آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۵
اجتماعی
۶

دستورالعمل اجرایی طرح ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان تصویب شد

گروه اجتماعی شورای عالی بیمه خدمات درمانی در سی و چهارمین جلسه، دستورالعمل اجرایی طرح ارائه خدمات دندانپزشکی به کودکان 6 تا 12 سال در قالب تعهدات بیمه پایه را تصویب کرد.

محسن احمدی، مدیرکل روابط عمومی وزارت رفاه با اعلام این مطلب گفت:همه دانش آموزان سال اول تا پنجم مقطع ابتدایی سال تحصیلی 88-87 زیر پوشش بیمه های پایه و دارای دفترچه بیمه سازمان های تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی (کلیه صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، خویش فرمایان و روستائیان)، خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی(ره) می توانند از این خدمات استفاده کنند. وی افزود: خدمات مشمول طرح شامل ویزیت و طرح درمان، گرافی پری اپیکال، کشیدن و جراحی دندان (شیری و دائمی)، آموزش بهداشت و بروساژ و ترمیم دندان شماره 6 (آمالگام یا مواد همرنگ) برای کودکان مقطع تحصیلی اول تا پنجم ابتدایی است. احمدی اظهار داشت: همچنین فیشور سیلنت دندان های دائمی از طریق شبکه ها و مراکز بهداشتی - درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رایگان به کودکان واجد شرایط ارائه می شود.

احمدی با اعلام این که ملاک عمل، تعرفه های دولتی مصوب هیات وزیران در هر سال خواهد بود، تصریح کرد: فرانشیز(سهم بیمار) به ازای هر خدمت ارائه شده 30 درصد تعرفه مصوب هیات وزیران است و مراکز طرف قرارداد مجازند تا معادل 15 درصد از تعرفه خدمات را به عنوان هزینه مواد مصرفی علاوه بر فرانشیز فوق الذکر از بیماران دریافت کنند. در عین حال مراکز طرف قرارداد حق دریافت هیچگونه وجهی خارج از تعهدات فی مابین با سازمان های بیمه گر را ندارند. وی گفت: پس از شناسایی جمعیت هدف در مدارس، ابتدا دانش آموزان توسط مراقبین سلامت، مربیان و یا رابطین بهداشت مورد معاینه دهان و دندان قرار گرفته و اطلاعات مربوطه در شناسنامه سلامت دانش آموز ثبت می شود و در صورت نیاز به خدمات دندانپزشکی، دانش آموزان به مراکز طرف قرارداد معرفی می شوند. همچنین معاینات دوره ای جهت دانش آموزان بدو ورود در سه ماه اول و برای سایر دانش آموزان در سه ماه سوم هر سال انجام خواهد شد.