آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

میرحسین موسوی:نظارت استصوابی را قبول ندارم

میرحسین موسوی در همایش گفت وگوی اقوام ایرانی با اشاره به بحث رد صلاحیت ها بر مخالفتش با نظارت استصوابی تاکید کرد.

موسوی در این همایش که دیروز در روزنامه اطلاعات برگزار شد با اشاره به بحث رد صلاحیت ها که توسط نمایندگان برخی از اقوام در این همایش مطرح شد، گفت: بحث رد صلاحیت ها فقط گریبانگیر قومیت ها نیست و بنده همیشه در حد توانم مخالفتم را با این مسئله مطرح کرده ام.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: یکی از روش هایی که باید یاد بگیریم این است که تمام کارها باید از مسیر قانونی خود طی شود و بنده مسئله رد صلاحیت ها و نظارت استصوابی را به نفع کشور نمی دانم، چرا که در اوایل انقلاب چنین مسئله ای مطرح نبود و بنده با حذف برخی کاندیداها همواره مخالف بوده و هستم.

وی به صراحت به قوانین موضوعه کشور درخصوص نظارت استصوابی اشاره ای نکرد.

موسوی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اکنون که با تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برخی مسائل کاملابه فراموشی سپرده شده اما بنده در صورت تصدی پست ریاست جمهوری ضمن احیای این سازمان، نهادی را در ریاست جمهوری با متخصصین توسعه دایر خواهم کرد که بتوانند مسائل اجرایی مربوط به قومیت ها را پیگیری کنند تا شاهد رشد پرشتابی در مناطق مختلف کشورمان باشیم و اهمیت این نهاد در پیگیری مسائل خواهد بود.

وی همچنین گفت: بنده نگاه به اقوام را نهادینه خواهم کرد. چرا که این موضوع اگر در سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد می تواند به مطالبات اقوام پاسخ بگوید البته در این جا تصور می کنم به جای دادن وعده های جزئی و کوچک به اقوام باید به صورت کلی به آنان پرداخت.

موسوی توزیع عادلانه ثروت، منزلت برابر، از بین بردن بی عدالتی های اقتصادی و از بین بردن احساس تبعیض منزلتی را یکی دیگر از برنامه های خود برشمرد و گفت: احساس تبعیض منزلتی فقط راجع به قومیت ها نیست بلکه در موضوعات اقتصادی هم می توان آن را مشاهده کرد لذا ضمن اینکه بنده سیاست های دولت را در این زمینه شفاف اعلام خواهد کرد، اقوام نیز باید تلاش کنند تا ذهنیت ها تغییر کند.