فهرست مطالب

Annals of Military and Health Sciences Research
Volume:7 Issue: 4, 2010

  • تاریخ انتشار: 1388/10/11
  • تعداد عناوین: 8
|
  • حمید علوی مجد، مهدی اکبرزاده، یدالله محرابی، مریم سادات دانشپور، فریدون عزیزی * صفحه 243
    سابقه و هدف

    یکی از اهداف علم اپیدمیولوژی ژنتیک یافتن دقیق مکان ژنتیکی در ارتباط با یک فنوتیپ خاص است. گام موثر در این مسیر پر فراز و نشیب، تحلیل پیوستگی ژنتیکی این فنوتیپها و نزدیک شدن به مکان ژنی آنهاست. روش آماری رایج جهت تحلیل پیوستگی ژنتیکی فنوتیپهای کمی روش های رگرسیونی Haseman-Elston (یا HE) است که در حال حاضر هفت نوع از این روش ها بهطور رایج مورد کاربرد است. تغییرات HDL-C یکی از فنوتیپهای تعیینکننده سندرم متابولیک است. هدف از نگارش این مقاله ارائه روش آماری مناسب برای تحلیل پیوستگی ژنتیکی صفات کمی و تعیین نواحی ژنی موثر در کاهش HDL-C به کمک میکروستلایتها در جمعیت ایرانی، مقایسه نتایج تحلیل پیوستگی ژنتیکی با روش های متفاوت HE میباشد.

    مواد و روش ها

    افراد مورد بررسی در این مطالعه از بین شرکت کنندگان در مطالعه قند و لیپید تهران انتخاب شده اند که شامل 91 خانواده ایرانی (493 نفر، 234 مرد و 259 زن)، بوده و انتخاب آنها به اینصورت بودهاست که حدقل یک نفر از اعضای آنها مبتلا به سندرم متابولیک (طبق معیار ATP III) و حداقل دو نفر از اعضای آنها دچار کاهش HDL-C بودند، انتخاب شدند. تکثیر 12 قطعه مختلف در 4 ناحیه کروموزومی افراد با استفاده از تکنیک Fragment Analysis انجام گردید. تحلیل پیوستگی ژنتیکی صفت HDL-C با روش های رگرسیونی w4،w3،w2، rHE، sHE، oHE و tHE انجام شد. همچنین نتایج متغیرهای کمی به صورت (انحراف معیار) میانگین ارائه، سطح معنی داری، 05/0 درنظرگرفته شده است. در حین تحلیل از نرمافزارهای مختلفی استفاده شد که عبارت بودند از: PowerMarker، Excel، SPSS، power.HE و S.A.G.E.

    یافته ها

    (انحراف معیار) میانگین HDL-C در کل افراد برابر mg/dl (01/11) 41/44 بود. همچنین نتایج حاصل از 7 روش رگرسیونی HE نشان داد که در 4 روش پیوستگی ژنتیکی معنی داری بین مکان ژنتیکی میزان HDL-C با مارکر D11S1998 را در بین خانواده های ایرانی مبتلا به سندرم متابولیک وجود دارد (P<0/005).

    بحث و نتیجه گیری

    تحلیلها نشان دادند که هرچه توان آماری روش های رگرسیونی HE از لحاظ تئوری بیشتر میشود، نتایج نزدیکتر میشوند. یافتن این ناحیه ژنی توسط روش های مذکور میتواند راهکار مناسبی برای طراحی مطالعات بعدی به منظور یافتن ژنهای مستعدکننده کاهش HDL-C باشد.

    کلیدواژگان: سندرم متابولیک، HDL، C، میکروستلایت، روش های رگرسیونی Haseman، Elston
  • هادی شیرزاد، مجتبی سعادتی*، روح الله نخعی سیستانی صفحه 248
    سابقه و هدف

    ژنهای بیوسنتزی پلی هیدروکسی بوتیرات در باکتری رالستونیا یوتروفا درون یک اپران قرار گرفته است. مطالعات مختلف نشان دادهاند که میتوان این اپران را در باکتری های گرم منفی دیگر نظیر E. coli کلون کرد و محصول مناسب به دست آورد. برای این منظور نیازی به تعویض پروموتر نیز نمیباشد، زیرا پروموتر اصلی اپران میتواند در E. coli نیز با کارآمدی، فعالیت نماید. استحصال گرانولهای تولیدی یکی از مباحث مهم بیوتکنولوژیکی جهت تولید صنعتی این ماده میباشد، زیرا روش های مبتنی بر حلال، یا روش های فیزیکی علاوه بر بالابردن هزینه ساختار گرانول را نیز به هم میزنند. به همین در این مطالعه جهت استحصال گرانولها از سیستم لیز E استفاده گردید.

