فهرست مطالب

نشریه رویکردهای نوین در علوم مدیریت
سال دوم شماره 4 (زمستان 1400)

  • تاریخ انتشار: 1400/11/26
  • تعداد عناوین: 13
|
  • بهاره احدی نیا *، زهره عباسی صفحات 1-15

    پژوهش حاضر تبیین مدل باورهای وسواسی بر اساس بازداری هیجانی با نقش میانجی گری تنظیم هیجانی و سبک های مقابله ای در زنان خانه دار بود. بدین منظور 400 نفر از زنان خانه دار شهر قم به روش نمونه گیری خوشه ای و از طریق فرمول کوکران انتخاب شدند. پرسش نامه باورهای وسواس، بازداری هیجانی راجر و شوور (1987)، تنظیم هیجانی گراتز و همکاران (2004) و سبک های مقابله ای لازاروس- فولکمن (1988) به عنوان ابزار پژوهشی استفاده شده است. برای تحلیل داده ها از نرم افزار AMOS استفاده شد. برای برآورد الگو از روش بیشینه درست نمایی استفاده شد. برای ارزیابی از مشخصه برازندگی مجذور خی دو،نسبت مجذور خی به درجه آزادی، ریشه میانگین مجذورات پس مانده ها و همچنین شاخص خوبی برازندگی، شاخص خوبی برازندگی تعدیل یافته، شاخص برازندگی تطبیقی، ریشه میانگین مجذورات تقریب، شاخص نرم شد برازندگی استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد بازداری هیجانی با باورهای وسواسی به طور مستقیم ارتباطی ندارد. ضریب رگرسیونی بازداری هیجانی و تنظیم هیجانی (38/0-) و ضریب رگرسیونی تنظیم هیجانی و باورهای وسواسی (25/0) گزارش شد. ضریب رگرسیونی بازداری هیجانی و سبک های مقابله ای (10/0-) و ضریب رگرسیونی سبک های مقابله ای و باورهای وسواسی (34/0) گزارش شد که نشان داد بازداری هیجانی به سبک های مقابله ای با باورهای وسواسی ارتباط دارد. نتایج نشان داد که باورهای وسواسی بر اساس بازداری هیجان با نقش میانجی گری تنظیم هیجانی و سبک های مقابله ای تاثیر معنی داری دارد و تاثیر متغیر بازداری هیجانی بر باورهای وسواسی معنی دار نیست.

    کلیدواژگان: باورهای وسواسی، بازداری هیجانی، تنظیم هیجانی و سبک های مقابله ای
  • سعید معادی*، هادی همتیان صفحات 16-39

    ویروس بدون مرز کرونا و شیوع این بیماری عجیب، تجربه جدیدی را بر نحوه زندگی مردم جهان از خود به جا گذاشت، تجربه ای خاص که تاکنون هیج کجای تاریخ جهان با این شدت، کیفیت، سرعت و فراگیری توام با اختلال و پیامدهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اختلال در ارتباطات میان فردی و اجتماعی ثبت و ضبط نشده است. در این میان یکی از آثار مقابله با بیماری کرونا که در قالب استفاده از ماسک بر روی صورت در جهت مراقبت از سلامت جسمی و جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره این بیماری در سطح بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک تکلیف بهداشتی و وظیفه انسانی و اجتماعی بروز کرده است، باعث شده است تا این اقدام بهداشتی و پیشگیرانه به نحوی در شکل گیری ارتباط کلامی و غیر کلامی میان فردی و امکان انتقال صحیح وکامل پیام اثر گذاشته و با ایجاد اختلال و پارازیت در یک فرایند ارتباطی، تاثیر پیام را به صورت باید و شاید و به شکل کیفی تحت الشعاع قرار دهد، زیرا در ارتباطات انسانی علاوه بر مکانیزم گفتاری که به صورت کلامی در انتقال پیام مورد استفاده قرار می گیرد ، حرکات بدنی به ویژه اندام های سر و صورت (که خود به اشارات ابروان، چشم، بینی، دهان و لب تقسیم می شود)، نیز نقش بسزایی در برقراری ارتباط دارند و حتی جنبه هایی از این حرکات می توانند نقشی اساسی تر از مهارت های کلامی در برقراری ارتباط ایفا کنند به نحوی که جایگزین پیام های کلامی می شوند، پیام های کلامی را تقویت می کنند و در جهت خلاف ورود پیام های کلامی عمل می کنند.

