آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۴

اعلام آمادگی دولت برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان

محمدرضا نادری با بیان این که برنامه ریزی های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی کشور محقق شده است، گفت: دولت آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان اعلام کرده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در گفتگو با مهر با تاکید بر رشد صادرات غیرنفتی کشور به خصوص در سال گذشته گفت: به طور قطع افزایش صادرات غیرنفتی کشور در راستای برنامه ریزی های دولت بوده است.

محمدرضا نادری با بیان این که در بخش های مختلف نظیر محصولات کشاورزی، صنعت، پتروشیمی، معدن و غیره با افزایش صادرات چه به لحاظ وزنی و چه به لحاظ ارزش مواجه بوده ایم، تصریح کرد: بی تردید این افزایش حاصل برنامه ریزی های دولت است.به گفته وی بازارهای جدیدی که در حال حاضر برای کالاهای ایرانی در سطح جهانی ایجاد شده جز با حمایت های دولت امکان پذیر نبوده است، اما با این وجود ظرفیت و توانمندی های کشور بیش از رشد صادرات بوده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به نشست هایی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن برای تثبیت بازار صادراتی ایران به ویژه در کشورهای همسایه و مسلمان برگزار شده است، افزود: در این جلسات دولت آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات به صادرکنندگان اعلام کرد. وی با تاکید بر این که راهکارهای تشویقی دولت برای صادرات پاسخگو و مؤثر بوده است، اظهار داشت: هم اکنون مرزهای جدیدی برای صادرات گشوده شده است.

نادری از تصویب لایحه امور گمرکی تا یک ماه آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و افزود: تاکنون حدود 48 جلسه برای تصویب لایحه امور گمرکی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور تمام دستگاه های مرتبط برگزار شده و بیش از 330 ماده از مجموع 367 ماده آن به تصویب کمیسیون رسیده است.