فهرست مطالب

جهانی رسانه - نسخه فارسی - پیاپی 30 (پاییز و زمستان 1399)

مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
پیاپی 30 (پاییز و زمستان 1399)

  • تاریخ انتشار: 1400/09/28
  • تعداد عناوین: 8
|
  • نادر امیری*، فراز یاوری صفحات 1-24

    تبلیغات تلویزیونی، به عنوان محصولی فرهنگی با طیف وسیعی از مخاطبان می تواند به عنوان متنی ایدیولوژیک مورد تحلیل قرار گیرد. از طرفی این آثار تصویری، برای جذب مخاطب بیشتر باید انواعمحدودیت ها و ممنوعیت ها را رعایت کند و از طرف دیگر، برای تغییر سبک زندگی مخاطبان وتشویق آن ها به مصرف کالای مورد نظرشان، باید هدف تغییر جامعه را دنبال کند. این پژوهش در نظردارد با الهام از روش خاص ریچارد سایمون، و البته جرح و تعدیل و بسط آن، به تحلیل تبلیغات تلویزیونی شبکه های سراسری در تابستان 99 بپردازد. از میان تمام تبلیغات، بنا بر پیش فرض هایروش شناختی تحقیق، تعدادی از آن ها برای ارایه یک روایت معنی دار انتخاب شده و مورد تحلیل قرارمی گیرند. در این روش نقش های مشتری، کالا و بازیگر سه نقش اصلی هستند که در این مقاله به تحلیل حضور نقش بازیگر در تبلیغات، به صورتی کاربردی پرداخته می شود. همچنین در نظر داریم در کنار تحلیل مطالعه موردی پژوهش، انواع حضور بازیگر و طبقه بندی آن را، به عنوان هدفی فرعی دنبال کنیم.

    کلیدواژگان: تبلیغات تلویزیونی، رسانه، روایت شناسی، بازیگر تبلیغات، نظریه ادبی
  • لیلی چولیارکی* صفحات 25-58

    این مقاله به مطالعه فیلم‎های غیرحرفه ‎ای مرگ در برخی پایگاه های خبری غربی می پردازد و درصدد پاسخگویی به پرسش‎های زیر است: نمایش مرگ واقعی برای جلب توجه درباره مکان فیلم جنگی غیرحرفه‎ای در اخبار به ما چه می‎گوید؟  بدن های در حال مرگ در این ویدیوها چه حقیقتی را انتقال می‏دهند و حقیقت آنها چگونه شیوه های مشاهده مرگ-در-نبرد را در اخبار شکل می دهند؟  این مقاله با بحث درباره سه نمونه فیلم غیرحرفه‎ای، قاب بندی این خبرها را مورد مطالعه قرار می‎دهد: مرگ قذافی (2011)، سر بریدن داعش (2014) و قربانیان غیرنظامی سوری (2013).  این سه مورد گونه شناسی مختصری از مشاهده گوشت و خون و مرگ در مطبوعات انگلیس را می‎سازند و نشان می‎دهند چگونه پایگاه های خبری این بدن‎ها را به‎منظور ایجاد ترکیب نوظهوری از آیین‏های اصالت تنظیم می‎کنند: 1) پزشکی قانونی دیجیتال (تایید فنی رویداد مرگ و یا  قاب‎بندی روایی)، و جان‎بخشی مجدد بدن‎ها و همچنین حقیقت آنها.  نتایج نشان می‎دهند که از طریق این دو سازوکار، اخبار مربوط به مرگ ناشی از نبرد، کمتر با اصالت نهادی روزنامه ‎نگار درگیر ارتباط دارند و بیشتر به صحت فنی و تشدید عاطفی مربوط هستند.  «ذایقه و نزاکت» به‎عنوان عملکرد «هنجارسازی» تصاویر متجاوز را با حساسیت‎های فرهنگی غرب تنظیم می‏کند.  قاب‎بندی روایی، نه تنها با دربرداشتن ارزش اطلاعاتی بلکه با داشتن ارزش عاطفی، بدن‎های مرده یا درحال مرگ ناشی از نبرد را اعتبار می‎بخشد.  درحالی‎که این کار برای برخی از مرگ‎ها قابلیت دیدن تقدیس‎کننده را حفظ می‎کند و برای دیگران تخریب می‎کند، حق جهانی داشتن شان در مرگ را برای قربانیان غیرغربی انکار می‎کند و به بازتولید روابط جغرافیای سیاسی قدرت بین مردم غربی و غیرغربی کمک می کند.