    کلیدواژگان: ماسک، ارتباطات میان فردی، ارتباطات کلامی، ارتباطات غیر کلامی، غیرکلامی، زبان صورت، کرونا
  • فاطمه بنی اسدی *، ابوذر عطاپور صفحات 40-43

    سیستم های اطلاعاتی یکی از ابزارهای مناسبی هستند که در اختیار سازمان ها قرار دارند و سازمان ها در شرایط محیط رقابتی می توانند به کمک این ابزارها در جهت دستیابی به اهداف و افزایش کارایی و بهره وری گام بردارند و باعث افزایش کیفیت تصمیم گیری،سرعت،دقت و کاهش هزینه خود استفاده شوند. نبود سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و موانع موجود در طراحی و به کارگیری این سیستم ها موجب می شود که مدیریت سازمان نه تنها تصویر درست و کاملی از آینده نداشته باشد،بلکه نتواند نقاط ضعف و قوت وضع گذشته و موجود سازمان را درست و کامل بشناسد،در نتیجه نه توان هدف گذاری صحیح را دارد و نه قادر است فعالیت های مناسبی را برای سازمان طراحی نماید. در محیط پر چالش هزاره جدید و در عرصه رقابت میان سازمانها و شرکتها،یکی از مولفه های افزایش دهنده موفقیت برای سازمانها،متمرکز شدن بر وظیفه مدیریت منابع انسانی است . به تجربه ثابت شده که موفقیت یا عدم توفیق سازمانها به طور مستقیم وابسته به کیفیت و اثربخشی کار کارکنان آنها است. در این مقاله سعی بر آن شده تا با معرفی سیستم های اطلاعاتی و منابع انسانی به تعریف و تاثیر نقش کارکنان در سیستم های اطلاعاتی پرداخته شود.

    کلیدواژگان: سیستم اطلاعات، منابع انسانی، سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی
  • ایرج داودی * صفحات 44-53

    در آموزش و پرورش ، که با نسل های آینده در ارتباط است وتعهد کارکنان امری حیاتی است، سبک رهبری باعث ارتقای تعهد سازمانی کارمند می شود. هدف این مقاله تعیین تاثیر سبک رهبری برتعهد سازمانی است. بررسی های تحقیق با استفاده ازکلیه اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان ، به منظور تعیین تعیین تاثیر سبک رهبری برتعهد سازمانی انجام شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که سبک رهبری حمایتی تاثیر مثبت و سبک رهبری آمرانه تاثیر منفی بر تعهد سازمانی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان دارد. با این حال پیشنهاد می شود تحقیقات بیشتری در دیگر سازمان ها و ادارات صورت گیرد تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده ی تحقیق را در صنایع و ادارات دیگر تعمیم بخشید.

    کلیدواژگان: تعهد سازمانی، سبک رهبری، رهبری آمرانه، رهبری حمایتی
  • میرحسین موسوی، وحید مهربانی *، نسیم سیداحمدی، علی شمس صفحات 54-61

