فهرست مطالب

نشریه مطالعات علوم اسلامی انسانی
پیاپی 12 (زمستان 1396)

  • جلد 1
  • تاریخ انتشار: 1396/12/20
  • تعداد عناوین: 13
|
  • سعید سید اقا بنی هاشمی صفحات 1-15

    هدف از این مقاله بررسی ارتباط رهبری تحولی با خلاقیت و نوآوری در سازمان بیمه تامین اجتماعی اصفهان می باشد.روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارمندان شعب بیمه تامین اجتماعی شهر اصفهان است که تعداد آنان بالغ بر 650 نفر می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای ،ابتدا از 5 شعبه،2شعبه به تصادف انتخاب شدند و سپس حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای منظم 140 نفر تعیین شد. روش گردآوری داه ها شامل دو پرسشنامه محقق ساخته و استاندارد MLQ بود.پرسشنامه استاندارد MLQبرای سنجش رهبری تحولی و پرسشنامه محقق ساخته با 21 سوال برای سنجش مولفه های انگیزش درونی ،توانمندسازی روانشناختی، میزان حمایت از نوآوری و خلاقیت مورد استفاده قرار گرفت .روایی پرسشنامه محقق ساخته از طریق روایی محتویی مورد بررسی قرار گرفت وپایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای این پرسشنامه86/0 بدست آمد.تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی(توزیع فراوانی،درصد،میانگین،انحراف معیار) و استنباطی(ضریب همبستگی)صورت گرفت.یافته های پژوهش نشان داد رهبری تحولی، خلاقیت تک تک پیروان را از طریق انگیزش درونی، توانمندسازی روانشناختی و حمایت از نوآوری در سطح فردی افزایش داده و افزایش خلاقیت پیروان باعث نوآوری در سطح سازمانی می شود.";

  • حمیده جلیلی، کمال غوث، سالم حسین زاده، سیاوش مالکی صفحات 16-28

    هدف اصلی پژوهش حاضر عبارت از اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهزیستی روانشناختی و کاهش علایم اختلال اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر دبیرستان مبتلا به هراس اجتماعی است. این پژوهش آزمایشی و به صورت پیش آزمون و پس آزمون بود و جامعه آماری آن را دانش آموزان دختر مبتلا به هراس اجتماعی تشکیل می دهند. نمونه تحقیق شامل 30 نفر دانش آموز دختر دبیرستان که مبتلا به هراس اجتماعی بود و از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. هر گروه به تفکیک شامل 15 نفر بود. روش پذیرش و تعهد درمانی در گروه آزمایشی طی دو ماه و هفته ای دوبار اجرا شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل مقیاس بهزیستی روانشناختی(PWB) و پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) بود. در این پژوهش جهت آزمون فرضیه ها از روش تحلیل کوواریانس استفاده گردید. نتایج نشان داد که روش درمان پذیرش و تعهد بر بهزیستی روانشناختی و کاهش علایم اختلال اضطراب اجتماعی موثر بود. بنابراین می توان از روش پذیرش و تعهد در کنار سایر روش ها برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی استفاده نمود.

    کلیدواژگان: پذیرش و تعهد درمانی، بهزیستی روانشناختی، اضطراب اجتماعی، دانش آموزان دختر دبیرستان
  • پریوش ملکی صفحات 29-37

    بسیاری از مبانی اخلاق توحیدی اسلام در تقابل کامل با مکاتب غربی و غیراسلامی قرار داد که از جمله مهمترین تفاوتها این است که در مکاتب غیر اسلامی، غرض اساسی از تربیت و اخلاق اصلاح رفتار است در حالی که در دین مبین اسلام اصل و اساس تربیت و اخلاق مبتنی بر اصلاح درون است. بر اساس چنین نگرشی، در اخلاق و تربیت اسلامی راهکارهایی برای اصلاح درون تبیین گردیده است. در این تحقیق ابتدا به تفاوت رویکرد کلان اخلاق اسلامی با اخلاق غربی پرداخته می‌شود و پس از آن به راهکارهای اسلامی اصلاح درون پرداخته می‌شود که در ابتدا راهکارهای تغییر رفتار و پس از آن راهکارهای تغییر درون مورد بررسی قرار می‌گیرد. این راهکارها به طور کلی به سه قسم منقسم می‌گردند که شامل علم و آگاهی؛ افعال جوانحی یا قلبی و افعال جوارحی یا بیرونی می‌گردد که افعال جوانحی خود به اخلاص یا قصد قربت و تذکر و یادآوری و افعال جوارحی به افعال تعبدی، توصلی و افعال تاثیرگذار مستقیم منقسم می‌گردد. از جمله نتایج تحقیق آنکه محور اخلاق و تربیت اسلامی مبتنی بر اصلاح درون است و پرداختن به افعال جوارحی طریقی برای اصلاح درون لحاظ گشته است و به تنهایی موضوعیت ندارد به گونه‌ای که رفتار نیکو بدون اصلاح درون گاهی بی‌ارزش و گاهی ضد ارزش خواهد بود.