    کلیدواژگان: فیلم غیرحرفه ای درباره مرگ، پایگاه های خبری غربی، قاب بندی در خبرها، بازسامان مرگ، بدن های آسیب دیده ناشی از خشم عمومی
  • نجیب الرحمن حدید* صفحات 59-77

    نخستین گزارش ها در مورد شیوع ویروس کرونا در افغانستان در ماه حوت/ اسفند سال 1398 در سرخط اخبار رسانه ها قرار گرفت.  انتشار سریع ویروس به رقابت و سرعت در اطلاع رسانی، بین رسانه های مختلف در کشور، افزود.  در این میان، نقش کانال های تجاری تلویزیونی، به دلیل تسلط بر عرصه رسانه ای در کشور، برجسته تر به نظر می رسد.  پوشش لحظه به لحظه گسترش جغرافیایی ویروس، خارج از مرزهای چین، و افزایش روزافزون آمار قربانیان و مبتلایان در کشورهای دور و نزدیک، به نظر می رسد دامنه نگرانی های عمومی، به ویژه باتوجه به شرایط و امکانات ملی، را گسترش داد. مسئله اساسی، چگونگی پوشش خبری بحران ناشی از انتشار کرونا است، که به نظر می رسد با به کارگیری الگوی «سندروم درسدن»، به پیامدهای روانی- اجتماعی خبرها توجه نمی کند.  کانال های تجاری، بر مبنای سیاست تمرکز بر رویدادهای حاوی «برخورد» بر زوایای «جنجال برانگیز» یک خبر تمرکز می کنند. این مقاله، با رویکرد عرفی در روش تحلیل محتوای کیفی به مطالعه مجموعه خبری ساعت شش تلویزیون خصوصی طلوع، به عنوان تلویزیون تجاری پیشگام در افغانستان، پرداخته است.  یافته های پژوهش نشان می دهد، پیروی از الگوی "سندروم درسدن" در پوشش خبری بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا در این رسانه، با مسئولیت اجتماعی رسانه برای «ایجاد آرامش» در تعارض قرار دارد و به این ترتیب، مقوله های استخراج شده از این مطالعه با عناوین «ترس آفرینی»، «ایجاد نگرانی» و «ایجاد ناامیدی» قابل مطالعه هستند.

    کلیدواژگان: تلویزیون تجاری، سندروم درسدن، ترس آفرینی، ناامیدی، نگرانی
  • نجیبه رحمانی*، سارا صادقی نیا صفحات 79-105

    تبلیغات در هر عرصه ای به خصوص حوزه تجارت از ارکان ارتباط جهان معاصر محسوب می شود.تبلیغات موفق برپایه اصولی چون روان شناسی تبلیغ و شناخت بازار هدف استوار است؛ از این جهتفاکوپا « شرکتی که در دهه سی پایه گذاری شد، یکی از موفق ترین بنگاه های تبلیغاتی ایران است».فاکوپا با به کار گرفتن کارزارهای تبلیغاتی که پدیده نوظهور در تبلیغات نوپای ایران به حساب می آمد؛توانست تحولی در تبلیغات به وجود آورد. بسیاری از روش های تبلیغاتی این شرکت برای اولین بار درایران تجربه شد. فاکوپا بیش ازآنکه برقابلیت های بصری و تصویری تبلیغات استوار باشد برروان شناسی تبلیغات متمایل بود که تاثیر شگرف آن را در تبلیغات، انتظاری، تلقینی و ترغیبی و...می توان دید. در این مقاله باتوجه به مباحثی چون تبلیغات و الگوهای ارتباط و همچنین تبلیغات ومولفه های روان شناسی به مطالعه کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا پرداخته می شود. این پژوهش به روش توصیفی تحلیلی و به شیوه اسنادی با تورق روزنامه اطلاعات و گردآوری کارزارهای تبلیغاتی فاکوپا -در دهه سی و چهل صورت گرفته است. هدف از این امر، شناخت حوزه های تبلیغات، روان شناسیتبلیغات و جایگاه آن در تاریخ تبلیغات ایران است.