    در مقاله حاضر به بررسی تاثیر شاخص کمیت آموزش عالی(نرخ ناخالص ثبت نام در مقطع دبیرستان) بر نرخ بیکاری، طی سال های 1396-1367 با استفاده از روش اتو رگرسیو پرداخته شده است. در نهایت نتیجه گرفته شد که نرخ ناخالص ثبت نام در مقطع دبیرستان، تاثیر مثبت و معنا داری بر نرخ بیکاری دارد؛ به عبارت دیگر، با افزایش 1 درصدی در نرخ ناخالص ثبت نام در مقطع دبیرستان، به طور متوسط، نرخ بیکاری به میزان 073/0 درصد افزایش پیدا می کند. این نتیجه به این دلیل رخ می دهد که متقاضیان ثبت نام در مقطع دبیرستان، به عنوان متقاضیان کار در آینده شناخته می شوند که با افزایش تعداد آن ها نرخ بیکاری تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش پیدا می کند. هم چنین تاثیر وقفه گذشته نرخ بیکاری بر روی نرخ بیکاری مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه گرفته شد که گذشته نرخ بیکاری، متغیر وابسته مذکور را به اندازه 84/0 درصد توضیح می دهد.

    کلیدواژگان: نرخ ناخالص ثبت نام در مقطع دبیرستان، نرخ بیکاری، وقفه نرخ بیکاری
  • زهرا فاضلی * صفحات 62-70

    هدف اصلی این مطالعه مروری بر آثار منتشر شده مربوط به بررسی کاربرد رویکرد توسعه پایدار در منابع انسانی سبز است. مدیریت منابع انسانی سبز یک مفهوم در حال ظهور در زمینه مدیریت است که یکپارچگی و شیوه های سازگار با محیط زیست با بخش منابع انسانی سازمان به منظور دستیابی بلندمدت به رشد پایدار را توضیح می دهد. هدف منابع انسانی سبز به وجود آوردن شرایطی به عنوان نقشی مهم در طراحی پایداری برای سازمان های مختلف است که در این راستا رویکرد توسعه پایدار با استفاده کارا و موثر از منابع (محیطزیست، اقتصادی و اجتماعی) در یک ساختار طولانی مدت و با داشتن نگرش طولانی مدت به توسعه پایدار، سری قوانین پایدار ساختار مسیر و سازوکارهایی که برای اجرا ضروری هستند را روشن می کند. هدف توسعه پایدار دستیابی به اهداف، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به صورت همزمان و با تاکید بر نقش انسان در این رابطه است و سعی دارد به پنج نیاز اساسی تلفیق حفاظت و توسعه، تامین نیازهای اولیه زیستی انسان، دست یابی به عدالت اجتماعی، خود مختاری و تنوع فرهنگی و حفظ یگانگی اکولوژیکی پاسخ دهد. بنابراین استفاده از رویکرد توسعه پایدار و همچنین توجه به مدیریت منابع انسانی سبز منجر به افزایش کارایی و اثربخشی می شود و می تواند پاسخگوی نیازهای نسل های آینده نیز باشد و باعث پیشرفت و نوآوری و کاهش هزینه ها در سازمان ها نیز شود.

    کلیدواژگان: منابع سبز، توسعه پایدار، مدیریت منابع انسانی
  • مسعود بیکی اشکذری * صفحات 71-79
    سابقه و هدف

    مدیریت سیستم های اطلاعاتی ممکن است نقش کلیدی بر شایستگی های محوری کارکنان و مدیران بانک ها ایفا کند. مطالعه حاضر به دنبال بررسی نقش مدیریت سیستم های اطلاعاتی بر شایستگی های محوری شعب بانک مسکن شهر تهران بود.

    مواد و روش ها

    روش پژوهش حاضر بر اساس ماهیت، توصیفی، پیمایشی و علی است. در این تحقیق نیز علاوه بر روش کتابخانه ای، از پرسشنامه برای به دست آوردن و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات بر اساس یک مدل مفهومی طراحی و اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مدیران و کارکنان شعب بانک مسکن در شهر تهران تشکیل می دهند. به صورت تصادفی 10 بانک انتخاب شدند و حجم نمونه تحقیق 256 نفر تعیین شد. تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری انجام شد. نرم افزار SPSS و AMOS نسخه 26 جهت تحلیل داده ها بکار گرفته شد.

