آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۵
صفحه آخر
۲۴

جعفری جلوه: سینمای ایران در امید حیات بخشی به میراث فرهنگی است

معاون امور سینمایی وزارت ارشاد گفت: سینمای ایران بر این امید است که بتواند در عرصه تولید، عرضه، ترویج و تشویق محصولات فرهنگی، به میراث فرهنگی حیاتی دوباره شکل دهد.

به گزارش خبرنگار «ایران» مراسم «یاد یادگار» به مناسبت فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و سالروز آزادی خرمشهر در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد. بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم دو فیلم کوتاه از اشغال و آزادسازی خرمشهر برای نخستین بار به نمایش درآمد و سپس فیلم مستند خانه ام روی تپه هاست ساخته شهرام درخشان برای حضار پخش شد که درباره میراث فرهنگی و فعالیت گروهی از باستان شناسان بخصوص یوسف مجیدزاده بود.

محمدرضا جعفری جلوه معاونت سینمایی نیز در این جلسه گفت: آنچه که در تصاویر نخستین این محفل دیدیم، یاد و یادگاری از اشغال و تصرف خرمشهر به نشانه پاره تن این سرزمین و بعد آزادی آن، گواه همین بود. در واقع انقلاب اسلامی ما صحنه ای بود برای فراهم شدن پاسخی که این پرسش تاریخی را به همراه داشت: ما که بودیم و از کجا آمدیم و این باعث شد که ایرانی مسلمان به حرکت دربیاید و یکی از نهضت های بزرگ بازگشت به هویت خود را رقم بزند.

وی اظهار داشت: نشانه، هویت و میراث فرهنگی در چنین آئین هایی در سطح وسیعی در جشنواره فیلم مستند کشور که سال گذشته موفق به راه اندازی آن شدیم ان شاء الله مستمرا ادامه حیات می دهد که امیدوارم بویژه در بخش توجه به جنبه های مادی و میراث فرهنگی نقش آفرین باشند.