    مواد و روش ها

    در این مطالعه، به منظور به دست آوردن اپران phb و نیز ژن E از تکنیک PCR استفاده گردید. سپس هر کدام آنها توسط یک پلاسمید مجزا در باکتری E. coli کلون گردید. جهت کنترل فرآیند لیز نیز از پروموتر القا شیمیایی استفاده شد.

    یافته ها

    باکتری هایی که هر دو پلاسمید در آنها کلون شده بود اول PHB را در خود به مقدار زیاد بیان نمودند و دوم در زمان مناسب با افزایش القاگر، لیز شده گرانولهای خود را به درون محیط کشت رها نمودند.

    بحث و نتیجه گیری

    میتوان از این روش جهت تولید و استحصال مقرون به صرفهی PHB استفاده نمود.

    کلیدواژگان: پلی هیدروکسی بوتیرات، سیستم لیز E، اپران phb
  • منوچهر صفری، بابک حسین زاده ظروفچی صفحه 256
    سابقه و هدف
    عمل بر داشتن لوزه (تونسیلکتومی) یکی از شایعترین اعمال جراحی در کودکان در سراسر دنیا است. استفراغ سبب طولانی شدن مدت اقامت بیمار در ریکاوری و تاخیر در ترخیص آن خواهد شد.بنابر این کنترل آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پروژه سعی شده تا با استفاده از دگزامتازون داخل وریدی استفراغ بعد از عمل را کنترل نمود تا عوارض فوق کاهش یابد.
    مواد و روش ها
    50 کودک 2-12 سال به صورت تصادفی به دوگروه تقسیم شدند.پس از القای بیهوشی و قبل از شروع عمل جراحی به گروه مورد داروی دگزامتازون داخل وریدی با دوز mg/kg 1به صورت IV تزریق و به گروه شاهد هم حجم آن آب مقطر تزریق گردید. بعد از عمل جراحی در هر دو گروه میزان بروز تهوع و استفراغ توسط پرستار ریکاوری ثبت گردید. با استفاده از SPSS (نسخه12) نتایج مورد ارزیابی قرار گرفت.
    یافته ها
    در مدت اقامت بیماران در ریکاوری در گروه تزریق شده هیچ موردی از استفراغ مشاهد نشد. در گروه شاهد 7/21% بیماران یک بار و 3/4% دو بار دچار استفراغ شده اند. از نظر شروع تغذیه دهانی اختلاف معنی داری بین دو گروه وجود نداشت (P<0/005). در داخل بخش در گروه مورد 2/85% بیماران اصلا دچار استفراغ نشده و تنها 1/11% یک بار دچار استفراغ گردیده و 7/3% سه بار استفراغ نمودند. در گروه شاهد 5/43% دچار استفراغ نشده، 1/39% یک بار، 7/8% دو بار، 7/8% سه بار دچار استفراغ گردیدند.
    بحث و نتیجه گیری
    تزریق دگزامتازون داخل وریدی در کودکان قبل از عمل میتواند عوارض تهوع و استفراغ را کاهش داده و متعاقب آن هزینه درمان و مدت زمان بستری را کاهش دهد.
    کلیدواژگان: دگزامتازون، تانسیلکتومی، استفراغ، تهوع
  • شهریار شهریاری، سیدمحسن جلالزاده، حسن عابدی صفحه 261
    سابقه و هدف
    التهاب به عنوان یکی از عوامل به وجودآورنده درد است که همواره مورد توجه محققین میباشد. دگزامتازون چندین سال است که به علت خاصیت ضدالتهابی وحداقل اثرات جانبی آن برروی انسان در مقایسه با دیگر مواد استروئیدی به روش های مختلف مورداستفاده قرار گرفته است وتاحدودزیادی موفقیتهایی را نیز درکنترل درد داشته است.بهمین منظور این مطالعه باهدف تعیین تاثیر تزریق موضعی دگزامتازون درتسکین درد پس از درمانهای چندمرحلهای ریشه دندان انجام گرفت.
    مواد و روش ها
    این مطالعه ازنوع کارآزمایی بالینی یک سو کور میباشد که برروی 60 بیمارزن و مرد نیازمند به درمان ریشه مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی همدان انجام گرفت. پس از تزریق2ml از دگزامتازون ویامحلول رینگر در وستیبول باکال دندان مربوطه بیمار باتوجه به رده بندی بیمار در گروه دگزامتازون و یا شاهد، اطلاعات توسط پرسش نامهای که شامل سوالاتی درمورد ویژگی های دموگرافیک شخص و سوالاتی مربوطه به میزان شدت و نوع درد به همراه استفاده ازمسکن بود جمع آوری گردید وبه وسیله نرم افزار 16 EP وآزمونهای آماری 2 x و t-test آنالیز شد.
    یافته ها
    فراوانی درد، شدت درد ومیانگین رتبه در دو گروه شاهد ومورد درساعتهای 4، 8، 24 و 48 ساعت پس از درمان تفاوت آماری معنی داری را نشان داده است. همچنین مقایسه دوگروه شاهد ومورد بعدازدرمان تفاوت آماری معنی داری را نیز براساس مصرف مسکن، عوارض تزریق، تاثیر دگزامتازون باتوجه به وضعیت پالپ به صورت وایتال و وجودیا عدم وجود ضایعه رادیولوسنس در پری اپیکال ریشه نشان داده است. ازلحاظ تحصیلات، جنسیت وسن این اختلاف معنیدارنبوده است.
