پلی مورفیسم ژن گیرنده اینترفرون گاما در بیماران مسلول

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
اینترفرون گاما و اینترفرون گاما رسپتور مرتبط با سل هستند که نقش مهمی در بروز این بیماری در افراد مستعد دارند. هدف از پژوهش حاضر 56 –) در افراد مبتلا به سل می C/T) بررسی پلی مورفیسم ژن گیرنده اینترفرون گامای شماره یک باشد.
روش بررسی
در یک مطالعه مورد- شاهدی، 62 بیمار مبتلا به سل و 74 فرد سالم انتخاب آلمان) و تعیین) Roche ژنومیک از خون محیطی با استفاده از کیت شرکت DNA شدند. استخراج انجام شد. آنالیز وابستگی ژنوتیپ ها و آلل ها با بیماری در مقایسه با PCR-RFLP ژنوتیپ با روش نسخه SPSS گروه کنترل، با استفاده از آزمون مربع کای و رگرسیون لجستیکدو طرفه توسط نرم افزار 18 محاسبه شد. TT
یافته ها
نتایج حاصل از بررسی فراوانی ژنوتیپی و آللی بیانگر آن بود که فراوانی ژنوتیپ 17 درصد بوده است که با استفاده از / 43 درصد و 5 / در بیماران مبتلا به سل و افراد سالم به ترتیب 5 به دست آمد که بیانگر اختلاف P =0/ 0 = نسبت شانس و 006 / آماره ی رگرسیون لجستیک 148 62 درصد / در بیماران مبتلا به سل 09 T معنی داری بین گروه مورد وشاهد می باشد. هم چنین فراوانی آلل به دست، P =0/ 0= نسبت شانس و 028 / بوده است که با استفاده از آماره ی رگرسیون لجستیک 418 آمد که این نتایج نیز بیانگر ارتباط معنی داری بین گروه مورد وشاهد می باشد. در موقعیت IFNγR
نتیجه گیری
نتایج این مطالعه نشان می دهد که پلی مورفیسم ناحیه پروموتر ژن 56 – در بیماران مبتلا به سل فراوانی بیشتری دارد بنابراین می تواند در استعداد ابتلا بیماری سل C/T نقش موثری داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
18 تا 23
لینک کوتاه:
magiran.com/p961017 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!