آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷، شماره ۳۹۳۵
صفحه آخر
۲۴

گزارش «ایران» از جشنواره فیلم کن: شانس خوب سینمای چین برای تصاحب نخل طلای امسال

تنها نماینده سینمای کشور چین در بخش مسابقه جشنواره کن که «24 شهر» نام دارد به بررسی تبعات منفی سیاست های سوسیالیستی این کشور بر زندگی اشخاص عادی می پردازد.

به گزارش خبرنگار «ایران» به نقل از فرانس پرس این فیلم که بخشی از آن به شیوه مستند ساخته شده و به همراه دو کار سینمایی دیگر شانس خوبی برای بردن نخل طلای جشنواره کن امسال دارد زندگی سه نسل از کارگران مشغول به کار در یک کارخانه بزرگ هواپیماسازی در شهرستان جنگ زده سیچوان را به تصویر می کشد.

از سوی دیگر روز هفتم جشنواره کن مصادف با اهدای جایزه نخل طلای یک عمر دستاورد حرفه ای به مانوئل دی الیویرا، کارگردان صدساله پرتغالی بود. او که اخیرا صدمین سال تولد خود را جشن گرفته است روز گذشته طی مراسمی که در سالن لومیر برگزار شد جایزه خود را از ژیل ژاکوب، رئیس جشنواره کن دریافت کرد. ازجمله حاضران این مراسم کلینت ایستوود و شان پن، رئیس هیات داوران این دوره بودند.

گفتنی است در روزهای آینده داغ ترین فیلم جشنواره کن «چه» ساخته استیون سودربرگ خواهد بود که در بازار فیلم خریداران مشتاق بسیاری دارد، یکی از این کمپانی ها برادران وارنر است که تنها برای تماشا و شاید خریداری حق رایت این فیلم در کن باقی مانده اند. دیگر کمپانی مشتاق Wild Bunch است که حاضر است 10-8 میلیون دلار برای خرید آن بپردازد.