فهرست مطالب

مجله بیومکانیک ورزشی
سال پنجم شماره 4 (زمستان 1398)

  • تاریخ انتشار: 1399/06/10
  • تعداد عناوین: 6
|
  • فاطمه یعقوبی همراز* صفحه 1
    هدف

    شاخص تغییرپذیری گام برداری یک شاخص مهم در درمان کلینیکی افراد با مشکلات گام برداری می باشد. از آن جایی که تاکنون تغییرپذیری گام برداری در افراد ناشنوا مورد ارزیابی قرار نگرفته است، لذا هدف از این مطالعه ارزیابی تغییرپذیری گام برداری افراد ناشنوا و مقایسه آن با افراد سالم می باشد.

    روش

    جامعه آماری این پژوهش افراد ناشنوا و گروه با شنوایی عادی بودند که از بین آنها 10 نفر (با دامنه سنی 8 تا 14 سال) که داوطلب شرکت در این پژوهش بودند و نیز تعداد 10 نفر از افراد با شنوایی عادی با سن و ویژگی های آنتروپومتریکی مشابه انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزار سیستم تحلیل حرکتی سه بعدی vicon، برای اندازه گیری متغیر کینماتیکی جهت گام برداری افراد استفاده شد. در مقایسه درون گروهی از روش آماری تی تست وابسته و در مقایسه بین گروهی از  تی تست مستقل استفاده شد. کلیه مراحل تجزیه و تحلیل آماری داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با سطح معنا داری P<0.05 انجام پذیرفت.

    نتایج

    نتایج مطالعه حاضر نشان دادند که تغییرپذیری در اثر تمرینات تداخلی حسی-عمقی در گروه ناشنوا کاهش یافت؛ اما این تغییر معنی دار نبوده است (05/0<p). همچنین اختلاف بین دو گروه قبل و بعد از تمرینات معنی دار نبوده است  (05/0<p). با توجه با نتایج این مطالعه پیشنهاد می شود که در برنامه تربیت بدنی مدارس این کودکان برنامه های تعادلی با تاکید بر بهبود سیستم های تعادلی به ویژه سیستم حسی- عمقی گنجانیده شود.

    کلیدواژگان: راه رفتن، ناشنوا، متغیرهای فضایی- زمانی
  • حسن دانشمندی*، مارال انتظامی، علی شمسی ماجلان صفحه 2
    مقدمه

    مشارکت در فعالیت های ورزشی به طور فزاینده ای در حال توسعه است، شرکت در ورزش مزایای بالقوه ای برای همه افراد دارد؛ از قبیل مبارزه با چاقی، افزایش استقامت عضلانی، قدرت عضلانی، آمادگی قلبی عروقی و دیگر فاکتورهای آمادگی جسمانی (1). از سوی دیگر شرکت در فعالیت های ورزشی امکان آسیب دیدگی را برای هر فرد می تواند به همراه داشته باشد، به طور مثال شرکت در فعالیت های ورزشی می تواند منجر به آسیب های عضلانی- اسکلتی شود (2). به همین خاطر برای کاهش تعداد آسیب ها و فراهم آوردن محیطی سالم و ایمن برای ورزشکاران، غربالگری پیش فصل و قبل تمرینات و مسابقات انجام می دهند تا بازیکنان در معرض خطر آسیب را شناسایی و متعاقب آن طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب را برای آن ها در نظر می گیرند تا میزان آسیب ورزشی ناشی از مشارکت های ورزشی به حداقل برسد. آزمون غربالگری عملکرد حرکتی (Functional Movement Screen: FMS) در جهت تشخیص آسیب های عضلانی- اسکلتی در آینده طراحی شده است که اهدافی مانند ارزیابی های داینامیک و پویا در زنجیره کینماتیک، تشخیص تقارن در بدن و تشخیص الگوهای حرکتی ضعیف را در برگرفته است (6). در مورد اینکه آیا  آزمون غربالگری عملکرد حرکتی می تواند به عنوان پیش بینی کننده آسیب باشد یا خیر، هنوز نتیجه گیری قطعی وجود ندارد؛ اما همچنین متخصصان طراحی این آزمون غربالگری عملکرد حرکتی عنوان کرده اند که نمرات آزمون غربالگری عملکرد حرکتی محدودیت ها، عدم تقارن و تغییرات الگوهای حرکتی نرمال را شناسایی می کنند (12).  در این تحقیق بررسی می شود که آیا نمرات آزمون غربالگری افراد فعال و غیر فعال ورزشی باهم متفاوت هست یا خیر؟

