فهرست مطالب

پژوهش نامه مطالعات مرزی - پیاپی 11 (بهار 1395)

پژوهش نامه مطالعات مرزی
پیاپی 11 (بهار 1395)

  • تاریخ انتشار: 1395/01/01
  • تعداد عناوین: 7
|
  • حسین ذوالفقاری، رضا جوادیان، جواد بخشی شیرخند* صفحات 1-29
    زمینه و هدف

    در مبحث پیشگیری از ورود مواد مخدر در مرز ها، منطقه مرز استان خراسان جنوبی به دلیل وجود داشتن ویژگی های استراتژیک، هم جواری با افغانستان (داشتن حدود 460 کیلومتر مرز مشترک)، وفور کشت مواد مخدر در افغانستان و استعداد بالقوه انتقال آن به کشورمان از این منطقه، حضور مهاجران افغان در استان، کنترل نشدن نقاط مرزی افغانستان از جانب دولت این کشور، و حضور دشمنان و گروه های مخالف نظام در آن اهمیت خاص دارد. عوامل یاد شده، لزوم کنترل مرز برای جلوگیری از بروز خسارت و مقابله با هر گونه ناامنی و پیشگیری از تهدید های بالقوه را نشان می دهد؛ بدین منظور از تاکتیک ها، راهبردها، ابزار و امکانات متنوع استفاده می شود.

    روش تحقیق

    پژوهش حاضر به روش پیمایشی و به صورت تمام شمار از فرماندهان یگان های مرزی استان خراسان جنوبی انجام شده و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه هایی بوده که روایی آن بر مبنای نظر های استاد راهنما، متخصصان و صاحب نظران، و پایایی آن نیز از طریق آزمون آلفای کرونباخ در نمونه ای خارج از جامعه آماری ارزیابی شده است. به منظور بررسی میزان تاثیر عوامل کنترل مرزی بر پیشگیری از ورود مواد مخدر، تحلیل های توصیفی (آزمون t و ضریب هم بستگی اسپیرمن) با استفاده از نرم افزار spssصورت گرفته است.

    یافته های تحقیق

    در این پژوهش، میزان اثرگذاری عوامل موثر بر کنترل مرز، شامل فناوری نوین، اقدامات اطلاعاتی، موانع فیزیکی و عوامل انسانی بر پیشگیری از ورود مواد مخدر و امنیت مرزهای خراسان جنوبی تحلیل و با یکدیگر مقایسه شده و در پایان، هر یک از آن ها اولویت بندی شده اند.

    نتایج

    یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد از میان عوامل کنترل مرزی، فناوری های نوین به میزانی زیاد و فزاینده بر امنیت مرزها اثر گذاشته و در حد هشتاد درصد به بالا باعث پیشگیری از ورود مواد مخدر شده است.

    کلیدواژگان: امنیت مرز، فناوری های نوین، پیشگیری، اقدامات کنترلی، موانع فیزیکی، خراسان جنوبی، مواد مخدر
  • حکیم بکری زاده*، مالک ملک شاهی، حشمت الله ولی زاده، داقر پرماسی صفحات 31-60

