آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
خانواده
۷

زندگی بعد از حمله قلبی

معمولاپس از تجربه یک نوبت حمله قلبی، زندگی فرد مبتلادوباره به حالت عادی قبل از حمله بازنمی گردد.

این شرایط بیماری که دچار حمله قلبی شده شاید مجبور باشد تغییراتی را در شیوه زندگی روزمره اش اعمال کند که از جمله آنها می توان به مصرف داروهای جدید اشاره کرد.

متخصصان قلب آمریکا در همین رابطه برای افرادی که تجربه حمله قلبی داشته اند و تصمیم دارند زندگی نسبتا مطلوبی را ادامه دهند توصیه هایی را ارائه کرده که به قرار زیر است:

یک تعادل مطلوب و خوب بین زمان استراحت، زمان ورزش و زمان فعالیتهای اجتماعی برقرار کنید. وقتی احساس خستگی کردید حتما یک چرت بزنید اما دوباره به محضی که توانستید با دوستان و خانواده تعامل و ارتباط ایجاد کنید.

قبل از اینکه دوباره به سرکار برگردید به خودتان زمان کافی برای استراحت بدهید. درباره مقدار این زمان با پزشکتان مشورت کنید. شاید برای کسی که یک حمله قلبی مهم و جدی را پشت سرگذاشته است، حداقل 3 ماه استراحت تا بهبودی کامل احتیاج باشد. یا اگر شدت حمله کمتر باشد حداقل 2 هفته استراحت لازم است.

احساس افسردگی پس از یک حمله قلبی امری بسیار شایع است. در این زمینه از پزشک متخصص، دوستان، خانواده و یا یک مشاور کمک بگیرید و درباره احساساتتان با آنها صحبت کنید.

متوجه باشید که حمله قلبی شما روی خانواده تان نیز تاثیر می گذارد. از آنجا که افراد خانواده تان نیز به دلیل وابستگی عاطفی به شما ممکن است دچار مشکلات احساسی شوند بهتر است که تمام خانواده تحت مشاوره قرار بگیرند.

درباره هر نوع درد در ناحیه قفسه سینه یا سایر علائمی که پس از حمله قلبی تجربه کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید. درد قفسه سینه لزوما به معنی حمله قلبی دیگری نیست اما به هر حال باید کنترل شود. پزشک شما به احتمال زیاد دستوراتی را برای بهبودی و تغییر در الگوی زندگی تجویز خواهد کرد شامل یک رژیم غذایی سالمتر، ورزش و پرهیز از سیگار یا الکل که انجام این دستورالعمل ها برای بیمار ضروری است.