    روش

    مطالعه حاضر یک مطالعه علی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این مطالعه را دانشجویان دانشگاهی در رده سنی 18 تا 30 سال تشکیل دادند و30 دانشجوی رشته تربیت بدنی و 30 دانشجوی غیر تربیت بدنی که سابقه هیچ گونه شرکت در فعالیت های ورزشی و تمرینات ورزشی را نداشتند، شرکت کردند. در این تحقیق برای غربالگری عملکردی از آزمون غربالگری عملکرد حرکتی استفاده شد  (5). این آزمون از هفت آزمون تشکیل شده است که شامل آزمون های اسکات کامل ،گام برداشتن از روی مانع، لانج روی خط، تحریک پذیری شانه، بالا آوردن فعال پا، شنای پایداری تنه و پایداری چرخشی می باشد. توضیحات لازم و دستورالعمل های مربوط به اجرای هر الگوی حرکتی، قبل از اجرای آزمون به هر آزمودنی گفته شد و آزمون را یک بار به صورت آزمایشی انجام دادند. به منظور ارزیابی الگوهای حرکتی آزمونگرها با فاصله یکسانی از آزمودنی در هر 3 جهت قدامی، خلفی و جانبی قرار می گرفتند. آزمودنی ها هر الگوی حرکتی را 3 بار انجام دادند که برای الگوهای یک طرفه بهترین نمره در 3 تکرار و برای الگوهای دوطرفه، بهترین نمره برای هر طرف ثبت می شد و از بین بهترین نمره های هر طرف، کمترین نمره برای نمره کلی در نظر گرفته شد.برای بررسی طبیعی بودن داده ها از  آزمون شایپروویلک استفاده شد و با توجه به این که داده ها غیر نرمال بودند؛ برای بررسی تفاوت میانگین نمرات کل و نمرات هر یک از آزمون های غربالگری حرکتی از آزمون یومن ویتنی استفاده شد. همه داده ها در SPSS نسخه 22 جمع آوری شد و سطح معناداری در این تحقیق 05/0≥P در نظر گرفته شد.

     بحث

    هدف اصلی این مطالعه بر روی این فرضیه بود که آیا نمرات FMS در افراد ورزشکار با افراد غیر ورزشکارمتفاوت هست یا خیر؛ که نتایج مطالعه نشان داد نمرات FMS دانشجویان ورزشکار بهتر از دانشجویان غیر ورزشکار است. نتیجه گیری این مطالعه را می توان با دو تفسیر بیان کرد یکی اینکه آزمون غربالگری FMS، می تواند الگوهای حرکتی متفاوت بین دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار را تشخیص دهد؛ و تفسیر دیگر اینکه، آزمون غربالگری FMS دانشجویان ورزشکار بهتر از دانشجویان غیر ورزشکار نشان داده شد که نشان دهنده این می تواند باشد که دانشجویان غیر ورزشکار الگوهای حرکتی ضعیفی از خود نشان می دهند که در صورت شرکت در فعالیت های ورزشی با فرض پیش بینی آزمون FMS در آسیب های ورزشی، احتمال اینکه دانشجویان غیر ورزشکار، آسیب ببینند، بیشتر است.  . عدم فعالیت بدنی به ضعف عضلانی و کاهش قدرت عضلانی و همچنین کاهش هماهنگی های عصبی عضلانی و در نتیجه محدودیت ثبات و کنترل حرکتی و تعادل ناکافی را به دنبال دارند. عدم اندازه گیری فاکتورهای آمادگی جسمانی به منظور تعیین ارتباط دقیق بین اینکه آیا ارتباطی بین فاکتورهای آمادگی جسمانی با نمره آزمون FMS وجود دارد یا خیر که در این صورت بهتر می شد به نتیجه گیری دقیق رسید؛ بنابراین پیشنهاد می شود که در مطالعات آینده با هدف اندازه گیری آزمون FMS بین دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار برای روشن شدن این مسئله که آیا علت تفاوت در آزمون FMS بین دو گروه ورزشکار و غیر ورزشکار، فاکتورهای آمادگی جسمانی هست یا علت های دیگر؛ فاکتورهای آمادگی جسمانی بین دو گروه نیز اندازه گیری و مورد بررسی قرار گیرد.