    کلیدواژگان: رابطه ذاتی لفظ و معنا، وضع، اراده جدی، نظریه تعهد، نظریه اقتران
  • مرتضی عسگرانی، بهزاد شوقی صفحات 38-48
  • پریوش ملکی صفحات 49-53

    عرفان، مفهوم کامل اخلاق است که عارفانی همچون عطار نیشابوری با نوشتن آثار گران بهای خود، راه رسیدن به آن را هموار کرده اند. دنیا را اخلاق و ادب به کمال می رساند و علم را می توان سکو یا نردبان رسیدن به قله اخلاق دانست. و بسیاری از نویسندگان و عارفان، گسترش آن را به عهده گرفته اند. در شرق کره زمین، افرادی همچون آقابزرگ تهرانی و احمد، ناجی القیسی و بسیاری دیگر، با ترجمه آثار عطار، سبب استقبال گروه کثیری به عرفان شده اند. اگر این کتاب ها بیشتر معرفی شود، هم برای پژوهشگران مفید خواهد بود و هم باعث می شود تا مشتاقان مطالعه آثار عرفانی از آن بهره ها -ببرند و نیز موجب می شود علاقه مندانی نیز به ترجمه این آثار به زبان های دیگر تشویق شوند تا از این در گران بها بی بهره نباشند. شاید بدین وسیله، شاهد سریان اخلاق اسلامی در زندگی مردم مسلمان و غیر مسلمان باشیم. این پژوهش بر آن است تا با روش توصیفی - تحلیلی، ضمن معرفی آثار عطار که در کتاب خانه های قاره آسیا موجود است و تحلیل چند نمونه از مقاله هایی که در مورد عطار چاپ شده است، در حد امکان استقبال مردم آن قاره را از آثار عطار نشان دهد. در زمینه کتابشناسی عطار تاکنون کارهایی انجام شده است و کتاب هایی مانند «کتابشناسی عطار» از علی میر انصاری و«نفوذ و رواج تذکره الاولیای عطار در پاکستان» و... از زمره این کارهاست. اما در زمینه کارنامه تحلیلی عطارپژوهی به خصوص در خارج از ایران، کمتر بحث و بررسی شده است.

    کلیدواژگان: عطار، عرفان، آسیا، عطار پژوهی، ترجمه
  • محسن کریم پور، علی اکبر کریم پور، حمید دلفی، محمد خدامرادی صفحات 54-63

    بدیهی است انحراف جنسی منحرف شدن از حالت هنجار رفتار جنسی. به عبارت دیگر اگر رفتار جنسی ازچهارچوب موازین مقبول خود خارج شود به انحراف تعبیر می شود به عبارت دیگر آنچه دریک فرهنگ و جامعه انحراف خوانده می شود ممکن است درفرهنگ و جامعه دیگر انحراف تلقی نشود.هدف از ارایه این مقاله آشنایی اولیه علاقه مندان ، با مفهوم انحرافات جنسی وشناخت آن است. در این مقاله با مروری تعریف انحراف جنسی از دیدگاه های مختلف و تاریخچه انحراف جنسی و قبل از هر چیز انواع انحراف جنسی بررسی نموده و انحراف جنسی در حوزه خانواده توجه قرار داده در پایان به پیامدهای انحراف جنسی اشاره خواهیم داشت.

