بررسی تکنیک صفحه گذاری بیولوژیک در شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک استخوان ران

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک استخوان فمور حدود 34-10 درصد کل شکستگی های مفصل لگن را تشکیل می دهند. درمان شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک برای جراحان ارتوپد همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات بوده است. تاکنون تکنیک های متفاوتی در شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک استفاده شده است. بعضی از این تکنیک های مورد استفاده در جراحی با عوارض و مشکلات فراوانی همراه هستند. لذا با توجه به مطالعات قبلی و نتایج آن ها بر آن شدیم تا مطالعه ای را طراحی کنیم که در آن بتوانیم کارایی فیکساسیون بیولوژیک در شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک استخوان فمور را بررسی کنیم.
روش بررسی
در این مطالعه 20 بیمار با شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک استخوان فمور بررسی شدند. بیماران به صورت بالینی برای درد، میزان حرکت مفاصل هیپ و زانو، انحرافات چرخشی و اختلاف طول دو پا بررسی شدند، در ضمن، چگونگی جوش خوردگی بر اساس یافته های رادیوگرافی بررسی شد.
یافته ها
از بیست و سه بیمار پذیرفته شده با شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک، 20 بیمار وارد مطالعه شدند. بر اساس طبقه بندی Seinheimer، چهار بیمار دچار شکستگی از تیپ سه، 9 شکستگی از تیپ چهار و هفت نفر از بیماران دچار شکستگی از نوع پنج بودند. در هشت بیمار فیکساسیون با پیچ دینامیک کندیلار Dynamic Condylar Screw (DCS) و در 12 نفر دیگر با پیچ دینامیک هیپ Dynamic Hip Screw (DHS) انجام شد. جوش خوردگی در تمام بیماران دیده شد. هیچ کدام از بیماران درد یا اختلال حرکت نداشتند.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج به دست آمده، نویسندگان صفحه گذاری ساب ماسکولار در شکستگی های چند قطعه ای ساب تروکانتریک را پیشنهاد می کنند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
104
لینک کوتاه:
magiran.com/p977881 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!