    کلیدواژگان: آزمون غربالگری حرکتی، افراد ورزشکار، افراد غیر ورزشکار
  • صفورا حشمتی، حسن دانشمندی، حسین حسینی* صفحه 3
    هدف

    با توجه به پوزیشنی که ورزشکاران رشته های مختلف تیراندازی در حین اجزای عمل پرتاب تیر اتخاذ می کنند به نظر می رسد سطح فعالیت عضلات دلتویید و فوق خاری که از عضلات مشترک حین اجرای حرکت هستند، دچار تغییراتی شوند، بنابراین هدف از این مطالعه بررسی و مقایسه فعالیت عضلات دلتویید و فوق خاری بین سه رشته تیراندازی می باشد.

    روش ها

    تیرانداز (هشت کماندار، هشت تیرانداز تپانچه و هشت تیرانداز تفنگ بادی) بصورت دردسترس در پژوهش شرکت کردند. آزمودنی ها حرکات آبداکشن و اسکاپشن بازو را تا زوایای 60 و 90 درجه بطور کانسنتریک انجام دادند و فعالیت عضلات دلتویید و فوق خاری با استفاده از الکترومیوگرافی سطحی ثبت شد.

    یافته ها

    نتایج نشان داد که میزان فعالیت عضله دلتویید قدامی در وضعیت 60 و 90 درجه آبداکشن و میزان فعالیت عضلات دلتویید میانی و فوق خاری تنها در وضعیت 90 درجه آبداکشن در گروه تیروکمان بطور معناداری بیشتر از گروه تپانچه بود.

    نتیجه گیری

    بیشتر بودن میزان فعالیت عضلات در رشته تیروکمان را می توان به نیروی کشش زه و بیشتر بودن زاویه دست در مفصل شانه حین اجرای این نوع تیراندازی در مقایسه با رشته تپانچه و تفنگ بادی نسبت داد.

    کلیدواژگان: تیروکمان، تفنگ بادی، تپانچه بادی، فعالیت الکترومایوگرافی
  • محبوبه دهنوی*، حیدر صادقی، مهدی تقوا صفحه 4
    مقدمه

    پژوهش حاضر با هدف پایایی سنجی آزمون های عملکردی تعادل و ارتباط این آزمون ها با پارامترهای منتخب آنتروپومتریکی در دختران و پسران 7 تا 10 سال بود.

    روش تحقیق

    نمونه آماری این تحقیق را 80 دانش آموز 7 تا 10 ساله (40 دختر و 40 پسر) تشکیل دادند. از آزمون رومبرگ، شارپند رومبرگ جهت ارزیابی تعادل ایستا و از آزمون زمان برخاستن و راه رفتن، آزمون راه رفتن تاندوم و Y جهت ارزیابی تعادل پویا در سه نوبت نمره دهی توسط آزمونگر اجرا شد. برای اندازه گیری فاکتورهای منتخب آنتروپومتریکی از قد، طول بالا تنه، طول پایین تنه، طول کف پا و جرم استفاده شد. برای تعیین پایایی آزمون ها از آمار استنباطی با آزمون ICC و از ضریب همبستگی پیرسون جهت تعیین همبستگی بین آزمون های تعادل با پارامترهای آنتروپومتریکی منتخب در سطح معنی داری 05/0≥P استفاده شد.

    یافته ها

    آزمون های تعادل ایستا از پایایی خوبی برخوردار نبودند. آزمون های تعادل پویا از پایایی خوبی برخوردار بودند. در بررسی همبستگی بین ویژگی های آنتروپومتریکی با آزمون های تعادلی ایستا و پویا، ارتباط معناداری مشاهده نشد 05/0< P. تنها ارتباط معناداری بین طول پایین تنه با آزمون تعادلی Y مشاهده شد (01/0=, P 53/0=r).

    نتیجه گیری

    به نظر می رسد که در سن 7 تا 10 سالگی به علت اینکه سیستم های حسی تعادل در حال رشد هستند؛ بنابراین آزمون های تعادلی ایستا که نیاز به وزن دهی هر یک از این سیستم ها در شرایط تفسیر و مقایسه نتایج تعادل در این چشم بسته و چشم باز هستند، معیار و ملاک خوبی برای بررسی تعادل این افراد نیست؛ بنابراین برای بررسی، سنین، بهتر است از آزمون های تعادلی پویا به خصوص آزمون تعادلی Y استفاده شود.