    کلیدواژگان: انحراف جنسی، انواع انحرافات جنسی
  • پروانه گلرد، علی کنعانی کاشانی صفحات 64-73

    هدف از پژوهش حاضر،مطالعه نقش واسطه ای ظرفیت جذب دانش در تاثیر یادگیری الکترونیکی براعتماد اجتماعی کارکنان تامین اجتماعی استان اردبیل است.این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است.واز پرسشنامه استاندارد برای جمع آوری داده ها استفاده شد.آلفای کرونباخ بدست آمده نشان دهنده پایایی پرسشنامه را تایید کرد.جامعه آماری این مطالعه کارمندان تامین اجتماعی استان اردبیل (400)نفر می باشد.و برای تحلیل داده ها از آزمون اسمیرنف وگلموگراف برای تعیین نرمال وغیر نرمال بودن جامعه و برای آزمون فرضیات آزمون های ضریب همبستگی،تحلیل عاملی تاییدی ومدلسازی معادلات ساختاری از نرم افزارهای لیزرل ،Spss21استفاده گردید.نتایج آزمون فرضیه ها نشان دهنده تاثیر مستقیم بین یادگیری الکترونیک بر روی اعتماد اجتماعی کارکنان و همچنین تاثیر یادگیری الکترونیک بر روی ظرفیت جذب دانش کارکنان دارد، همچنین نتایج پژوهش نشان داد ظرفیت جذب دانش در تاثیر یادگیری الکترونیک بر روی اعتماد اجتماعی کارکنان نقش میانجی را ایفا می کند بنابراین می توان نتیجه گرفت با ارتقای سطح یادگیری الکترونیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادگیری الکترونیکی،می تواند بر افزایش اعتماد اجتماعی کارکنان موثر باشد.

    کلیدواژگان: ظرفیت جذب دانش، اعتماد اجتماعی، یادگیری الکترونیکی، صداقت
  • حسن باغنده، فواد نیک نسب صفحات 74-82

    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نیازهای زبانی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های علوم انسانی و علوم پایه دانشکاه شهید باهنر کرمان میباشد.
    جامعه آماری پژوهش شامل 252 دانشجو تحصیلات تکمیلی و 30 استاد میباشد. این تحقیق بر اساس ارزیابی کمی – کیفی با استفاده از پرسشنامه و مصاحبه بوده است. نتایج، تفاوت بین نطر اساتید و دانشجویان را بنسبت به نیاز های داشنجویان در کلاس های زبان تخصصی نشان داد. برای دانشجویان به ترتیب مهارت های خواندن گغتاری نوشتن و سپس شنیداری باید مورد تاکید قرار گیرند. اما از نظر اساتید مهارت خواندن نوشتن گفتاری و شنیداری به ترتیب از اهمیت برخوردارند. نتایج نشان داد که باید تاکید بیشتری بر روری مهارت های فرعی خواندن خاص شود. اساتید باید روش خود را در آموزش مهارت ها به روز رسانی کرده و جهت توسعه مهارتهای خواندن و نوشتن باید بیشتریت بر روی استراتژی ها و مهارتهای فرعی متمرکز شوند و از آنجایی دانشجویان از داشجویان از کیفیت کلاسهای زبان تحصصی احساس رضایت نمیکنند در نتیجه بهتر است کلاس ها را قبل از شروع دروس اختصاصی و با مشورت و همکاری با بخش های مختلف دانشگاه برگزار کنند.

    کلیدواژگان: نیاز سنجی، انگلیسی برای اهداف ویژه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • محمد احمدی صفحات 83-92

    با زوال حکومت قاجار و شروع حکومت رضاشاه پهلوی، جامعه ایران از خط مشی دوره مشروطه فاصله گرفت و زمینه برای ایجاد هرج و مرج در کشور فراهم شد. هر چند در دوره قاجار نیز شاهد اوضاع نابسامان داخلی نیز هستیم اما از دوره پهلوی، دیکتاتوری و استبداد بر جامعه شکل گرفت. اوضاع وخیم این دوران باعث شد نویسندگان زیادی دست به مبارزه با اوضاع نابسامان داخلی بزنند و به انتقاد از وضعیت حاکم بر کشور بپردازند. روحیه شورشی و میل به مبارزه در اغلب نویسندگان این دوره که حس وطن دوستی در آنان شعله-ور است، باعث شده است که نثر خود را مزین به عناصر پایداری کنند به طوری که با قرار دادن چاشنی پایداری در آثار خود، سهم بسزایی در بیداری مردم عصر خود داشته باشند. بی شک تبیین مسایل عصر پهلوی اول در قالب نثر پایداری برای هر وطن دوستی درخور تامل است که به فراخور بیان این عناصر، هم برخی از زوایای تاریخی این عصر روشن تر می شوند و هم نقش ادبیات متعهد در بیداری مردم موثرتر واقع می شود. در این پژوهش که بر اساس روش کتابخانه ای و سندکاوی صورت گرفته است، نویسندگان کوشیده اند به سیر نثر پایداری در این دوره بپردازند و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که نثر پایداری این دوره، به زبانی ساده و مردمی بیان شده است به طوری که مهم ترین عناصر پایداری آن نیز عبارتند از: وطن، مبارزه با استبداد، انتقاد از اوضاع جامعه عصر پهلوی، به تصویر کشیدن اوضاع نابسامان جامعه، مرگ-اندیشی، مبارزه با نفس اماره، تقویت حس شجاعت، تقویت روحیه انقلابی و غیره.