    کلیدواژگان: تبلیغات، روان شناسی تبلیغات، فاکوپا، کارزار تبلیغاتی، اقناع مخاطب
  • احسان شاه قاسمی*، مریم خالقی پور صفحات 107-135

    پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد کیفی، تلاش می کند تا به مطالعه رابطه میان انیمیشن های فانتزیمحور و تخیل کودکان بپردازد. برای نیل به این هدف با 65 کودک پسر و دختر در سنین 6 تا 12سال مصاحبه نیمه استاندارد انجام شده است. کودکان در دو گروه جداگانه مورد مطالعه قرار گرفتند ومصاحبه های به دست آمده تحلیل، کدگذاری و مقوله بندی شدند. نتایج نشان داد که تخیل کودکانی کهبرنامه های فانتزی محور را زیاد تماشا می کردند، معطوف به فضای انیمیشن ها و شخصیت هایموردعلاقه شان بود و تخیل آنها بیشتر صرف تفکر یا تغییر در داستان های این برنامه ها می شد. همچنینتصویر ذهنی کودکان در این گروه از آینده جهان، تصویری متشکل از واقعیت و فانتزی بود و میانخود واقعی و خود ایده آل کودکان فاصله بسیاری وجود داشت. اما کودکانی که برنامه های فانتزیمحور را کم تر تماشا می کردند، بیشتر در باب آینده دور و نزدیک و علل وقایع پیش آمده تفکرمی کردند. تصویر ذهنی کودکان در این گروه از آینده جهان، تصویری واقعیت محور بود و میان خودواقعی و خود ایده آل کودکان فاصله منطقی برقرار بود. به عنوان نتیجه، داده های به دست آمده درپژوهش حاضر نشان داد که کودکانی که برنامه های فانتزی محور را زیاد تماشا می کنند، همیشه درچارچوب امر فانتزی، تخیل می کنند.

    کلیدواژگان: کودکان، تخیل، جهان مجازی، انیمیشن، جهان واقعی
  • اسدالله غلامعلی* صفحات 137-153

    قهرمان محق اصطلاحی است که از فلسفه و تحلیل هگل در باب تراژدی استخراج شده است. هگلبا توجه به دستگاه فلسفی اش، تراژدی آنتیگونه 2 نوشته سوفوکل 3 را تحلیل کرد و استنباطش این بودکه در این تراژدی نبرد بین دو آگاهی صورت گرفته است. در واقع هگل با تحلیل نمایشنامه آنتیگونهاثر سوفوکل مفهوم جدیدی از قهرمان را ارایه داد و ادعا کرد که تراژدی نبرد میان دو نیروی خیر استنه جدال خیر با شر. نظریه هگل در باب قهرمان تراژدی می تواند سرآغازی برای قهرمان در تراژدیمدرن باشد. تراژدی مدرن درعین حال که شباهت هایی با تراژدی یونان باستان دارد، ویژگی هایمنحصربه فردی دارد که آن را با تراژدی کلاسیک متمایز می سازد. فیلم درباره الی ساخته اصغر فرهادیآدم هایی را به تصویر می کشد که با هم بر سر مسئله ای به نزاع و جدال می پردازند؛ اما به نظر می رسداین شخصیت ها، فقط قهرمانانی محق هستند که تفکرشان با هم متفاوت است. در پژوهش حاضر کهبه روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و مشاهده فیلم انجام شده است، علاوه بر -تحلیل تراژدی یونان و تراژدی مدرن و تفاوت ها، تلاش شده است مفهوم و نقش قهرمان را براساسدیدگاه هگل در فیلم درباره الی مورد مطالعه قرار گیرد.