    بحث و نتیجه گیری
    به نظر میرسد استفاده از تزریق دگزامتازون درپایان جلسه تهیه کانال میتواند تاحدود زیادی باعث کاهش التهاب و درد درناحیه پری اپیکال دندان درمان شده گردد.
    کلیدواژگان: درد، درمان کانال ریشه دندان، دگزامتازون
  • علی کاویانی، علیرضا گلشن، بابک جوانمرد، بهزاد لطفی، بنفشه زاهدی صفحه 268
    سابقه و هدف
    علی رغم اینکه علایم تخلیه ادراری بیشتر به BPH مربوط است، حدود 50% بیماران میتوانند علایم تحریکی را تجربه کنند. ما کارایی و امنیت درمان ترکیبی آلفابلوکر و داروی آنتی کولینرژیک را با استفاده تنها از تامسولوسین مقایسه کردیم.
    مواد و روش ها
    ما درمان ترکیبی آنتی کولینرژیک و آلفابلوکر در مقابل آلفابلوکر به تنهایی، در بین بیماران BPH با علایم تحریکی غالب در سال 2006 طی یک کارآزمایی بالینی مقایسه کردیم. 86 بیمار که معیارهای ورود و خروج را پر میکردند به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه با درمان تکی تامسولوسین در مقابل گروه با درمان ترکیبی تامسولوسین و داروی آنتی کولینرژیک. با استفاده از IPSS و حجم ادراری باقیمانده، کارایی و امنیت درمانی آنالیز شد.
    یافته ها
    به طور چشمگیر IPSS کل در دو گروه بهبود یافت. ما متوجه شدیم این بهبودی چشمگیر در IPSS کل برای گروه با درمان ترکیبی مشاهده شد (در بین گروه 0008/0=P) ولی نه برای گروه با درمان تکی، در پایان درمان، PVR برای گروه با درمان ترکیبی (ml 6/51) به نسبت گروه تک درمانی (0/47 ml) به طور برجسته بالاتر نبود (P=0/173). در هیچ کدام از گروه ها رتانسیون وجود نداشت.
    بحث و نتیجه گیری
    در بیماران BPH با علایم تحریکی غالب، ترکیب آلفابلوکر و آنتی کولینرژیک، انتخاب درمانی معقول و ایمن، بدون بالارفتن در میزان رتانسیون ادراری میباشد.
    کلیدواژگان: داروهای آنتی کولینرژیک، هایپرپلازی خوش خیم پروستات، آلفابلوکر
  • محمد جواد هادیانفرد، سیروس عزیزی، یونس قلیچ، رضا ثابت، اسدالله امان الهی صفحه 272
    سابقه وهدف
    کمردرد بیماری شایعی است به طوری که شیوع آن به بیش از 84 درصد میرسد. سردسته علل ایجاد کننده کمردرد، کمردرد مزمن مکانیکی است که در اثر عملکرد فعالیتی بد، وضعیتهای بدنی نامناسب، فشارهای روانی و... به وجود میآید. درمان این بیماران اغلب در راستای کاهش درد، حفظ تحرک و به حداقل رساندن ناتوانی بیمار انجام میپذیرد. این تحقیق اثرات طب سوزنی و پیروکسیکام خوراکی را در کاهش درد و بهبود عملکرد فعالیتهای روزانه این بیماران مقایسه میکند.
    مواد و روش ها
    در این کارآزمایی بالینی 52 بیمار دچار کمردرد مزمن مکانیکی انتخاب شدند و به طور تصادفی ساده به دو گروه A و B تقسیم بندی شدند. گروه A تحت درمان طب سوزنی (2 جلسه در هفته) و گروه B تحت درمان باپیروکسیکام (30 میلی گرم روزانه) به مدت 2 هفته متوالی قرار گرفتند. بیماران از نظر شدت درد (براساس VAS و فعالیت عملکرد روازنه) قبل از شروع درمان، بلافاصله پس از درمان و 4 هفته پس ازپایان درمان مورد بررسی قرار گرفتند
    یافته ها
    براساس آنالیز داده ها میانگین VAS قبل از شروع درمان، بلافاصله پس از درمان و 4 هفته پس ازپایان درمان بهترتیب در گروه A به صورت 7/39±0/3، 42/88±0/96 و 3/02±0/52 و در گروه B به صورت 7/12±0/61، 4/55±0/93 و 3/91±0/28 بود (P<0/005).
    بحث و نتیجه گیری
    طب سوزنی در کاهش شدت درد و بهبود عملکرد روزانه بیماران، مؤثرتر از پیروکسیکام خوراکی بود. به نظر میرسد که اگر درمان با طب سوزنی به مدت طولانی تری ادامه پیدا کند اثر بیشتری نیز در کاهش درد داشته باشد.
    کلیدواژگان: کمر درد مزمن مکانیکی، طب سوزنی، پیروکسیکام
  • محمد حیدری کامران آزما، رضا عمادی فرد، ایمان ناصح، شهرام ابوطالبی صفحه 277
    سابقه و هدف