    به طور کلی، رضایت شغلی، نوع نگرش فرد به حرفه یا شغل خود را بیان می کند. افزایش رضایت شغلی در میان پرسنل مرزبانی به ارتقای کیفیت امنیت در مرز های کشورو همچنین کاهش تعداد پرسنلی منجر می شود که شغل خود را ترک می کنند. هدف از نگارش این مقاله، بررسی تطبیقی میزان رضایت شغلی در میان پرسنل مرزبان در شهرستان های مهران و دهلران، و روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را تمام پرسنل کادر هنگ و ستاد مرزبانی در شهرستان های مهران و دهلران به تعداد 935 نفر تشکیل می دهند که از این تعداد، 215 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و در مرحله دوم با استفاده از نمونه گیری طبقه بندی (سهمیه ای) بر اساس محل خدمت: هنگ مرزی، ستاد وگروهان ها برای شهرستان های مهران و دهلران، اندازه نمونه تعیین شد. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه جمعیتشناختی و پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی اسمیت، کندال و هالین (JDI) با تغییر هایی جزیی استفاده کرده ایم. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون T، تحلیل واریانس (ANOVA) و از نرم افزار SPSS استفاده کرده ایم. تحلیل یافته ها نشان می دهد در سطح خطای پنج درصد، میزان رضایت شغلی در میان پرسنل مرزبانی هنگ مرزی و ستادی شهرستان های دهلران و مهران، دارای تفاوتی معنادار نیست؛ ولی میزان رضایت شغلی در میان پرسنل مرزبانی گروهان این دو شهرستان، دارای تفاوت معنادار به لحاظ آماری است. در نهایت، نتایج به دست آمده نشان می دهد رابطه شغل با عوامل مختلف مانند نوع سکونت، نوع وسیله ایاب و ذهاب، فاصله محل سکونت تا محل خدمت، حقوق و مزایا، و سطوح سرپرستی از برخی جهات، تفاوت هایی در رضایت شغلی بین پرسنل مرزبان در شهرستان های مهران و دهلران ایجاد کرده است؛ بنابراین، یافته ها در چهارچوب کلی مدل های مفهومی حاصل از مطالعات گذشته قرار دارد؛ ولی ارتباط های قوی تر و اساسی تر، بیشتر در حوزه عوامل مدیریتی دیده می شود که لزوم توجه بیشتر به مسئله رضایت شغلی را مطرح می کند.

    کلیدواژگان: رضایت شغلی، هنگ مرزی، ستاد، گروهان، شهرستان های مهران و دهلران
  • جمال عبدالملکی*، اعظم اهنین جان، مرتضی امانی صفحات 61-87
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی وضعیت سرمایه اجتماعی در میان کارکنان فرماندهی دریابانی استان بوشهر است و جامعه آماری تحقیق را کلیه کارکنان فرماندهی دریابانی استان بوشهر تشکیل می دهند. از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، نمونه ای شامل 280 نفر انتخاب شده است. روش پژوهش، از گونه کمی، توصیفی و از نوع مطالعات پیمایشی است و در آن از ابزار پرسشنامه استفاده کرده ایم. برای سنجش وضعیت سرمایه اجتماعی و ابعاد آن در میان کارکنان، پرسشنامه 27سوالی محقق ساخته را به کار گرفته ایم که بر اساس مدل ناهاپیت و گوشال (1998) طراحی شده است. به منظور تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده و نتایج تحقیق، بیانگر پایایی و روایی مطلوب ابزار است. برای تحلیل داده ها از تکنیک های توصیفی (شاخص های مرکز و پراکندگی) و استنباطی (آزمون های t تک نمونه و فریدمن) با به کار گیری نرم افزار SPSS استفاده کرده ایم و نتایج پژوهش، بیانگر آن است که:- وضعیت سرمایه اجتماعی در میان کارکنان فرماندهی دریابانی در استان بوشهر در سطح 01/0، معنادار و مطلوب است؛
    - وضعیت ابعاد شناختی، ساختاری و رابطه ای سرمایه اجتماعی در میان کارکنان فرماندهی دریابانی استان بوشهر در سطح 01/0، معنادار و مطلوب است؛
    - وضعیت رتبه بندی ابعاد سرمایه اجتماعی در میان کارکنان فرماندهی دریابانی استان بوشهر در سطح 01/0، متفاوت و معنادار است.
    کلیدواژگان: سرمایه اجتماعی، بعد شناختی، بعد ساختاری، بعد رابطه ای، کارکنان فرماندهی دریابانی استان بوشهر
  • اکبر وروایی*، محمد صیاد شیر کش صفحات 89-114