    کلیدواژگان: سینما، قهرمان، درباره الی، هگل، اصغر فرهادی
  • نسترن نوروزی*، مجید حاتمی صفحات 155-176

    هنر تعاملی شاخه ای از هنر جدید است که اساس آن بر تعامل مخاطب با اثر هنری، هنرمند و نیزدیگر مخاطبان است. در این ژانر هنری مخاطب از حالت انفعالی خارج شده، در فرایند خلق اثر هنریبنا به اندیشه و سلیقه خود، نقش آفرینی می کند. بنابراین اثر هنری در هنر تعاملی ترکیبی از صداها واندیشه های مخاطبان است که با سهیم شدن در تجربه ای مشترک و در چارچوب طرح ریزی شده آن بایکدیگر به تعامل و گفت وگو می پردازند. این ویژگی ها در هنر تعاملی قابل انطباق با اندیشه هایمیخاییل باختین است که به اهمیت مخاطب و مشارکت او در تولید اثر اشاره دارند. هدف اینپژوهش ارزیابی ویژگی های هنر تعاملی و جایگاه مخاطب در آن، مطابق با اندیشه های باختین است.این پژوهش در جستجوی پاسخ این پرسش ها است: رابطه هنر تعاملی با اندیشه های باختین چگونهاست؟ براساس این رابطه، نقش و جایگاه مخاطب در ایجاد اثر هنری تعاملی چگونه تبیین می شود؟این پژوهش با هدف بنیادی و روش تحلیلی تطبیقی انجام شده و تجزیه و تحلیل داده ها نیز به -صورت کیفی صورت گرفته است. در بیان نتایج آن می توان گفت مشارکت و حضور مخاطب در هنرتعاملی، تنها یک رویداد ذهنی نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از فرایند آفرینش هنری است که برخروجی آن نیز تاثیر می گذارد و اثر هنری تعاملی، بنا به مشارکت و تعامل مخاطبان و دریافت کنندگانآن با اثر، هنرمند و دیگر مخاطبان واجد ویژگی های دیگربودگی، چندصدایی وگفت وگومندی است.

    کلیدواژگان: هنرتعاملی، مخاطب، دیگربودگی، چندصدایی، گفت وگومندی
  • سید میلاد موسوی حق شناس* صفحات 177-185

    کتاب «ساخته شدن فرهنگ های در تبعید؛ کانال های تلویزیونی ایرانی در لس آنجلس » نوشته حمید نفیسی به وسیله انتشارات دانشگاه مینه سوتای آمریکا در سال 1993 به چاپ رسیده است. این پژوهش یک مطالعه موردی مفصل و قوم نگارانه بر روی برنامه های تلویزیونی ای است که برای ایرانیان مهاجرت کرده در لس آنجلس تولید می شود. کتاب «ساخته شدن فرهنگ های در تبعید» به این موضوع می پردازد که چگونه تلویزیون سعی دارد از طریق ایجاد تعامل بین امر نو و امر کهن، فردگرایی و سنت گرایی و میان بت واره کردن سرزمین گمشده مادری و پذیرش مصرف گرایی ایالت متحده به ایرانیان مهاجر و بی وطن کمک کند تا وضعیت تبعید را به قومیت و وضعیت در آستانه بودن را به ادغام در جامعه میزبان تبدیل کنند. این کتاب با شاخه های متنوع مطالعات فرهنگی از جمله مطالعه تلویزیون، تحلیل جهانی شدن، جهان وطنی و چندفرهنگی بودن در تعامل است.

|
  • Nader Amiri *, Faraz Yavari Pages 1-24

    Television advertising, as a cultural product with a wide range of audiences, can be analyzed as an ideological text. On the one hand, to attract more audiences, these visual works must observe all kinds of restrictions and prohibitions, and on the other hand, to change the lifestyle of the audience and encourage them to consume their desired product, it must pursue the goal of changing society. Inspired by the special method of Richard Simon, and of course its modification and expansion, this study intends to analyze the television commercials of the national networks in the summer of 2020. From all the advertisements, according to the methodological presuppositions of the research, some of them are selected and analyzed to present a meaningful narrative. In this method, customer, product, and Commercial Advertisement Player are the three main roles that in this study, the presence of Commercial Advertisement Player role in advertising analyzed practically. In addition to analyzing the case study of the research, we also intend to pursue the types of Commercial Advertisement Player''s presence and its classification as a sub-objective.