    یافته ها و نتیجه گیری

    یافته های مطالعه حاضر نشان داد که کلیه شاخص های مورد بررسی به منظور ارزیابی برازش مدل عاملی تاییدی مورد پذیرش قرار گرفته اند. نتایج تحلیل ارتباط بین متغیرهای تحقیق نشان داد که سرمایه گذاری تاثیر معنی داری بر شایستگی محوری دارد و همچنین مهارت مدیریتی نیز تاثیر معنی داری بر شایستگی محوری دارد؛ بنابراین ارایه دوره های آموزشی به منظور آگاهی کارکنان و مدیران از مزایای استفاده از سیستم های اطلاعاتی ضروری به نظر می رسد.

    کلیدواژگان: مدیریت سیستم های اطلاعاتی، شایستگی های محوری، شعب بانک مسکن
  • سیاوش خداپرست، پریسا هادی نیا * صفحات 80-89

    این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین کمال گرایی ورزشی و انگیزه پیشرفت با موفقیت ورزشی (مطالعه موردی؛ رشته جودو) انجام شد. روش پژوهش همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 1407 نفر از ورزشکاران مرد رشته جودو استان گیلان در سال 1397 بودند. تعداد 302 نفر از ورزشکاران مذکور به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان جمعیت نمونه انتخاب شدند. برای تحلیل نتایج از آمار استنباطی پارامتریک از جمله همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد کمال گرایی ورزشی مثبت و منفی تری- شورت و همکاران (1995)، انگیزه پیشرفت هرمنس (1970) و موفقیت ورزشی رابرتز و همکاران (1998) استفاده گردید. یافته نشان داد که؛ بین کمال گرایی ورزشی و انگیزه پیشرفت با موفقیت ورزشی جودوکاران استان گیلان رابطه وجود دارد (286/0r=). بین کمال-گرایی مثبت با موفقیت ورزشی جودوکاران رابطه معنی دار وجود دارد (558/0r=). بین کمال گرایی منفی با موفقیت ورزشی جودوکاران رابطه معنی دار وجود دارد (338/0-r=). بین انگیزه پیشرفت با موفقیت ورزشی جودوکاران رابطه معنی دار وجود دارد (415/0r=). کمال گرایی پیش بین مناسبی برای موفقیت ورزشی جودوکاران است (001/0p<). انگیزه پیشرفت پیش بین مناسبی برای موفقیت ورزشی جودوکاران است(001/0p<).نتیجه این که از کمال گرایی ورزشی و انگیزه پیشرفت می توان به عنوان متغیر های پیش بین برای موفقیت ورزشکاران رشته جودو استفاده کرد.

    کلیدواژگان: کمال گرایی ورزشی، انگیزه پیشرفت، موفقیت ورزشی، رشته جودو
  • وجیهه قپانداران*، سعید سربلوکی صفحات 90-98

    امروزه بااستفاده ازراه حل هوش سازمانی وخودکارامدی شغلی می توان قدرت رقابت پذیری یک سازمان راافزایش داده وازدیگر سازمان ها متمایز نمایید ازاین روهدف ازپژوهش حاضر تعیین ارتباط بین خودکارآمدی شغلی با هوش سازمانی وامید در برگزارکنندگان دهمین المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشوراست.تحقیق حاضراز نظرهدف،کاربردی واز نظر روش،کمی است.جامعه آماری تحقیق کارکنان(خانم،آقا)آموزشکده شهید رجایی کاشان می باشند، که از (N=100) 53 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند.برای دست یابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه های خودکارآمدی شغلی ریگزونایت،هوش سازمانی آلبرخت وبخش امید به زندگی اشنایدر استفاده شدکه روایی محتوایی آنها به تایید متخصصین رسیدوپایایی آن دریک مطالعه آلفای کرونباخ مقدماتی به ترتیب53% و83% و74% محاسبه شد.به منظورتجزیه وتحلیل داده ها ازروش های آماری توصیفی واستنباطی کلموگروف اسمیرنف،رگرسیون حملی و چندگانه استفاده گردید.برای تعیین ارتباط بین متغیرهاازروش مدل معادلات ساختاری بابهره گیری ازنرم افزارSPSSاستفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهدکه ارتباط بین خودکارآمدی شغلی با هوش سازمانی وامید دربرگزارکننندگان المپیاد ورزشی درحدمطلوب وسطح معنادار0.06 و0.84 بوده است. همچنین امیدوهوش سازمانی عامل پیش بینی کننده ای درخودکارآمدی شغلی به شمار می روند. باتوجه به تاثیر خودکارآمدی شغلی با هوش سازمانی وامید در برگزارکنندگان وبهره گیری از مدل ارتباطی آنها در برنامه ریزی وتصمیم گیری دانشگاه فنی حرفه ای کشورتوصیه می گردد.

