بررسی تغییرات نسبت های زیبایی صورت بعد از عمل رینوپلاستی

پیام:
چکیده:
مقدمه
تقاضا برای جراحی زیبایی بویژه رینوپلاستی افزایش روزافزون داشته است. انجام جراحی رینوپلاستی بر نتایج درمانهای ارتودنسی تاثیرگذار است. لذا در این پژوهش با توجه به اثرات جراحی رینوپلاستی در تغییر نتایج درمان‎های ارتودنسی و نسبت‎های زیبایی صورت، پارامترهای زیبایی صورت قبل و بعد از جراحی رینوپلاستی مقایسه شد.
مواد و روش ها
در این کارآزمایی بالینی، پس از اخذ رضایت نامه، فتوگراف‎های قبل و بعد از جراحی به روش استاندارد از 35 خانم‎ 30-20 ساله داوطلب جراحی رینوپلاستی تهیه و با نرم افزار 2008 Autocad زوایا و نسبت‎های مورد نظر بررسی شد. یافته ها توسط آزمون t زوج و مک نمار بررسی شد. (05/0=α)
یافته ها
قبل از رینوپلاستی خط عبوری از Median Canthous و alar cartilage در 20 درصد بیماران از هر دو نقطه عبور می‎کرد در حالی که بعد از جراحی این عدد 80 درصد بود. میانگین Clinical Nasal Index اختلاف معادل 4 را نشان داد. در مورد Lobular Index تغییری معادل 2 داشت. در مورد میانگین زوایای صورتی (Nasofrontal angle) تغییری نداشت. Nasolabial angle 7 درجه و Nasofacial angle 1 درجه تغییر نشان داد.
نتیجه گیری
با توجه به برقراری خط واصل Median Canthous و alar cartilage، رینوپلاستی در برقراری نسبت‎های طلایی صورتی بسیار موفقیت آمیز بود. در مورد Nasolabial Angle و Lobular Index تغییرات بعد از عمل معنی‎دار بود (001/0pvalue<). این گویای نتیجه قابل قبول این جراحی در برقراری نسبت‎های طبیعی این پارامتر و زاویه است. زوایا و نسبت‎های دیگر اگر چه تغییراتی نشان می‎دهند و همه در جهت نزدیک شدن به میزان طبیعی خود می‎باشند ولی از لحاظ آماری معنی‎دار نمی‎باشند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
553
لینک کوتاه:
magiran.com/p864288 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!