آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

رئیس سازمان سیا:

حمله به ایران دردسر بزرگی ایجاد خواهد کرد

سرویس سیاسی-

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با هشدار به سران تل آویو تاکید کرد که حمله به ایران دردسر بزرگی ایجاد خواهد کرد.

«لئون پانتا» در گفت وگو با هفته نامه، «گلوبال ویوپوینت»، پیرامون تهدیدات اخیر اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بخوبی می داند اگر تل آویو به تنهایی به ایران حمله کند دردسر بزرگی ایجاد خواهد کرد.»

وی که هشت دوره در کنگره آمریکا حضور داشته و رئیس بخش کارکنان کاخ سفید در زمان بیل کلینتون،رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بوده است، افزود: «درست است که اسرائیل درباره احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای نگران است اما سران تل آویو باید بدانند که امنیت آنها در صورتی تامین خواهد شد که برای کنترل تهدید ایران با جامعه جهانی همکاری کنند.»

رئیس سیا در ادامه مدعی شد: «ایران نیرویی است که ثبات منطقه خاورمیانه را برهم می زند.»

وی افزود: ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که ایران در فاصله بسیار کمی از تولید تجهیزات حمل تسلیحات هسته ای قرار دارد.

وی گفت: ما ارزیابی می کنیم که ایران در سال دو هزار و سه، نظامی سازی برنامه های هسته ای خود را متوقف کرده است اما تلاش می کند فن آوری غنی سازی اورانیوم و همچنین توانایی موشک های هسته ای و بالستیک خود را گسترش دهد.

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا همچنین در جمع اعضای شورای پاسیفیک آمریکا در این باره اظهار داشت: «اسرائیلی ها به طور واضحی درباره برنامه هسته ای ایران نگران هستند و بر روی آن تمرکز کرده اند اما وی]نتانیاهو[فهمیده است که اگر اسرائیل به تنهایی اقدام کند آنگاه با مشکل مواجه خواهد شد. وی می داند که به منظور تامین امنیت اسرائیل باید با یکدیگر همکاری کرد».

به گزارش روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» وی سه هفته پیش نیز به اسرائیل سفر کرده بود و با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفت وگو داشت. وی به نخست وزیر اسرائیل هشدار داده بود تا زمانی که آمریکا تلاش می کند از طریق دیپلماسی با جمهوری اسلامی تعامل کند از هرگونه اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته ای ایران اجتناب کند.