    میزان فعالیتهای جسمانی در طول دوره آموزشی سربازی باید از یک سو تامین کننده سطح مطلوبی از تناسب جسمانی برای سربازان در پایان این دوره باشد و از سوی دیگر برای کاهش بروز آسیبهای اسکلتی-عضلانی با سطح توانایی های جسمانی آنها در شروع متناسب باشد. هدف از انجام این مطالعه تعیین تغییرات ایجاد شده در تناسب هوازی و تحمل عضلانی سربازان در طول دوره آموزشی و نیز تعیین رابطه میان تناسب جسمانی اولیه سربازان با میزان بروز آسیبهای اسکلتی-عضلانی در طول این دوره است.

    مواد و روش ها

    در مطالعه نیمه تجربی حاضر به جهت تعیین تاثیر دوره آموزشی بر تناسب جسمانی سربازان 150 نفر از سربازان ارتش ایران به طور تصادفی انتخاب و در ابتدا و انتهای دوره آموزشی سربازی توسط آزمون Army Physical Fitness Test مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین با ثبت تعداد آسیبهایی که در طول این دوره برای هر یک از نمونه های این مطالعه اتفاق افتاده بود، رابطه میان بروز آسیبهای اسکلتی-عضلانی در طول دوره با سطح تناسب جسمانی سربازان در شروع این دوره بررسی شد.

    یافته ها

    نتایج حاصل از آزمونهای آماری، افزایش معنادار میزان کلی تناسب جسمانی، تناسب هوازی، تحمل عضلات شکمی و تحمل عضلات بالاتنه را در طول دوره آموزشی نشان داد (P<0/05) و تنها در مورد تحمل عضلات بالاتنه، این افزایش تا حد نمرات استاندارد نبود (P<0/05). همچنین رابطه معناداری در جهت معکوس میان میزان بروز آسیبهای اسکلتی-عضلانی با میزان کلی تناسب جسمانی، تناسب هوازی و تحمل عضلات بالاتنه مشاهده شد (P<0/05).