    یکی از مهم ترین معضلات و چالش های کشورهای درحال توسعه، فساد مالی ناشی از اقتصاد زیرزمینی و مصداق بارز آن، قاچاق است. ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه، اخیرا با نوعی جدید از قاچاق کالا در حوزه فراورده های سوختی مواجه شده و خطر های ناشی از قاچاق بی رویه این فراورده نفتی ضمن تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی، مالی و... زمینه را برای بروز خطر های امنیتی نیز فراهم کرده است.
    در مقاله حاضر، روش پیمایشی با استفاده از پرسشنامه را به کار گرفته ایم و پژوهش از نوع کاربردی محسوب می شود. نمونه آماری این تحقیق بر اساس جامعه آماری، شامل کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا، اداره گمرک، مراجع قضایی و کارکنان مرزبانی در شهرستان قصر شیرین است و حجم نمونه، صد نفر را شامل می شود که با استفاده از از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند.
    با توجه به نتایج آزمون فریدمن، متغیرهای پیشگیری وضعی از لحاظ شدت تاثیر آن ها بر کاهش قاچاق سوخت به ترتیب عبارت اند از: کاهش علت های ارتکاب جرم، افزایش خطر ارتکاب جرم، کم شدن تحریک ارتکاب جرم، افزایش زحمت ارتکاب جرم و کاهش منافع ارتکاب جرم. عوامل اجتماعی، اقتصادی و منطقه ای ازلحاظ شدت تاثیرشان بر قاچاق سوخت به ترتیب عبارت اند از: عوامل منطقه ای، عوامل اقتصادی و عوامل اجتماعی. متغیرهای پیشگیری کیفری نیز از لحاظ شدت تاثیر آن ها بر قاچاق سوخت به ترتیب عبارت اند از: شدت مجازات، سرعت مجازات و قطعیت مجازات.

    کلیدواژگان: قاچاق، قاچاق سوخت، پیشگیری وضعی، پیشگیری کیفری
  • طاها عشایری*، علی رضا نطقی، نرگس پیرحیاتی، مهدی غفوری ارمکی صفحات 115-151

    هدف اصلی از پژوهش حاضر، تبیین جامعه شناختی اعتماد اجتماعی به پلیس در منطقه های مرزی است. این پژوهش با استفاده از روش پیمایش و با ابزار پرسشنامه ساختمند با پاسخ بسته، بعد از تعیین روایی و پایایی اجرا شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، شهرستان پارس آباد است که در آن، با استفاده از فرمول کوکران، از میان 88924 نفر، حجم نمونه ای با تعداد 367 نفر را انتخاب کرده ایم.
    یافته های حاصل از اجرای آزمون که از طریق نرم افزار spss 22 انجام شد، نشان می دهد بین ترس از جرم (167/0-)، امنیت اجتماعی (401/0)، منزلت اجتماعی پلیس (337/0)، اقتدار پلیسی (289/0)، قانون گرایی پلیس (614/0)، نوع دوستی افراد پلیس (305/0)، سرمایه فرهنگی پلیس (652/0) و احترام به حقوق شهروندی (406/0)، رابطه ای معنادار وجود دارد و متغیرهای حضور در اجتماع و مشارکت اجتماعی با اعتماد اجتماعی به پلیس، رابطه ای معنادار ندارند. نتایج رگرسیون نشان می دهد ضریب هم بستگی چندگانه بین متغیرها برابر با 761/0 و ضریب تعیین، برابر با 564/0 است؛ بدان معنا که مجموعه متغیرهای مستقل معنادار در مدل توانسته اند 56/0 از متغیر اعتماد اجتماعی را تبیین کنند.

