آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

برای حضوردر نشست 3جانبه با ایران و افغانستان

زرداری سوم خرداد به تهران می آید

جمهوری اسلامی ایران سوم خرداد میزبان رئیسان جمهور پاکستان و افغانستان برای برگزاری نشست سه جانبه در تهران خواهد بود تا مسایل امنیتی و مرزی مشترک به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

گزارش منابع خبری حاکی است که یکی از محورهای اصلی این نشست طرح موضوع گروه تروریستی ریگی خواهد بود که هم اکنون در پناهگاهی در پاکستان بسر می برد.

حسین سبحانی نیا نماینده نیشابور در مجلس با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران پارلمانی تاکید کرد: از کشور همسایه و مسلمان پاکستان انتظار نداریم که پناهگاه گروهکی تروریستی باشد که دستانش به خون شهروندان ایرانی آلوده است. سبحانی نیا تاکید کرد: در طول این نشست با رئیس جمهور پاکستان درباره ربوده شدن «عطارزاده» دیپلمات ایرانی نیز گفت وگو خواهد شد.

«عبدالبسیط» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هم درباره زمان سفر زرداری به تهران گفت: در این سفر که سوم خرداد ماه و به مدت 2 روز خواهد بود با مقام های کشورمان درخصوص روابط دوجانبه، مسایل اقتصادی و امنیت مرزها به ویژه قرارداد خط لوله گاز گفت وگو خواهد کرد.

نشست وزرای امور خارجه سه کشور هفتم اردیبهشت در کابل برگزار و چارچوب همکاری های سه جانبه تهران، اسلام آباد و کابل بررسی وتدوین شد.

گفت وگو درباره حل مشکلات منطقه ای، مبارزه با تروریسم و موادمخدر و گسترش همکاری های سه جانبه از اهداف برگزاری این نشست بود.

پیش از این معاونان وزرای امور خارجه سه کشور، 21 فروردین در اسلام آباد دیدار کردند و علاوه بر فراهم کردن زمینه برگزاری نشست وزیران خارجه سه کشور در کابل، درباره همکاری های منطقه ای، تامین امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم و موادمخدر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سران سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان در حاشیه اجلاس اکو درتهران، تصمیم گرفتند که برای بررسی راه های گسترش همکاری، نشست های سه جانبه برگزار کنند.