    بحث و نتیجه گیری

    بر پایه این یافته ها محتوای کنونی دوره آموزشی سربازی گرچه تغییرات مثبتی در میزان تناسب جسمانی سربازان ایجاد میکند، اما تامین کننده تمام ابعاد تناسب جسمانی مورد نیاز برای انجام موفق عملیات نظامی نیست. همچنین میتوان با طبقه بندی سربازان در شروع دوره بر حسب میزان تناسب جسمانی شان ودادن تمریناتی متناسب با توانایی های جسمانی شان به کاهش بروز صدمات اسکلتی-عضلانی کمک کرد.

    کلیدواژگان: دوره آموزشی سربازی، تناسب جسمانی، اختلالات اسکلتی عضلانی
  • یونس قلیچ، محسن معدنی، نوشین الماسی صفحه 283
    سابقه و هدف

    بیماری قلبی- عروقی شایعترین بیماری مزمن در اغلب نقاط جهان است. بیماری عروق کرونر علت عمده ناتوانی و مرگ و میر ناشی از بیماری ها است و مداخلات عروق از راه پوست (PCI) به عنوان رایجترین روش درمانی آن در حال افزایش است و عوارض عفونی این روش هر چند ناشایع است ولی با پیامدهای وخیم و کشنده همراه است. هدف از این مطالعه بررسی باکتریمی بعد از انجام مداخلات عروق کرونر از راه پوست (PCI) است.

    مواد و روش ها

    این مطالعه توصیفی- مقطعی به روش تصادفی بر روی 230 بیمار بدون سابقه دریافت آنتی بیوتیک و بدون تب که تحت PCI در بیمارستان رجایی در سال 1386 قرار گرفته بودند انجام شد، بعد از اتمام PCI سه نوبت کشت خون به فاصله هر 8 ساعت گرفته شد. مشخصات فردی و ریسک فاکتورهای آنها ثبت شد و بیماران از نظر عوارض عفونی پیگیری شدند.

    یافته ها

    فراوانی باکتریمی7/5 درصد بود و هیچ کدام از بیماران دچار علایم عفونت نشدند. شایعترین ارگانیسم استافیلوکک اپیدرمیدیس بود. فراوانی باکتریمی با طول مدت پروسیجر و تعداد رگ تحت PCI و نوع پروسیجر همراهی داشت.

    بحث و نتیجه گیری

    باکتریمی بعد PCI از لحاظ کلینیکی غیرقابل اهمیت میباشد و باید PCI با حداقل زمان و در شرایط استریل انجام شود و پروفیلاکسی روتین قبل از انجام آن توصیه نمیشود.

    کلیدواژگان: بیماری عروق کرونر، مداخلات عروق کرونر از راه پوست، باکتریمی
|
  • H. Alavi Majd, M. Akbarzadeh, Y. Mehrabi Daneshpour, F. Azizi Page 243
    Background

    Metabolic Syndrome (Mets) is a common phenotype, which is affected on 32% of Iranian population. It is associated with an increased risk for cardiovascular disease. Low HDL-C is the most frequent phenotype in this disease.

    Materials And Methods

    In this study in order to find some chromosomal region in related to the HDL-C in families with metabolic syndrome, twelve microsatellite markers were investigated in 91 families and done the Haseman-Elston Regression methods (oHE, sHE, rHE, W2, W3, tHE). Finally, the results of these methods are compared. For analysis of the data, these softwares were used: power.HE (in R), Excel, PowerMarker, SPSS, S.A.G.E.

    Results

    In results of 4 methods, from these 7 methods, genetic linkage of HDL-C is significant with D11S1998 marker (p<0.05).

    Conclusion

    Other studies also show this result.These results can help me in future studies in Iranian population. Results show in which theoretical power of these methods is better, the empirical significance become less and this is an evidence for accepting significant linkage between D11S1998 marker and location of HDL-C gene.

  • H. Shirzad, M. Saadatir., N. Sistani Page 248
    Background

    The polyhydroxybutyrate biosynthetic genes of Ralstonia eutropha are organized in single operon. There are many studies which show that this operon could be cloned in gram negative bacteria like E. coli. As its original promoter could work efficiently in E. coli, there is no need to change it with host ones. Granule extraction is one of the most important considerations of industrial production of PHB. Solvent base or physical approaches increase the cost of production and compromise the integrity of PHB granules. Therefore, E mediated lysis was used in this study to extract the granules.

