برخی عوامل موثر بر رضایت از زندگی جانبازان شهرستان گرگان

پیام:
چکیده:
مقدمه
رضایت از زندگی حاصل فرایند ارزیابی شناختی هر فرد از زندگی براساس معیارها و شرایط منحصر به فرد خود می باشد. هدف این مطالعه بررسی میزان رضایت از زندگی جانبازان و عوامل موثر بر آن در جانبازان شهرستان گرگان می باشد.
مواد و روش ها
در این مطالعه توصیفی تحلیلی294 نفر از جانبازان شهرستان گرگان به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه های اطلاعات جمعیت شناختی و رضایت از زندگی دینر را تکمیل کردند. داده ها در محیط نرم افزار آماری SPSS 16 مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. در تمامی آزمون ها سطح معنی داری 0.05 در نظر گرفته شد.
یافته ها
میانگین و انحراف معیار سن جانبازان 5.47 ± 45.39 بود. میانگین نمره رضایت از زندگی 7.88 ± 21.85 بود و 49.9 درصد از ایشان دارای رضایت زندگی متوسط به بالا بودند. مدل چند متغیره رگرسیون لجستیک نشان داد منزل مسکونی استجاری در مقایسه ملکی با رضایت زندگی ارتباط دارد(0.63-0.18: 95%CI: 0.34: OR) و داشتن آسیب های شیمیایی و اعصاب و روان(4.85-1.14: 95%CI: 0.44: OR) و یا دارای هر سه نوع آسیب جسمی، روانی و شیمیایی(1.38-0.13: 95%CI: 3.08: OR) نیز در مقایسه با آسیب جسمی رضایت زندگی را کاهش می داد.
نتیجه گیری
براساس یافته های این مطالعه، تلاش در جهت تامین مسکن مناسب و اقدامات اختصاصی برای ارتقای سلامت جسمی و روانی جانبازان دارای مصدومیت های شیمیایی و اعصاب و روان ضروری به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p878801 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!