرسشنامه محقق ساخته بوده است. با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه در وضعیت موجود و مطلوب به ترتیب 88/0 و 94/0 برآورد گردیده است.
یافته ها
یافته های حاصل از پرسشنامه نشان داد که «تاسیس انجمن های خیرین مدرسه ساز در مناطق محروم» مهم ترین راهکار موجود تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی می باشد. و راهکار «توزیع متناسب معلمان با کیفیت و ماهر در مناطق» مهم ترین راهکار مطلوب تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی می باشد. یافته های حاصل از مصاحبه و سئوال باز پاسخ نشان داد که «آگاه کردن برنامه ریزان نسبت به اهمیت و نتایج برابری فرصت های آموزشی» مهم ترین راهکار تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی می باشد.
نتایج
نتایج تحقیق نشان داد که راهکارهای موجود و مطلوب مورد مطالعه این پژوهش بیش از سطح متوسط برای تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی، موثر هستند. با توجه به نتایج تحقیق می توان گفت که بین نظرات پاسخ گویان بر حسب سابقه کار، مدرک تحصیلی، جنسیت و سمت در مورد راهکارهای تامین و گسترش برابری فرصت ها و عدالت آموزشی تفاوت وجود ندارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
287
لینک کوتاه:
magiran.com/p848655 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!