    Materials And Methods

    In this study, the whole operon of phb from Ralstonia eutropha and E gene from phage phiX174 were obtained by PCR technique, and cloned transferred to E. coli by separate plasmids. To control the lysis process, the chemical inducible system was used.

    Results

    Bacterial cells which have both plasmids could produce high levels of PHB, and their PHB content could be released into the medium, nearly perfectly, at the correct time by adding IPTG as a chemical inducer.

    Conclusion

    This method could be used to produce and extract PHB with more cost effectiveness in industrial scales.

  • M. Safari, B. Hoseinzadeh Page 256
    Background
    Tonsillectomy is the most frequent major procedur performed in children in the world. Patients my experience postoperative pain, vomiting, halitosis, trismus, weight lose and bleeding during their post surgical recovery, so preoperative steroid administration might be useful in decreaseing postoperative symptoms in patients.
    Materials And Methods
    This study performed on 50 patients. In case group after induction with halotan and nitrous oxide children received 1mg/kg to a maximum 25mg dexamethason prior to surgical procedure and in control group administered a single dose of distilled water. Episodes of PONV were recorded for the first 24h after operation.Results analysed with the soft ware of SPSS Version 12.
    Results
    The prevalence of vomiting in case group at the recovery was 0% but in control group was 21/7% one time and 4/3% two times.There wasn’t a significant relationship in PO time between both groups (P<0.005). Vomiting in outpatient of case group were 85/2% no time, 11/1% one times, 3/7% three times and in control group 43/5% no time, 39/1% one time, 8/7% two times, 8/7% three times.
    Conclusion
    The incidence and severity of PONV In the first 24 h were significantly less in the dexamethason group than in placebo group.
  • Md Sh. Shahriary S.M. Jalal Zade H. Abedi Page 261
    Background
    Inflammation is one of the factors causing pain and also the focus of attention of the researchers. Dexamethasone has been mainly used for many years, for its potent anti inflammatory effect and minimal side effect. To a considerably great extent it has been effective in reducing pain. The aim of this study was to determine the effect of local dexamethasone injection to reduce inter appointment pain in endodontic treatment.
    Materials And Methods
    the nature of this study was randomized controlled single blind trial. It was conducted on 60 patient [men and women] who needed endodontic treatment, on either single of multiple teeth, vital or non vital, maxillary or mandibular and needing multiple appointments. Information needed was got after the injection of 2ml dexamethasone or ringers solution in the buccal vestibule of the involved tooth of the patient with respect to the category the patient carne under. Through a questionnaire given to the patient, questions about personnel demographics, quality and quantity of pain, use and non use of analgesics were asked and the reply collected and analyzed using the software EPI X2 and t-test exam.
    Results
    Results of this study, about the rate of frequency of pain, severity of pain, average degree of pain in the two groups, case and witness at 4 hrs, 8 hrs, 24 hrs and 48 hrs after treatment showed statistical significance. Also comparing on the basis of the analgesics used, adverse effects of the injection, sex, condition of the pulp, vital or non vital, presence or absence of radiolucency at the apex, Significant statistical difference was found in the two groups after treatment.
    Conclusion
    Considering this results, use of local dexamethasone injection at the end of the appointment, causes reduced pain and inflammation in the periapical region of the tooth.
  • Md A. Kaviani A. R. Golshan B. Javanmard B. Lotfi, B. Zahedi Page 268
    Background
    Although voiding symptoms are classically related to BPH, as many as 50% of patients can experience irritative symptoms. We compared safety and efficacy of combination therapy using α-blocker with anticholinergic agents with tamsulosin alone.
    Materials And Methods
    We compared anticholingergic and α-blocker combination therapy versus α-blocker alone in BPH patients with dominant irritative symptoms in a clinical trial during 2006. Eighty four patients who fulfilled the inclusion/exclusion criteria were randomly divided into two groups of tamsulosin monotherapy versus tamsulosin and an anticholinergic agent combination therapy. Therapeutic efficacy and safety were analyzed using international prostate symptom score (IPSS) and residual urine volume.
    Results
    Total IPSS was significantly improved in both groups.We considered Significant improvements in total IPSS were also seen for the combination therapy group (P= 0.0008 within group), but not for the monotherapy group.At the end of treatment, median PVR was not significantly higher for the co-therapy group (51.6mL) than for the monotherapy group (47.0 mL) (P= 0.173).There was no retention in either group.
    Conclusion
    Combination of α-blocker and anticholinergics in BPH patients with dominant irritative symptoms is a reasonable and safe therapeutic option without any increase in urinary retention rate.
  • Md M.J. Hadianfar S. Azizi Y. Ghelich R. Sabet A. Amanolahi Page 272
    Background
    Low Back pain (LBP) is extremely common. Studies have shown life time prevalence as high as %84. Mechanical chronic LBP (mechanical CLBP) is the leading cause of LBP that have a multifactorial cause, which includes functional instability, abnormal posture and emotional stress. Treatment of these patients is aimed to reduced pain, maintaining mobility, and minimizing disability. This study compares acupuncture vs. oral prioxicam in the reduced pain and Active Daily living (ADL) improvement in mechanical CLBP.
    Materials And Methods
    In a randomized trial, 52 patients with mechanical CLBP were recruited using strict inclusion and exclusion criteria from Shiraz medical university clinics. All patients classified two groups: A group received acupuncture (2 sessions per week) and B group received Oral piroxicam (30 mg/day) for 2 weeks respectively. Evaluation tools were pain intensity (VAS) and ADLs at baseline, after and 4 weeks after treatment.
    Results
    The analyses of variance showed that means VAS of group A was 7.39±0.42, 3.88±0.96 and 3.02±0.52, and group B was 7.12±0.61, 4.55±0.93 and 3.91±0.28 at baseline, after and 4 weeks after treatment, respectively (p<0.005).
    Conclusion
    Acupuncture was more effective than oral piroxicam in the reduced pain intensity and ADLs improvement of patients. However, preliminary results suggest that Long- term continuous treatment with acupuncture sustains the effectiveness in pain reduction.
  • Msc M. Heidari K. Aazma R. Emadifard I. Naseh Sh. Abootalebi Page 277
    Background