    کلیدواژگان: اعتماد، منزلت اجتماعی، اقتدار پلیسی، قانون گرایی، نوع دوستی
  • صیدال فعال*، قاسم رضایی صفحات 153-184
    زمینه و هدف
    ایجاد یک نظام شایسته سالار هماهنگ و سازگار، همواره مد نظر سازمان های کارآمد و موفق بوده است.. ویژگی های شخصیتی در نظام شایسته سالار، شامل کیفیت ها و صفت های انسانی است که درواقع، جزء شخصیت ذاتی فرد هستند و اعمال، رفتار و عادت های افراد از آن ها شکل می گیرد. این ویژگی ها شامل شجاعت، خلاقیت، انعطاف پذیری، قاطعیت، اعتماد به نفس، بردباری و خویشتن داری، و هوش بوده که محقق با امعان به اهمیت موضوع در پی شناخت میزان تاثیر آنان در تحقق یافتن نظام شایسته سالار در فرماندهی مرزبانی است تا بتواند با عرضه راهکارهای مناسب به متصدیان در ایجاد زمینه لازم برای جذب و به کار گیری و شناسایی استعدادهای بالقوه شخصیتی مدیران و فرماندهان و ارتقای مهارت های آنان اقدام نماید. در این راستا با توجه به مبانی نظری و به ویژه با استفاده از مبانی مورد نظر سید احمد سجادی، در صد پاسخ دادن با این سوال هستیم که عوامل بعد شخصیتی تا چه میزان در تحقق یافتن نظام شایسته سالاری در مرزبانی موثرند. به بررسی موضوع پرداخته است.
    روش
    پژوهش از نوع توصیفی و با شیوه پیمایشی و جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه 27 سوالی محقق ساخته صورت گرفته است . جامعه آماری تحقیق شامل کلیه فرماندهان، مدیران و نخبگان مرزبانی بوده که از بین آن ها تعداد 97 نفر بصورت هدفمند به عنوان جامعه نمونه انتخاب و در نهایت، نتایج داده ها با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل و پایایی و روایی با روش آلفای کرونباخ انجام شده ا ست.
    نتیجه
    بر اساس یافته های پژوهش، ویژگی های شخصیتی فرماندهان و مدیران در تحقق یافتن نظام شایسته سالاری در فرماندهی مرزبانی، بسیار موثر بوده و از میان ویژگی های شخصیتی، عامل صبر و بردباری و شجاعت و ضریب هوشی، و از میان سوال های مربوط به مصمم و پایدار بودن در کارها در چهار چوب قانون وشرع و بر خورداری از شجاعت در بیان واقعیت و بیان سریع، صریح و شفاف مواضع قانونی در برابر قانون گریزان، به بیشترین میزان موثر بوده است.
    کلیدواژگان: شایسته سالاری، ویژگی های شخصیتی، فرماندهان، مدیران، مرزبانی
  • اکبر رسولی صفحات 185-206

    استفاده از سیستم های بدون سرنشین در جنگ های چند دهه اخیر به گونه ای بوده است که کشورهای دنیا به خوبی به اهمیت این سیستم ها در امور نظامی پی برده اند. امروزه از این سیستم ها بیشتر در امور تهاجمی استفاده می شود؛ اما با توجه به ویژگی های خاصشان می توان از آن ها به شکلی موثر و بی سابقه برای کنترل مرزها و برقراری امنیت در آن ها استفاده کرد. به اعتقاد بیشتر صاحب نظران، اولین و مهم ترین کارکرد مرز، نقش دفاعی- امنیتی آن است و همواره دغدغه اصلی حکومت ها این بوده که مرزهای کشورها جز در برخی گذرگاه های مجاز، نفوذ ناپذیر باشد تا امنیت کشور از ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی- فرهنگی تهدید نشود. از طرفی بیشتر کشورهای منطقه خاورمیانه در نابسامانی سیاسی، و جنگ های داخلی و بین المللی به سر می برند، و از آنجا که ایران نیز در میان چنین کشورهایی محصور است، کنترل مرزها و محافظت از آن ها، از اولویت های اساسی کشورمان به شمار می رود؛ اما کنترل مرزها و محافظت از آن ها همیشه با استفاده از یک شیوه، امکان پذیر نیست؛ زیرا پیشرفت علم، همیشه روش ها و امکاناتی جدید را پیش روی بشر قرار می دهد و امروزه، سیستم های بدون سرنشین را می توان از جدیدترین یا حتی آخرین دستاورد های بشر قلمداد کرد. هدف از نگارش این مقاله، بررسی چگونگی کنترل مرزها و محافظت از آن ها با استفاده از سیستم های بدون سرنشین است؛ بنابراین با استفاده از روش کتابخانه ای، توصیفی و تحلیلی، ویژگی های خاص و فراانسانی این سیستم های بدون سرنشین را در راستای کنترل مرز ها و محافظت از آن ها بر اساس ماموریت های کلی مرزبانی کشور بررسی می کنیم؛ به عبارت دیگر، در پی پاسخ دادن به این سوال هستیم که ویژگی های خاص و فراانسانی سیستم های بدون سرنشین، چگونه می تواند باعث بهبود و ارتقای کنترل مرزهای کشور و محافظت از آن ها شود. در پاسخ به این سوال می توان گفت قابلیت های فراانسانی سیستم های بدون سرنشین، این امکان را فراهم آورده است که کشورهای دارای این فناوری برای اولین بار در تاریخ، به صورتی دایمی بر جهان نظارت کنند.