    کلیدواژگان: خودکارآمدی شغلی، هوش سازمانی، امید به زندگی، المپیاد ورزشی، دانشگاه فنی وحرفه ای
  • منوچهر انصاری، ایمان مستشارنظامی، مریم الف پور * صفحات 99-117

    در سال های اخیر نوآوری اجتماعی، تعاریف و لازمه های آن از موضوعات مهم تحقیقات نوآوری، مدیریت و کارآفرینی بوده است. نوآوری اجتماعی در دو بخش نوآوری کارآفرینانه در جهت رساندن سود اجتماعی به افراد کم برخودار جامعه و همچنین نوآوری اجتماعی سازمانی که در زیر مجموعه استراتژی در جهت ایجاد ارزش اجتماعی در فعالیت های سازمانی شکل می گیرد، تعریف می شود. در این مقاله به تعریف اولیه توجه شده است و بر پایه بررسی ادبیات تحقیق به نقش مهم و کمتر بررسی شده دانشگاه در نوآوری اجتماعی در ادبیات تحقیق می پردازیم. نقش دانشگاه در تعداد کمی از مقالات و کتاب های مربوط به نوآوری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای متعددی برای تبیین نقش دانشگاه در ادبیات تحقیق در ایران ارایه نشده است. در این مقاله ابتدا تعاریف نوآوری اجتماعی بیان می شوند. به مقالاتی که در ایران به این مهم پرداخته اند اشاره شده و سپس به مبحث هم آفرینی ارزش و اهمیت آن در تبیین مفهوم نوآوری اجتماعی می پردازیم. سپس، فرآیندهای نوآوری اجتماعی و نقش بازیگران مختلف در نوآوری اجتماعی بررسی شده است. پس از آن به تبیین نقش دانشگاه در اکوسیستم نوآوری اجتماعی ایران پرداخته شده و مثال هایی از مسیرها و نمونه های اجرای نوآوری اجتماعی در دانشگاه ها آورده شده و در آخر راهکارهایی نیز برای پیشبرد نقش دانشگاه در اکوسیستم نوآوری اجتماعی ایران ارایه شده است.

    کلیدواژگان: نوآوری اجتماعی، دانشگاه نوآور، نوآوری دانشگاهی، بازیگران نوآوری اجتماعی، اکوسیستم نوآوری اجتماعی
  • معصومه جواهرنشان * صفحات 118-133

    گناه یکی از اساسی ترین مفاهیم در دین اسلام است و گناه جنسی یکی از مصادیق گناه کبیره می باشد گناه جنسی به ارضای جنسی گفته می شود که خارج از قوانین شرعی و اسلامی باشد و خلاف فطرت انسانی است. انحراف جنسی از انحرافاتی است که می تواند دامنگیر هر فردی شود و اصولا معاصی جنسی در تمام روحیات و ساختمان وجود انسان اثر می گذارد و تعادل او را بر هم می زند. و چون افراد جامعه را شکل می دهند کل جامعه به انحطاط می رود .بنابراین ضروری بود درباره راهکارهای پیشگیری از این گناه تحقیق و بررسی شود. در این مقاله در ابتدا مصادیق گناه جنسی، وسپس به راهکارها پرداخته شد. یکی از اصلی ترین راهکارا ها ،تربیت درست فرزندان است و آشنا کردن فرزندان با احکام شرعی و سپس ازدواج دایم و موقت راهکاری است که اسلام برای ارضای جنسی صحیح جلوی پای جوانان گذاشته است اگر امکان ازدواج نبود استعفاف، حیاء و حجاب، دوری از اختلاط با نامحرم، وارد نشدن به محیط های ناباب می باشد و در آخروظیفه دیگران نیز در جلوگیری از این مسیله کم نیست از جمله؛ نظارت، سهل گیرها در ازدواج جوانان، امر به معروف و نهی از منکر. به امید آنکه در جامعه اسلامی ایران هیچ گناه صورت نگیرد.