    Keywords: TV commercials, Media, Narratology, Commercial Advertisement Player, Literary Theory
  • Lilie Chouliaraki * Pages 25-58

    This article examines some non-professional death videos on some Western news sites and it is an attempt to answer the following questions: What does the tendency to stage real death to get attention tell us about the place, the unprofessional war movie in the news? What truths do the dying bodies convey in these videos, and how do their truths shape the ways in which death-in-battle is seen in the news? This article discusses the framing of this news by studying three examples of non-professional films: The death of Gaddafi (2011), the beheading of ISIS (2014) and the Syrian civilian victims (2013). These three cases constitute a brief typology of the observation of the flesh and blood of death in the British press, and show how the news bases of these bodies are set up in order to create an emerging combination of rituals of originality. Digital forensics (technical confirmation of death event or narrative framing), and the revitalization of bodies and their truth. The results show that through these two mechanisms, news of death from war is less relevant to the institutional authenticity of the journalist involved and are more related to technical accuracy and emotional intensification. "Taste and decency" as a function of "normalization" adjusts the aggressive images to the cultural sensitivities of the West. Narrative framing validates dead or dying bodies from battle, not only by its informational value but also by its emotional value. While this preserves the ability to see the sanctifier for some deaths and destroys for others denies the universal right to dignity in death for non-Western victims and helps to reproduce the geopolitical relations of power between Western and non-Western peoples.

    Keywords: Non-professional film about death, western news sites, news framing, death arrangements, injured bodies caused by public anger
  • Najiburrahman Hadid * Pages 59-77

    In Afghanistan, the first reports of the outbreak of coronavirus were in the headlines in February 2020. The rapid spread of the virus increased the speed of information and competition between different media in the country. In the meantime, the role of commercial TV channels seems to be more highlight due to their dominance of the media in the country. The momentary coverage of the virus geographically, outside China borders, and the growing number of victims and patients people in nearby and far countries, added to public concerns, especially due to the national conditions and facilities. The main issue in the approach of commercial channels to the news coverage of the crisis caused by the release of Corona is following the "Dresden Syndrome" method and ignoring the psychological consequences in their approach. Business channels focus on the "controversial" aspects of a news story, based on a policy of focusing on events containing "conflicts." This article, with a conventional approach in the method of qualitative content analysis, has studied the 6 o’clock news series of Tolo Private TV, as a pioneering commercial television in Afghanistan. Findings of this study show that the application of Dresden syndrome method in news coverage of the crisis caused by the spread of Corona virus in this media is in conflict with the social responsibility of the media which is to "calm down" and thus, the terms extracted from this research like: "Fear", "worry" and "frustration" can be studied.

    Keywords: Commercial TV, Dresden Syndrome, Fear, making, Disappointment, Worry
  • Najibeh Rahmani *, Sara Sadeghinia Pages 79-105