    کلیدواژگان: سیستم های بدون سرنشین، ویژگی های فراانسانی، مرز، کنترل و امنیت
|
  • Hosein Zolfaghari, Reza Javadian, Javad Bakhshi Shir Khand * Pages 1-29
    Foundation and Goal

    In issue of drug prevention in borders, the borderline areas of South Khorasan Province have special importance due to strategic features, adjacency with Afganistan (460 Kilometers mutual border), abundance of drug cultivation in Afghanistan and potential capabilities of drug transferring from this country, the presence of Afghan immigrants in this provicnce, and non control of borders by above mentioned government and presence of enemies and anti-Iranian groups there. Above factors show the necessity of border control in prevention of harm and fighting against every kind of insecurity and danger prevention. Due to this, different tactics, strategies and tools and facilities were used to get a better result.
    Research

    Method

    Research Method is survey in this study and it includes all commanders of border units of South Khorasan Province. The tool of info gathering was questionnaire whose validity was assessed based on the ideas of supervising masters and experts and its reliability was assessed by Cronbach’s alpha test in a sample rather than statistical society. Descriptive analyses (like T-test and Pearson correlation coefficient) using SPSS were done to review the effectiveness rate of border control factors in drug prevention.
    Research

    Findings

    The effectiveness rate of effective factors were analyzed regarding the border control including new technology, informational actions, physical obstacles, human factors on drug prevention and border security of borderline areas of South Khorasan Province and finally every one of them was prioritized.

    Results

    Results show that border control factor of new technology has great effects on increasing the border security and it successfully prevents drug entering with a rate of more than 80 %.

    Keywords: border security, New technologies, prevention, Control actions, physical obstacles, South Khorasan, Drugs
  • Jamal Abdolmaleki *, Azam Ahanin Jan, Morteza Amani Pages 61-87
    The current study is to review the condition of Social Capital and its Aspects among the clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province. Under study statistical society includes all the clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province. Among whom 280 person were chosen with classified random sampling. Research method is quantitative, descriptive and survey. Research tool is questionnaire. Therefore to assess the condition of social capital and its Aspects among the abovementioned Clerks, a 27-questions scholar-made questionnaire was designed based on Nahapiet and Ghoshal (1998) model. Cronbach’s alpha and factor analysis were used to determine reliability and validity of this tool and results showed a desirable reliability and validity for this tool. To analyze data using SPSS , descriptive techniques (center indicators and strewment) and inferential (one-sample T-test and Freedman tests) were used. Results show that:• The condition of social capital among the Clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province is meaningful and desirable in 01/0 level.
    • The cognitive, structural and relational condition of social capital among the Clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province is meaningful and desirable in 01/0 level.
    • The condition of rating of social capital among the Clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province is meaningful and desirable in 01/0 level.
    Keywords: social capital, Cognitive Dimension, structural dimension, relational dimension, Clerks of Vice Admiral Policing Command of Bushehr Province
  • Akbar Varvaee *, Mohammad Sayad Shir Kosh Pages 89-114