    کلیدواژگان: پایایی، تعادل ایستا، تعادل پویا، پارامترهای آنتروپومتریکی، تعادل کودکان
  • محمد سرحد حسن، منوچهر حیدری*، فرزانه گندمی صفحه 5
    مقدمه و اهداف

    خستگی ذهنی، معمولا به دنبال فعالیت های طولانی مدت شناختی رخ می دهد؛ به گونه ای که عملکرد شناختی را کاهش داده و منجر به تغییر در هماهنگی های حرکتی می شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثرگذاری تمرینات یوگا بر مهار خستگی ذهنی و تعادل، مکانیک فرود و عملکرد اندام تحتانی تغییر یافته در ورزشکاران آماتور بود.

    مواد و روش ها

    در مطالعه نیمه تجربی حاضر، 40 دانشجوی مرد آماتور، به صورت داوطلبانه به عنوان نمونه شرکت نمودند و به طور تصادفی در دو گروه مداخله (15=N) و کنترل (15=N) تقسیم شدند. گروه مداخله، هشت هفته (سه جلسه در هفته) به تمرینات یوگا پرداختند و گروه کنترل در این مدت مداخله ای دریافت نکردند. خستگی ذهنی با 45 دقیقه فعالیت شناختی اعمال شد. قبل پس از خستگی ذهنی و پس از هشت هفته تمرینات یوگا، تعادل پویا با آزمون Yو تعادل نیمه پویا با دستگاه Lafayette Stability Platform ارزیابی شدند. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS (نسخه 22) و آزمون Paired sample t-test، در سطح معناداری 05/0=P انجام شد.

    یافته ها

    نتایج نشان داد که، اثر زمان و تعامل گروه × زمان در فاکتور تعادل پویا (0001/0=P)، اثر زمان و تعامل گروه × زمان در فاکتور حس عمقی فعال و غیر فعال زانو (0001/0=P) که طبق مطالعات گذشته در پیش بینی ریسک وقوع آسیب های اندام تحتانی پررنگ گزارش شده اند، پس از تمرینات یوگا دست خوش تغییرات معناداری شده اند.

    نتیجه گیری

    تغییر معنادار فاکتورهای تعادل و حس عمقی زانوی ورزشکاران آماتور پس از تمرینات یوگا حاکی از اهمیت پرداختن به مسئله بوده، و متخصصین پیشگیری از آسیب، می بایست در معرفی راهکارهای مقابله با وقوع خستگی ذهنی، به مطالعه و تحقیق بپردازند.

    کلیدواژگان: یوگا، خستگی ذهنی، تعادل، حس عمقی
  • سعید بحیرایی*، حسن دانشمندی، رحمان امیری صفحه 6
    هدف

     سندرم داون متداول ترین بیماری ژنتیکی در افراد دارای ناتوانی هوشی است که با شیوع  1 در  800 تا  1200 تولد زنده می باشد. جوانان و نوجوانان سندرم داون جمعیت منحصربه فردی در فاکتورهای آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی هستند.

    روش ها

     به منظور بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی نوجوانان  و جوانان مبتلابه سندرم داون از پایگاه های اطلاعاتی بین المللی و ملی EBSCO،  ,Medline PubMed, Elsevier ،  Google scholar,SID از  سال 1996تا 2016  استفاده شد. در این جستجو  از دو زبان فارسی و انگلیسی استفاده شد که از اصطلاحات: آمادگی جسمانی، فعالیت بدنی، سندرم داون، توانبخشی، کم توانی ذهنی، قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، آمادگی هوازی، تعادل، چابکی و انعطاف پذیری و اصطلاحات انگلیسی Intellectual Disability, Down syndrome, Physical fitness, Rehabilitation, Muscles Strength and Endurance , Balance ,Physical activity,flexibility,aerobic capacity  استفاده گردید.

    یافته ها

    در جستجوی متون، مجموعا 130 مقاله یافت گردید که پس از حذف موارد مشابه، ازمیان مقالاتی که ارتباط بسیار نزدیکی با موضوع موردبررسی را داشتند، 35 مقاله برای مطالعه انتخاب شدند. کاهش ظرفیت های قلبی-تنفسی و نیز پایین تر بودن سطح آمدگی جسمانی  نسبت به همتایان سالم در قدرت، استقامت موضعی، تعادل و چابکی و نیز افزایش چربی زیرپوستی و نحوه توزیع چربی بدن در افراد دارای ناتوانی هوشی ازجمله مواردی است که تحقیقات به آن اشاره کرده اند.