    Advertising in any field, especially business is considered as one of the elements of the communication in the contemporary world. Successful advertising is based on the principles such as the advertising psychology and the recognition of the target market; therefore, Facopa Company, which was founded in the thirties decade, is one of the most successful advertising agencies in Iran. Facopa that was considered an emerging phenomenon in Iran's newly established advertising by using the advertising campaigns was able to revolutionize advertising. Many advertising methods of this company were experienced for the first time in Iran. Rather than relying on the visual capabilities of advertising, Facopa had a tendency toward the advertising psychology that its wonderful effect can be seen in expected, inductive and persuasive advertisements, and so on. In this article, Facopa advertising campaigns are studied according to the topics such as advertising and communication patterns, advertising and psychological components. This research has been conducted by a descriptive and analytical method and a documentary method by flipping through Ettelaat Newspaper and collecting Facopa advertising campaigns. The aim is to recognize the field of advertising, the advertising psychology and its place in the history of advertising in Iran. Fakopa relied more on psychological knowledge and knowledge of the target market than on visual knowledge, and encouraged audiences to buy through indoctrination methods. Fakopa's success owes much to the controversial propaganda that both affected and affected his community; That is why Fakopa acts as a brand in the field of advertising psychology. Fakupa's study helps to understand the history of Iranian propaganda, which has been abandoned. Psychology conventionally has four functions: to describe, explain, predict, and change behavior, which encompasses all human psychological processes. All the various tasks, branches and trends of psychology fall under these four headings. By recognizing the existential nature of each person, psychologists find the power of their psychiatric treatment. Cognition, belief, indoctrination and prediction of human behavior is something that is influenced by advertising, so many consider advertising as a technique to use psychological methods to engage the audience.The psychology of advertising is to recognize the factors that cause people to be influenced by advertising and react accordingly. It should be known that not every message, with any quality, can be absorbed by the audience. Not all people receive the same message and do not receive it in the same way. Also, a message that is potentially receptive is not absorbed suddenly and suddenly in society; Therefore, paying attention to the principles and rules of social psychology along with understanding the culture and social traditions can make the work of propaganda much easier and more convenient than it is imagined.In designing advertising campaigns, it is very important to pay attention to the psychology of advertising; Because seeing an advertisement among a multitude of advertisements needs to attract the audience and convince them. Fakupa, as one of the first advertising companies with a style in Iranian advertising, was able to have a great impact on the recognition of domestic companies and their products with the help of psychological and marketing techniques, and on the other hand, with its innovations in the advertising industry, Be a constituency. A campaign that promotes an ad in several stages; The first step is Fakupa's clever approach. Staying in the mind of the audience with methods such as expected advertising and raising people's enthusiasm by holding a lottery is one of the most common techniques used by Fakupa. To achieve the target market, Fakopa has used a hierarchical model of persuasion that includes knowledge, interest, desire, and buying. In the linear continuum, the consumer moves through various mental states, from ignorance to consciousness, and then interest arises and a desire for the desired brand emerges. Eventually the consumer is motivated to take action, which is in the form of a purchase. It also uses three-step conceptualization of cognitive, emotional, and action by stimulating emotional actions. In many of his ads, he uses emotional and intellectual attractions in combination. Fakopa shines like a brand in the field of advertising of the Pahlavi period and created its own style and context by managing advertising campaigns. In this respect, Fakupa's innovations and achievements are unparalleled in their kind.In the present study, a descriptive-analytical method is used to analyze Fakopa campaigns. Content analysis helps to identify the components of advertising psychology and find these indicators in the advertising of the ten Fakopa campaigns. Data collection was done by flipping through the information newspaper of the decades 1336-1341 and pictorial samples of the book "230 years of commercial advertising in the Persian language press" (2013) written by Mohsen Mirzaei.Numerous books have been published in the field of advertising and marketing, and many academic researches have been done in the form of dissertations; But looking at the history of advertising in Iran is very neglected and this shortcoming can be seen in academic writings. The book "230 years of commercial advertising in the Persian language press" (2013) written by Mohsen Mirzaei in four volumes is a rare example in this field; A book in which Mohsen Mirzaei, in addition to an analytical review of the Iranian advertising space from the late Qajar period to the fifties, describes his personal experiences at the Fakopa Advertising Agency and has conducted several interviews with experts and colleagues at Fakupa. . The book "Psychology of Advertising" (2011) by Bob Phoenix and Wolf Gang Stroeb, translated by Mohammad Arabi in different chapters, deals with the importance of audience persuasion and the psychology of cognition. The book "Psychology of Business Advertising" (2013) by Max Sutherland and translated by Sina Ghorbanloo deals with the issues of advertising in the new era, modern media ads and the importance of psychology in marketing.

