مروری بر لاینرها، بیس ها و سمان ها

پیام:
چکیده:
مقدمه
قبل از جایگذاری یا سمان نمودن یک رستوریشن در حفره ی آماده سازی شده، دندانپزشک باید تصمیم بگیرد که درون حفره باید بیس، سیلر یا لاینر محافظت کننده قرار گیرد. در حالیکه این امر در ابتدا ساده به نظر می رسد، این تصمیم گیری بعلت تعداد رو به افزایش محصولات پیچیده شده است. علاوه براین، موفقیت بالینی هر رستوریشن غیر مستقیم تا حدود زیادی به ارتباط بین رستوریشن و دندان بستگی دارد. سیستم های رزینی چسباننده نیز در این تحولات سهم زیادی دارند که منجر به محبوبیت سرامیک های باند شونده و دنچرهای پارسیل ثابت نگهداری شده توسط رزین گردیده است.
مواد و روش ها
این مجموعه با جستجوی علمی در مدلاین درارتباط با موضوعات زیر جمع آوری شده است: تعریف لاینرها، بیس ها و سمان ها، کاربردهای بالینی آنها، خصوصیات مکانیکی، سازگاری زیستی، اصول چسبندگی، انواع خاص مواد و استفاده آنها بعنوان لاینر، بیس و سمان. علاوه بر این در مورد تکنیک سمان نمودن انواع مختلف رستوریشن ها وسایر اطلاعات بالینی بحث می شود. همچنین مجموعه ای از اطلاعات حاصله بصورت جداول تهیه و ارائه شده است.
نتیجه گیری
انواع سمان ها بطور گسترده ای در مقالات مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما محدوده انتخاب بالینی صحیح بین این مواد همیشه واضح نمی باشد. هیچ کدام از آنها جهت تمام رستوریشن های غیر مستقیم مناسب نیستند. بنابراین کاربرد صحیح آنها نیازمند آگاهی و فهم کامل مزایا و معایب آنها، در نظر گرفتن نوع ماده ی ترمیمی، کنترل رطوبت و طراحی حفره (گیردار یا غیر گیردار) می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
200
لینک کوتاه:
magiran.com/p917583 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!