    نتیجه گیری

     جوانان و نوجوانان سندرم دوان دارای ظرفیت پایین قلبی عروقی ، عضلانی و آمادگی جسمانی، شیوعی از اضافه وزن و چاقی و همچنین کاهش  فعالیت های مرتبط یا سلامت هستند. بنابراین با توجه به این فاکتورها، تحقیقات که در آینده انجام می شود  باید بر روی آزمون های قدرت و پروتکل های تمرینی، روش های برای تعیین سطح فعالیت های فیزیکی و  مداخلات عملی برای افزایش فعالیت های بدنی متمرکز شود.

    کلیدواژگان: سندرم داون، فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی
|
  • Fatemeh Yaghoubi Hamraz* Page 1
    Objective

    Gait variability index is an important index in the clinical treatment of people with walking problems. Since the variability of gait behavior in deaf people has not been evaluated so far, the purpose of this study was to evaluate the walking variability of deaf people and compare it with normal-hearing listeners.

    Methods

    The statistical population of this study was deaf and hearing-impaired people living in Hamedan. Among them 10 deaf people (ranging in age from 8 to 14 years) volunteering to participate in the study, as well as 10 people with normal hearing with similar age and anthropometric characteristics. In this study, the vicon 3D motion analysis system was used to measure the kinematic variables for walking in deaf and normal-hearing listeners. According to the research design, paired sample t-test will be used for comparison within groups and independent sample t test will be used for comparison between groups. Statistical analysis was performed using SPSS software with P <0.05 as the level of significance.

    Results

    The results of the present study showed that the gait variability after interventional proprioceptive training decreased in the deaf group, but this change was not significant (p>0.05). Also, there was no significant difference between the two groups before and after the exercises (p>0.05).

    Conclusion

    Based on the results of this study, it is suggested that balance training based on  interventional proprioceptive training be incorporated in the physical education program of these children with emphasis on improving balance systems, especially interventional proprioceptive training.

    Keywords: walking, deafness, spatio-temporal variables
  • Maral Entezami, Hasan Daneshmandi*, Ali Shamsi Majelan Page 2
    Introduction

    The present study compares motion screening test scores for female student athletes and non-athletes

    Methodology

    Population of the study includes 30 student athletes (age23.36±3.10, height163.45±5.06, and weight57.40±6.43) and non-athletes (age25.00±2.36, height162.6±3.72, andweight58.76±9.29). Functional motion screening test was performed to analyze motion patterns among student. Data distribution was not normal. Mann–Whitney test was also performed to compare motion screening test scores for athletes and non-athletes. Data analysis was done using SPSS 22 at significance level of P≥0.05.

    Results

    results of Mann–Whitney test showed a significant difference between motion screening test scores of athletes and non-athletes (p=0.001). Results motion screening testscores of athletes and non-athletes at cut point 14 revealed that 66% of student athletes and 40% non-athletes scored lower than 14, while 93.34% of student athletes and 60%scored higher than 14.

    Conclusion

    functional motion screening helps identify motion pattern differences among athletes and non-athletes. Higher scores of student athletes showed that non-athletes have weak motion patterns. This implies that they are vulnerable to more sport injuries

    Keywords: functional movement screen test, student athletes, student non-athletes
  • Safoura Heshmati, Hassan Daneshmandi, Hossein Hosseini* Page 3
    Objective

    Considering the positions that the shooter take during shooting in different fiels, possibility of activity the deltoid and supraspinatus muscles which are common muscles during shooting, varies in different fields. Therefore, the purpose of the present study was to evaluation and compare the activity of deltoid and supraspinatus muscles between shooting fields.

    Methods

    24 shooters (8 archer, 8 pistol and 8 air rifle shooters) participated in the study. The subjects were performed arm abduction and scaption to the 60 and 90 degrees. The electrical activity deltoid and supraspinatus muscles were recorded using surface electromyography.

    Results

    The results showed that the activity of the anterior deltoid in the 60 and 90 degree abduction and the activity of the deltoid middle and supraspinatus only in position of 90 degree of abduction was significantly higher in the archery group than in the pistol group.

