چالش های مدیریت تغییر، تجارب مدیران در دانشکده های پرستاری و مامایی: مطالعه ای کیفی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
امروزه بزرگ ترین مساله که هر سازمان با آن روبه رو است، مساله تحول و دگرگونی است و با توجه به این باور که هیچ چیز به غیر از خود تغییر، ثابت نیست، مدیریت تغییر یکی از مهم ترین مباحث علم مدیریت به شمار می رود. دانشکده های پرستاری و مامایی محیطی علمی بوده و اعضای هیات علمی می توانند به عنوان افرادی آگاه و مطلع، به منظور استقرار الگوی مناسب جهت مدیریت تغییر همکاری لازم را نموده و سازمان را به سمت تعالی مورد نظر هدایت نمایند. لذا این مطالعه با هدف بررسی تجارب مدیران پرستاری در مورد چالش های مدیریت تغییر در دانشکده های پرستاری و مامایی تیپ یک انجام یافته است.
روش بررسی
پژوهش حاضر توصیفی اکتشافی است و به روش مثلث سازی در سال 1390 انجام گرفته است. جامعه پژوهش مدیران دانشکده های پرستاری و مامایی تیپ یک دانشگاه های علوم پزشکی در شهر تهران بوده و نمونه های پژوهش به صورت مبتنی بر هدف انتخاب شدند. اطلاعات از طریق مصاحبه های نیمه ساختار یافته جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل متن مصاحبه های استخراج شده به روش تحلیل محتوا انجام پذیرفته است.
یافته ها
مشارکت کنندگان 10 نفر بوده اند. پس از انجام مصاحبه ها، کدهای مفهومی استخراج گردید و سپس کدها در چند مقوله اصلی دسته بندی شدند که عبارتند از «درجه تمرکز در مدیریت»، «نقش و ویژگی های مدیر» و «تغییر نگرش».
نتیجه گیری
نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که مدیران، درجه تمرکز در مدیریت، نقش و ویژگی های مدیر و تغییر نگرش متناسب در کارکنان را از چالش های مهم مدیریت تغییر می دانند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
79
لینک کوتاه:
magiran.com/p993492 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!