  • Ehsan Shahghasemi *, Maryam Khaleghipoor Pages 107-135

    This research has been carried out by a qualitative approach trying to study the relationship between fantasy based animations and children's imagination. To this aim, semi-standard interviews were conducted with 65 boys and girls aged 6 to 12 years. Children were studied in two separate groups and the interviews were analyzed, coded and categorized. The results indicate that Imagination of children who watched a lot of fantasy based programs, were focused on the atmosphere of their favorite animations and characters and their imaginations were mostly spent thinking or changing the stories of these programs. Also, the mental image of children in this group of the future of the world was a picture consisting of reality and fantasy, and there was a big gap between the real self and the ideal self of children. But children who watch only few fantasy-themed programs were more likely to think about the near and distant future and the causes of what happened. The mental image of children in this group of the future of the world was a reality-oriented image and there was a logical distance between the real self and the ideal self of children. As a result, the data obtained in the present study showed that children who watch a lot of fantasy-based programs, always imagine in the context of fantasy.

    Keywords: Children, imagination, virtual world, animation, The real world
  • Asadollah Gholamali * Pages 137-153

    Entitled Hero is a term extracted from philosophy and Hegel's analysis on tragedy. Based on his philosophical instrument, Hegel analyzed "The Tragedy of Antigone" by Sophocles and presumed that there was a battle between two perceptions. Indeed, Hegel presented a new understanding of Hero by analyzing Sophocles' Antigone and claimed that the tragic battle was between two good powers rather than good and evil. Hegel's theory on the tragedy hero might be a start for the hero in the modern tragedy. Despite sharing some similarities with ancient Greece's tragedy, modern tragedy possesses exclusivities which discriminate it from classic tragedy. Asghar Farhadi's "About Elly" depict people who fight over an issue but it seems that these characters are only rightful heroes who think differently. In this research which has been conducted by descriptive-analytical method, using library resources and watching films, it has been attempted to analyze the tragedy of Greece, Modern tragedy and their differences, as well as to study the concept and role of hero on the basis of Hegel's views in "About Elly" film.

    Keywords: Cinema, tragedy, Hegel, hero, About Elly
  • Nastaran Norouzi *, Majid Hatami Pages 155-176

    Interactive art is a branch of modern art based on the audience's interaction with the work of art, the artist and other audiences. In this artistic genre, the audience gets out of passivity and plays a role in the process of creating a work of art according to their thoughts and tastes. Thus, interactive art is a combination of the voices and thoughts of the audiences, who interact and talk with each other by sharing common experiences and within its planned framework. These features in interactive art are compatible with the ideas of Mikhail Bakhtin, which point to the importance of the audience and their participation in the production of the work. The purpose of this study is to evaluate the characteristics of interactive art and the position of the audience in it, in accordance with Bakhtin ideas.This study seeks to answer these questions: What is the relationship between interactive art and Bakhtin ideas? Based on this relationship, how is the role and position of the audience in creating interactive artwork explained? This research has a fundamental purpose and analytical-comparative method, and data analysis is qualitative. In expressing the results, it can be said that the participation and presence of the audience in interactive art is not just a mental event, but it is an integral part of the process of creating art, which also affects its output and an interactive work of art, depending on the participation and interaction of the audience and its recipients with the work, the artist and other audiences, has the characteristics of otherness, polyphony and dialogue.

    Keywords: interactive art, Audience, Otherness, Polyphony, Dialogue
  • Milad Mousavi Haghshenas * Pages 177-185

    “The Making of Exile Cultures” book that we will discuss here was published by the University of Minnesota Press. This research is a case study, a detailed and ethnographic study of television programs that are produced for immigrant Iranians and seen by the same individuals.This study examines how television seeks to help immigrants and expatriates in exile by engaging the interplay between the new and the old identity, individualism and traditionalism, and the fetishism of the lost motherland and acceptance of US consumerism. To transform exile into ethnicity and liminality into integration in the host community.This book deals with a variety of cultural studies, including television study, globalization analysis, cosmopolitanism, and multiculturalism. Naficy, By studying ethnography among immigrant and resident Iranians in Los Angeles, has found that television among them has become a part of public and private practice. And like a qiblah or temple that shows the sacred symbols of the motherland.