آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرات ضد اسرائیلی همزمان با سفر شیمون پرز به باکو

رئیس رژیم صهیونیستی در میان تدابیر شدید امنیتی و اعتراضات گسترده مردمی در جمهوری آذربایجان روز یکشنبه وارد باکو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه تن از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی، مدیر کل وزارت جنگ و حدود 60 مسئول شرکت های اسرائیلی متخصص در امور تسلیحات، در این سفر، شیمون پرز را همراهی می کنند.

در بیانیه ای که از سوی دفتر ریاست رژیم صهیونیستی صادر شد، آمده است: هدف از سفر شیمون پرز به جمهوری آذربایجان، تقویت روابط اقتصادی و راهبردی با این کشور مسلمان است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی پیش از این قراردادهای فروش سلاح به جمهوری آذربایجان را به امضا رسانده بود و روابط مستحکمی با این کشور دارد.

سفر پرز به جمهوری آذربایجان در حالی صورت می گیرد که روز شنبه یک پایگاه خبری آذری به نام «فرست نیوز» از تجمع گسترده مردم باکو در اعتراض به سفر پرز در مقابل وزارت خارجه کشورشان خبر دادند.

به گفته فرست نیوز به نقل از «حاجی واقف عبدالایف» نماینده احزاب مسلمانان، در این تجمع، احزاب «اتحاد آذربایجان»، «مذاهب متحد» و «شایستگی» حضور داشتند.

عبدالایف اظهار داشت: ما نامه ای اعتراض آمیز به قوه مجریه شهر باکو نوشتیم، ولی آنها به ما پاسخی ندادند و در نتیجه ما تصمیم گرفتیم نامه خود را به وزارت خارجه بفرستیم و در مقابل ساختمان آن تجمع کنیم، که متاسفانه دولت معترضان را پراکنده کرد. در این تجمع که صدها نفر شرکت داشتند، 15 نفر از معترضان بازداشت و روانه زندان شدند.

گفتنی است سفر پرز به باکو در چارچوب سفر رئیس رژیم صهیونیستی به دو کشور مسلمان در همسایگی ایران و با هدف تقویت نفوذ اسرائیل در منطقه از روز یکشنبه آغاز شده است.