    کلیدواژگان: دوره پهلوی اول، رضاشاه، نثر فارسی، ادبیات پایداری، عناصر پایداری
  • احسان سعادتی، سارا رزاقی صفحات 93-104

    نقش خانقاه ها در تاریخ ایران نقشی پررنگ و سزاوار توجه بسیار است. از جمله وجوه اهمیت این نهاد، کثرت افرادی است که تحت تاثیر آن واقع شده و نقش های مختلفی را در رابطه با نظامات خانقاهی بر عهده گرفته اند. پژوهش حاضر، به دسته بندی و شرح وظایف این افراد مرتبط با نهاد خانقاه می پردازد. برخی از این اشخاص، مستقیما درون خانقاه ها فعالیت می کنند و برخی از خارج خانقاه با آن علقه و پیوستگی روحی یا مادی دارند. در راس خانقاه، شیخ قرار دارد و سپس خادمان و مریدان و قوالان هستند که نظامات خانقاهی از رهگذر فعالیت آنان قوام می یابد. در بیرون خانقاه نیز مردم عادی و زنان و مریدان و نیز پادشاهان و توانگران هر یک به نسبتی با خانقاه پیوستگی دارند. پژوهش حاضر بر آن است تا با بررسی نقش های پیوسته با خانقاه، میزان گستردگی و قدرت اثر نهاد های خانقاهی را در جامعه نمایان کند.

    کلیدواژگان: تصوف، خانقاه، شیخ، مریدان
  • فائزه عظیم زاده اردبیلی صفحات 105-118

    اسطوره ها ریشه در پیوند یکدیگر دارند. از این رو، ایلیاد و ادیسه و آنه اید و ده ها داستان اساطیری و حماسی دیگر که بعد از اینها و با الهام از اینها به رشته تحریر درآمده است و در زبان فارسی نمونه بارز و برجسته آن ها شاهنامه فردوسی می باشد، ارجمند برای انسان پروری هستند. سخن درباره آنه اید، اثر ویرژیل است. پابلیوس ویرژیل در سال هفتاد قبل از میلاد مسیح در مانتو متولد شد و در سال نوزدهم قبل از میلاد در پارتنوپ به خاک سپرده شد. پزشکی و ستاره شناسی و علم اجتماع را با پرباری می دانست. این شاعر کلاسیک روم، سرودهای شبانی را در دوره سزار اگوست سرود. چون توانست نظر اوکتاو را که بعد از سزار بر آنتونی، حکمران روم غلبه کرده بود، به دست آورد، با درخواست او که خواستار حماسه ای درباره روم بود، آنه اید را سرود. به مدت ده سال وقت صرف سرودن و نگارش آنه اید کرد ولی، از آنجا که ناتمام مانده بود، از دوستانش خواست آن را نشر ندهند، ولی، دوستانش به خواسته او بی اعتنا شدند و سروده آنه اید را در دوازده جلد منتشر کردند. ویرژیل حماسه ای پرشور و تپنده ساخت؛ حماسه ای که آیینه وار، آرمان های رومیان را به روشنی بازتاباند. ویرژیل شیوه شاعری خاص خود را دارد. حساسیت و دلبستگی او به قهرمانان و پهلوانان پاک و پاک نیت در سرتاسر اثرش دیده می شود. دلبستگی او به طبیعت، دلسوزی و آزردگی او از رنج ها و تیره روزی های آدمی، روشی دلپسند به ذهن و سرایش آفریننده آنه اید داده است، که تحسین برانگیز است. در نتیجه ویرژیل دریافت ها و احساس های مردم روم را در چهره آنه، به عنوان برترین چهره و پهلوان رومیان، و منش آرمانی آنان به رخ و نیز، تصویر کشیده است.