    One of the most important national problems in developing countries is financial corruption caused by subterranean economic and its clear symbol is contraband. Our country, as a developing country, has recently encountered with a new kind of contraband in domain of fuel, dangers caused by excessive contraband of this oil product not only threatens the national economy but make serious crisis for social, financial and more systems, And prepare the base of occurring these kinds of security dangers.
    Research Method is survey in this study by using questionnaires and is an Applied study. Under study statistical society includes all clerks of anti-contraband and currency smuggling office, Customs office, juratory resources and the Personnel of Border Policing Command in Ghasre Shirin town. The sample size of this study includes 100 people which are selected by sampling method.
    Considering the results of Freedman test, the postural prevention variables include following items based on the effect rate on decrease of fuel contraband: Decrease of committing crimes, increasing danger of committing crimes, decreasing motivation of committing crimes, increasing attempt of committing crimes, decreasing interests and benefits of committing crimes and social factors, economic and regional factors; these factors include following items based on the effect rate on decrease of fuel contraband: Regional Factors, Economic Factors, Social Factors. and the postural prevention variables include following items based on the effect rate on decrease of fuel contraband: The intensity of punishment, The speed of punishment, The finality of punishment.

    Keywords: contraband, fuel contraband, prevention of status, Criminal Prevention
  • Taha Ashayeri *, Alireza Notghi, Narges Pirhayati, Mahdi Ghafori Armaki Pages 115-151

    The main purpose of the current study is to socially design the social trust in Police in borderland areas. This study used survey method and structured questionnaires with closed answer after determining the executed reliability and validity. Under study statistical society includes Pars Abad town using Cochran Formula from 88924 persons, the sample size is 367 persons.
    Results from SPSS 2 test shows that there is a meaningful relation between fear of crime (-0/167), social security (0/401), social status of Police (0/337), police power (0/289), Police legalism (0/614), police humanism (0/305), police cultural capital (0/652) and respecting citizenship rights (0/406) but there is no meaningful relation between presence in society and social participation with social trust in police. Results of regression shows that multiple correlation coefficient between variables equals 0/761 and the determination coefficient is 0/564. In this way, total independent variables could justify 0/56 social trust variable.

    Keywords: Trust, Social status, Police power, Legalism, humanism
  • Seydal Faal *, Ghasem Rezaee Pages 153-184
    Foundation and Goal: Preparing a meritocracy system have always been compatible and under attention of successful organizations. Meritocracy includes the process of identifying, employing, selecting, training, empowering and keeping personnel and preparing foundations of proper management based on their capabilities to be effective in reaching personal, organizational and social aims which starts by knowing proper people and then ends in training proper people. Personal features in this system includes human characteristics that indeed were a part of his/her nature and his behaviour, actions and manner is shaped by that. The features of people in preparing meritocracy system includes below items: (Directorial features of personal features, behavioral features, ideologue and value and perceptual competences, and security competences, physical and mental accuracy and health and preparedness) which the researcher reviewed focusing on the importance of border security and duties and missions of Border Policing Command and this issue that commanders and managers of this organization must have special features and capabilities for the sake of noblesse and doing their tasks and duties better. The more important and sensitive personality features includes: (Courage, creativity, flexibility, decisiveness, self confidence, patience, and continence and intelligence were reviewed) and scholar tried to identify the effectiveness rate of the features of personality dimension in preparing the meritocracy system in Border Policing Command so that he can propose proper solutions to official operating staff in way of preparing necessary conditions to absorb and employ and improve the skills of commanders and managers and preserving the capable experts and decrease the career relocation rate of personnel and identifying the potential personality skills of commanders and managers. In this way, according to the theoretical foundations particularly Sayid Ahmad Sajjadi theoretical foundations, scholar tried to answer this question: ((How much effective are the personality factors in preparing the meritocracy system in Border Policing Command?))
    Method
    The study method is descriptive-analytic, it used survey method and scholar-made questionnaire for info gathering and under study statistical society includes all Border Policing Command commanders, Managers and elite among whose 97 persons were meaningfully selected as the sample society. Focusing on the theoretical foundations, a 27-question questionnaire were designed and filled in by the statistical society and they were finally analyzed by SPSS and one-items and Freedman tests.
    Conclusion
    Research Results show that the personality features of commanders and managers had great effect on preparing meritocracy system in Border Policing Command, and among these features, patience and courage and intelligence were more effective and among items, decisiveness and resistance in doing works and duties within legal and religious framework and courage in telling truth and quick informing, clear reporting against legal trespassers were more effective items.
    Keywords: meritocracy– personality features – Commanders – Managers – Border Policing