    Conclusion

    The higher deltoid and supraspinatus activities in the archery field could be related to, stretching force of string of bow and the greater hand angle in the shoulder joint during the performance of this type of shooting.

    Keywords: Archery, Air rifle, Air pistol, Electromyographic activity
  • Mahboobeh Dehnavi*, Heidar Sadeghi, Mehdi Taghva Page 4
    Introduction

    The present study evaluates reliability of functional balance assessment tests in children aged 7-10 and its correlation with selected anthropometric parameters.

    Methodology

    Population of the study includes 80 students aged 7-10 (40 female and 40 male). The Sharpened Romberg Test was used for static balance, while timed up and go test, Tandem walk test, and Y test were used for dynamic balance. To measure the selected anthropometric factors, height, Upper body length, lower body length, Foot length and body mass were used. Reliability was determined using ICC, and Pearson correlation was used for the relations between balance assessment test and selected anthropometric parameters at significance level of P≥0.05.

    Results

    Static assessment tests were not reliable, but dynamic tests were reliable. No significant correlation was found between anthropometric parameters with static and dynamic tests p>0.05. However, there was a significant correlation between lower trunk length and Y test (p= 0.01, r= 0.53).

    Conclusion

    Considering the fact that balance sensory system in children aged 7-10 grows, static balance test that requires weighing the system with eyes open and closed is not a reliable measure. Thus, dynamic balance tests, particularly Y test, show better performance for children at this age range.

    Keywords: reliability, static balance, dynamic balance, anthropometric parameters, balance in children
  • Mohammad Sarhad Hasan, Manocheh Haydary*, Farzaneh Gandomi Page 5
    Introduction & Objectives

    Mental fatigue is psychophysiology condition that occurs as a result of long-term cognitive activities and lead to changes in motor coordination. The purpose of this study was to investigate the effect of yoga training on mental fatigue effects control, balance and proprioception Men Amateur Athletic.

    Materials and Methods

    In this experimental study, 40 amateur male students were voluntarily selected as the sample and randomly divided into experimental (15) and control (15) groups. The experimental group received 3 sessions of 1 hour sessions per week for eight weeks. Before and after yoga, mental exhaustion with 45 minutes of stroke activity (Stroop test), Dynamic Balance with Y test, Semi-dynamic balance with Lafayette Stability Platform, Knee proprioception was assessed with an inclinometer. Data were analyzed by SPSS software (version 22) and paired sample t-test at the significant level 0.05.

    Results

    that the main and interaction effect that dynamic balance (P=0.0001), and main and interaction effect of Active and passive knee proprioception (P=0.0001) which have been reported as the predictors of lower extremity injuries risk after yoga practice Have been significant.

    Conclusion

    Significant changes in balance, proprioception factors of amateurs after yoga practice have been shown to be important, Injury prevention professionals should study and practice yoga as an important strategies for mental fatigue prevention. And research.

    Keywords: Yoga, mental fatigue, balance, proprioception
  • Saeid Bahiarei*, Hassan Daneshmandi, Rahman Amiri Page 6
    Objective

    Down syndrome is the most common genetic intellectual disability conditions in 1 out of 800 to1000 live births. Adolescents and Youth with Down syndrome are unique population on factors health-related physical activity.

    Methods

    To investigate the factors of physical fitness and physical activity in adolescents and Youth with Down syndrome the used of international and national data bases such as EBSCO، Medline, PubMed،Elsevier، Google scholar, SID from 1996 to 2016. In this research were used, some key words Persian and Engelish like Physical fitness, physical activity, Down syndrome, rehabilitation, intellectual disability, muscular strength, muscular endurance, aerobic fitness, balance, agility and flexibility.

    Results

    In search exts, were found 130 articles that after removing the articles that a close relation matches the subject, 35 articles were considered for the study. The results indicated Reduce cardio-respiratory capacity and a lower level of physical protrusions and people with intellectual disability than their normal peers in strength, endurance, balance and agility and also an increase in subcutaneous fat and body fat distribution

    Conclusion

    the research indicates that Adolescents and Youth with DS have low cardiovascular and muscular fitness/exercise capacity; demonstrate a greater prevalence of overweight and obesity,Reduce health-related activities. Future research should focus on strength testing and training protocols,  methodologies to determine PA levels; and  practical interventions to increase PA

    Keywords: Down syndrome, Fitness, Physical Activity