    کلیدواژگان: ویرژیل، آنه اید، پهلوان روم، آنه
  • علی اکبر براتی، پرویز سعیدی صفحات 119-126

    نگارش و تدوین دستور برای زبان مردم یک سرزمین، همواره مدنظر دانشمندان و ادیبان آن دیار بوده است. شاید نیاز به حفظ زبان از تاثیر زبانهای بیگانه یا فراگیری آن به خاطر رسیدن به مناصب دیوانی و اداری حکومت به دلیل وجود رسمیت آن زبان در دستگاه، از مهمترین دلایل تدوین قواعد درست خواندن و درست نوشتن بوده است .در این پژوهش سعی بر آن است تا کنکاشی در منشا دستور در زبان فارسی و مقایسه دستورها که هرکدام در نوع خود شاخص محسوب میشوند، انجام گیرد. این آثار با عنوان دستور سنتی و دستور جدید در زبان فارسی مطرح شده که در ادامه به آنها پرداخته و مقایسه اجمالی میان آنها انجام می شود.

    کلیدواژگان: دستور، زبان فارسی، مقایسه، سنتی، جدید
  • منصور عسگری صفحات 127-143


    s:2436:"در تمام این سالها که بحث دریای خزر نقل محافل و مباحث علمی و غیر علمی در کشورمان شده، همه اظهار نظرها و نقدها و مقالات و پژوهش ها و کتابهای متعدد، مبتنی بر شرح ماوقع و حل و روز دریای خزر درگذشته و حال بوده است. بجز در یکی دو مورد از میان اندیشمندان و محققان و گاها، سیاستمداران منتقد که دراین خصوص تلاشهایی را نموده اند، کمتر دیده ایم که راه حل یا راهکاری منطقی، هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ حقوقی ارایه دهند. هدف از ارایه این نوشتار، نه نقد و بررسی تلاش و زحمات دیگران در این زمینه است و نه اینکه ادعای مبنی بر اتخاذ تصمیم بر مبنای این سخنان. زیرا در تالیفات گذشته، هرچند بصورت جداگانه، هرکدام از بزرگان این عرصه گوشه ای از زوایای تاریک را روشن نموده اند و راهکارهایی هم به لحاظ حقوقی طرح شده است. ولی آنچه که در این راستا مغفول و کماکان در هاله ای از ابهام قرار گرفته، بررسی شرایط سیاسی و امنیتی کشورمان و ساختار تصمیم گیری در این عرصه میباشد. بوضوح روشن است که اتخاذ هر تصمیم و نزدیک شدن به هر توافقی در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر به جهت حساسیتهای ایجاد شده در افکار عمومی مردم، و متاسفانه بهره برداری جناح های دور از قدرت درون حاکمیت از این مسیله، جرات و جسارت تصمیم گیری را از مسیولین و حاکمین حوزه ی سیاست خارجی ما گرفته است. در این راستا، تلاش شده است تا کوشه ای از ملاحظات سیاسی و امنیتی دیگر کشورها را در دریای خزر به بحث و نظر گذاشته تا دست و دل مسیولین امر در پاسخگویی به رقبای داخلی و قدرت چانه زنی ایشان در برابر همسایگان دریای خزر بازتر و بیشتر شود.";

|
  • Pages 1-15

    The purpose of this paper is to investigate the relationship between transformational leadership and creativity and innovation in Isfahan Social Security Insurance Organization. is. Using cluster sampling method, first 2 out of 5 branches were selected by accident and then the sample size was determined using regular multi-stage sampling method of 140 people. The data collection method included two researcher-made questionnaires and the MLQ standard. The standard MLQ questionnaire was used to measure transformational leadership and the researcher-made questionnaire with 21 questions was used to measure the components of intrinsic motivation, psychological empowerment, innovation support and creativity. The researcher was evaluated through content validity and its conclusion was obtained using Cronbach's alpha coefficient for this questionnaire. The correlation coefficient was performed. The research findings showed that leadership is evolving The creativity of individual members through intrinsic motivation, psychological empowerment and protection of innovation and creativity at the individual level and the increment of the followers of innovation in the organization.

    Keywords: Evolutionary Leadership, Creativity, Organizational Innovation
  • Pages 74-82

    The present study aimed at investigating the foreign language learning needs of graduate students of humanities and sciences in Shahid-Bahinar University of Kerman. To this end, a mix method approach-qualitative and quantitative- was utilized on the basis of interviews and questionnaires. 252 graduate students (169 females and 83 male) as well as 30 instructors were selected on the basis of convenience sampling to participate in the study. The participated learners and instructors completed the needs analysis questionnaire to reflect on their language learning needs in ESP courses. Then students and instructors were interviewed to elicit their opinions concerning the students’ language demands, language needs, attitudes towards language instruction, length of the course as well as the content, syllabus, methodology of the specialized English course. The results of needs analysis revealed major discrepancies between students’ and instructors’ perceptions of students’ language needs. For the students reading, speaking, writing and then listening respectively should be emphasized. But for the instructors, reading, writing speaking, and listening respectively are of more importance. Most of the students believed that respectively, number of students in the classes, content of ESP books and methodology of instructors are the most important factors in ESP courses. This is when that instructors put more focus on the method of evaluation, methodology and content of books in ESP courses. It is hoped that the findings of this study would reveal insight into syllabus design and curriculum development for ESP programs in Iran.