    کلیدواژگان: گناه، معاصی، جنسی
  • نیما شهبازی *، سعید داراب ملک آبادی، محمد بهرامنیا صفحات 134-144

    قیمت گذاری اختیار معامله برای بازیگران بازار همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تصمیم گیری در خصوص معاملات قراردادهای اختیار می تواند علاوه بر کاهش ریسک های سرمایه گذاری، بازدهی مثبت و قابل ملاحظه ای را برای آن ها به همراه داشته باشد. لذا جهت کاربردی کردن الگوهای قیمت گذاری اختیار معامله و ارزیابی این الگوها برای معامله در بازار اختیار، در این پژوهش به طراحی و ارزیابی سیستم معاملاتی اوراق اختیار بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران براساس الگوی میانگین متحرک خود رگرسیو در چارچوب شبیه سازی مونت کارلو پرداخته شده است. نتایج حاصله از پژوهش نشان می دهد که عملکرد سیستم معاملاتی طراحی شده برای قراردادهای اختیار خرید، بازدهی مثبت و معناداری را به همراه دارد به طوری که میانگین بازدهی ماهانه سیستم معاملاتی طراحی شده 55 درصد است. احتمال منفی شدن بازدهی 20.9 درصد و احتمال مثبت شدن بازدهی 79.1 درصد است. علاوه بر آن نتایج حاصل از مقایسه خروجی سیستم معاملاتی طراحی شده در این پروژه با خروجی استراتژی خرید و نگهداری به خوبی نشان می دهد که خروجی حاصل از سیستم معاملاتی در مقایسه با استراتژی خرید و نگهداری تفاوت قابل ملاحظه و معنا داری داشته و به مراتب دارای عملکرد بهتری است.

    کلیدواژگان: سیستم معاملات، بازار مشتقه، میانگین متحرک اتورگرسیو، اختیار معامله، بورس اوراق بهادار تهران
  • مصطفی مشکیان * صفحات 145-156

    هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بررسی رابطه وضوح خودانگاری و رفتار مصرف کننده (مطالعه موردی: شرکت آبران صنعت پارسیان) می باشد. این تحقیق براساس هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها تحقیقی پیمایشی - توصیفی است. جامعه آماری، کلیه مشتریان شرکت آبران صنعت پارسیان شهر مشهد بوده که برابر با 57 نفر می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری غیراحتمالی و به صورت سرشماری تمامی افراد به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شد و به منظور بررسی پایایی ابزار از آلفای کرونباخ و برای آزمون نرمال بودن متغیرها، از آزمون کلموگروف –اسمیرنوف استفاده گردید. همچنین برای آزمون فرضیه ها از آزمون آزمون رگرسیون، آماره دوربین واتسون، f و t به وسیله نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته های تحقیق بیانگر رابطه مثبت و معنی داری بین وضوح خودانگاری و رفتار مصرف کننده می باشد. همچنین بین ویژگی های خوش بینی، موفق بودن، منحصربه فرد بودن، هیجان طلبی، رضایت از زندگی، آسایش فکری و مال دوستی مصرف کنندگان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد اما بین ویژگی نوآور بودن مصرف کنندگان و وضوح خودانگاری رابطه معنی داری وجود ندارد.

    کلیدواژگان: رفتار مصرف کننده، وضوح خودانگاری، عزت نفس، مال دوستی، رضایت از زندگی