    Amount of physical activity during basic training period (BTP) should provide a suitable level of physical fitness at the end of this period and also be matched to soldiers’ physical fitness baseline (PFB) in order to decrease the occurrence of musculoskeletal injuries (MSI) during BTP. The aim of this study was to determine the changes in soldiers’ aerobic fitness and muscle endurance during BTP and also to determine the relationship between soldiers’ PFB and occurrence of MSI during IBT.

    Materials And Methods

    In this semi-experimental study, 150 soldiers of Iran military randomly selected as sample group. We evaluated them at the beginning and the end of BTP by means of Army Physical Fitness TEST. To examine the relationship between incidence of MSI during BTP and PFB frequency of the MSI in the sample were recorded.

    Results

    The finding show that at the end of the BTP, physical fitness, aerobic fitness, upper body endurance and abdominal endurance increased significantly, but only in case of upper body endurance, standard level was not implemented. There was a significant negative relationship between incidence of MDI whit physical fitness, aerobic fitness and upper body endurance.

    Conclusion

    In accordance with the results, although current program of BTP has positive effects on soldiers’ physical fitness, it doesn’t bring about all aspects of physical fitness needed to successful military operations. By categorizing and training the soldiers based on the PFB. It may be possible to decrease the incidence of MSI.

  • Md Y. Ghelich M. Madani N. Almasi Page 283
    Background

    Cardiovascular disease are the most common chronic disease and the leading cause of disease related disability and fatality around the world. Among the theraputic strategles of coronary artery disease, (CAO). Percutaneous coronary intervention (PCI) has achieved an increasing importance. The infectous complication of PCI although uncommon, may lead to hazardous outcome.

    Materials And Methods

    The study was done on 230 patricipants, with nopreprocedural infection, fever and antibiotic receipt. The PCI was done via femoral artery access. After PCI, 3 sets of blood culture were taken in eight hours time interval. Our data comprised of demographic, risk factors, procedural information and blood culture results were obtained and analysed consequently.

    Results

    The study demonstrated that, prevalence of bacteremia was 5.7%, although none of the patient did manifest clinical a spects of infection. Hence, the bacteremia was transient in all patients, with positive blood culture result. The most common organism was staphylococcus epidermidis (76.9%). There was association between bacteremia and duration of precedure, type of procedure, and number of vessels on with PCI was done.

    Conclusion

    Our study demostrated that, post PCI bacteremia is clinically insignificant. According to the study result, preprocedural prophylactic antibiotic theraphy is not recommended.