  • Pages 83-92

    Since the demise of the Qajar government and the beginning of the regime of Reza Shah Pahlavi, Iran's society has gone from the Constitutional Revolutionary Line and provided grounds for chaos in the country. Although in the Qajar era, we are also witnessing internal affairs, but from the Pahlavi era, dictatorship and tyranny were formed. The dire situation of this era has led many writers to struggle against the intricacies of domestic affairs and criticize the ruling state. The insurgent spirit and the desire to fight in most of the writers of this era, whose sense of nationalism is flaming, has made prose inherent in sustainability elements, which by contributing sustainability to their work, contributed significantly to Awaken people of their age. The explanation of the problems of the first Pahlavi era in the form of perseverance prose for every homeland is worth contemplating, which, at the expense of the expression of these elements, both some of the historical angles of this era become more enlightened, as well as the role of committed literature in the waking of more effective people. It will be. In this research, based on the library and documentary methodology, the authors have tried to study the sustainability prose in this period and eventually conclude that the prose of sustainability of this period is expressed in a simple and popular language. So that the most important elements of its sustainability are: homeland, the struggle against tyranny, criticizing the situation of the Pahlavi society, depicting the disorderly conditions of the society, mortality, fighting self-affirmation, strengthening the sense of courage, strengthening the revolutionary spirit Etc

  • Pages 93-104

    Khanqahs played a significant role in the history of Iran. The importance of these institutions will be manifested through the multiplicity of people who had been influenced by them and the variety of roles that they taken in relation to Khanqah systems. The present study deals with the classification and description of the duties of these people related to the institution of the monastery. Some of these people worked directly inside the Khanqahs, and some had a spiritual or material connection to the monasteries from outside. At the head of the monastery was the Sheikh, and then there were the servants, disciples, and Qawwals, that the Khanqah system was developed by them. Outside the Khanqah, there were ordinary people, women and disciples, as well as kings and the wealthy, each have a relative affiliation with the monastery. The present study aims to show the extent and power of the effects of monastic institutions in society by examining the human roles (in and out) of the Khanqahs.

  • Pages 119-126

    Writing and compiling instructions for the language of the people of a land has always been considered by scientists and writers of that land. Perhaps the need to preserve the language from the influence of foreign languages ​​or to learn it due to the judicial and administrative positions of the government due to the existence of the official language in the system, has been one of the most important reasons for developing the rules of reading and writing correctly. To do research on the origin of the decoder in Persian and to compare the commands, each of which is considered an indicator in its own way. These works are presented in the Persian language as a traditional order and a new order, which is discussed below and a brief comparison is made between them.

  • Pages 127-143

    s:1789:"Resolving the smallest legal and political issues of each country, wether at regional or international level, requires reviewing all aspects of the subject, internal and foregn sensitivities of own and other, the obility to play a limited or broad role of other countries and non-releted institutions.
    Sitting at home and expect everyone to be on hand until us and ourneghbors to solve our legal and political issues without concern is a false dream and forgotten.
    Based on this written and small discourse, also has been attempted, meanwhile reviewing all aspects of the cospian sea and countries surrounding considerations and other countries political, security, economical, military and culthral sensitivities, wheter superpower or under the influence by superpower, have been pointed out and the relation ship of these subjects with the origin of resolving the legal and political conflicts of the Caspian sea and identifying the rate of their plaing role in the struggle have been reviewed.
    At last, by considering the last convention of identifying the cospian sea regim and also expository ststement of iran`s foregn ministry. We search in future relationship of cospian sea neighbore.
    Always finding the effect rate and different factors limits in an effect after creating is very easier than when makers are making. Now is the best time for a great flip to influencers of the field of politics of all countres especially our come to their senses and understand correctly the rate of countries influencing, no matter little or great, about world and area issues. Time to neglect the other counsiderations is post. We should accept that hostility, humility is possible, but staing enemy for ever is not possible. We should learn to look problems mentioned above as grey.";